zack

Membru
  • Content count

    1,514
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by zack


  1.      Buna seara O sa fac un oarecare rezumat cu patania mea cu xc90-ul, masina cu km REALI, cu istoric la Volvo Romania.

    Partea 1: Fostul meu mecanic:

               Dupa 4 ani si 50 000 km de cand este la mine xc90-ul (in total 158 000 km), a venit timpul sa-i schimb 3 bujii incandescente, fiind arse. Bujiile s-au rupt in chiuloasa. Eu stiind ca imi cloncane motorul la rece, am cazut de acord cu fostul mecanic sa desfacem motorul si cu ocazia asta sa schimbam si swirl-ul care era foarte "obosit" (tija originala sarea asa ca mi-a facut un baiat o tija dintr-un bandou de "bmw"). Dand capacul de la tacheti, am observat 4-5 tacheti care se descarcau (nu mai tineau ulei), aproximativ 12 culbutori batuti in partea de actionare a supapelor. Supapele, si ele cam 12 la numar aveau santuri. A dat jos si chiuloasa. Eu am sesizat in capul pistoanelor o depunere destul de pronuntata de arsura, i-am atras atentia mecanicului, el  stiind ca masina mea ajunsese sa manance cam 2.5 litri de ulei la 15 000 km. Cu toate acestea, nici nu ii trecea prin cap sa o segmenteze. (probabil lasa loc de lucrarea nr.2 SEGMENTAREA peste un an). I-am spus ca in ultima vreme cam baga noxe in habitaclu si ca mi-a aparut de 2 ori in 2 saptamani la intervale de 4-500 km mesajul "shoot filter full see owners manual". Ultima data am mers 70 km de autostrada pentru a regenera filtrul dar mesajul a reaparut. El mi-a spus ca imi spala filtrul cu 300 de euro. M-a bufnit rasul si i-am spus ca o spalare costa cam 300-450 lei. Ne-am contrat si la 2 zile m-am dus si am spalat filtrul la un aparat profesional in ciorogarla. Intre timp, dupa ce a vrut CLAR sa ma jecmaneasca la spalatul filtrului de particule, a inceput sa dea comenzi de piese. Eu vazand ca adaosul lui este exorbitant (vindea acelasi tachet la pret dublu fata de ALEX), un culbutor cu 15-20 lei peste pretul lui ALEX (ganditi-va cat inseamna la 20 de culbutori, 20 de tacheti si 20 de supape...) si supape de o firma inferioara la un pret mai mare ca al lui ALEX am hotarat ca este timpul sa ne "despartim". Practic pe mine ma costa la el, un spalat de filtru de particule, o rectificare de chiuloasa + scos bujii rupte, garniturile din partea superioara a motorului (de chiuloasa, 2 semeringuri, capac culbutori si alte maruntisuri), inlocuit 20 supape pe FRECIA, 20 de culbutori si 20 de tacheti INA undeva la 110 milioane !! Credeti-ma ca eu reparam 4 masini la el si nu eram genul care sa nu las in plus 50-100 lei (in functie de lucrare). Si uite asa am rupt legatura dupa 7 ani de colaborare.

    partea II Alex si Vadim

          Intr-o seara, cand masina era la mecanic, la indrumarea lui DINOCO (sa-ti dea Dumnezeu sanatate) am fost la Alex si Vadim. Le-am povestit cele intamplate, i-am rugat sa imi faca un deviz de reparatie. Baietii mi-au facut devizul in 24 de ore. Preturile la piese dar si la manopera au fost cu mult mai bune. Eu cunoscandu-l pe Alex si pe Vadim, stiind de ei ca sun baieti seriosi n-am mai stat pe ganduri. Am fost la fostul mecanic pe neanuntate, am strans piesa cu piesa, le-am pus in portbagaj si am asteptat platforma sa vina sa ia xc90-ul. Practic, baietii i-au facut o reparatie capitala la motor, cu inlocuit si segmenti, o biela (prima biela a fost lovita cand s-au scos pistoanele la 80 000 km de un nea' cu ciocanul cand a mai fost segmentat motorul si cuzinetul era innrosit in zona aceia) dar si SAS-ul (spira de volan) in aceiasi bani. Fiecare garnitura a motorului a fost inlocuita cu una noua (OEM Volvo sau pe producator).  Mi-a placut foarte mult de Alex deoarece ne-am sfatuit la piese. Cand a meritat si nu au fost diferente prea mari de pret, mi-a luat piese VOLVO OEM. Cand erau prea scumpe si nu se justifica pretul, mi-a comandat exact pe producatorul VOLVO OEM. Vadim, din start, de cand am adus masina la ei, mi-a spus sa ii fac DPF OFF. Eu i-am spus ca nu as vrea...ca am spalat filtrul (m-a costat 350 lei), ca...ca...etc. Intr-un final, m-am convins in momentul cand am vazut cat de "putrezi" erau segmentii cu arculet (de ungere) datorita multiplelor regenerari. Acum noul meu motor (de fapt al mamei) rasufla usurat si merge impecabil datorita acestor doi baieti. Motorul a pornit foarte usor prima data, nu a avut scapari de motorina/ulei/antigel, nu mi-a consumat ulei in primii 1200 km. Sunt atat de fericit ca am picat pe mana lor de parca am castigat la Lotto. Mi-a placut faptul ca sunt genul de persoane care nu merg pe principiul "lasa ma ca merge... (ca majoritatea mecanicilor). Am petrecut mult timp cu ei si i-am vazut cum lucreaza si la masinile clientilor cand ei nu sunt prezenti. Baietii lucreaza la fel de constincios si atent. Mi-a placut foarte mult de ei ca in momentul in care nu stiu ceva, se DOCUMENTEAZA. Nu pot decat sa ii RECOMAND si sa ii FELICIT pentru felul lor de a lucra si a colabora..  Avand in vedere faptul ca totul a fost strans ca la carte (cu cheie dinamometrica, la gradele corespunzatoare, etc) dar si CURATAT piesa cu piesa temeinic, acest motor pun pariu ca va tine mult mai mult ca cel de fabrica.Tot la indrumarea lui Vadim, avand mici probleme cu electromotorul, am refacut si electromotrul dar si alternatorul. Amandoua nu mai aveau zile multe. Iti multumesc inca odata aici...altfel probabil ramaneam cu masina in drum cand mi-era lumea mai draga.

     

          Acum 2 saptamani am fost si cu s80-ul, caruia i-am schimbat uleiul si filtrele. Deasemenea i-am facut o verificare totala de intrare in iarna. Am gasit 2 bielete de stabilitate pe fata, 2 bielete de directie si 2 capete de bara (de directie). Le-am inlocuit acum o saptamana. Masina este mult mai stabila. Va multumesc inca odata foarte mult. Eu, o sa va raman client fidel pana la capat. Sunteti cei mai tari!!! Tineti-o tot asa baieti!!!

    *Atasez cateva poze, imi pare rau ca nu am facut mai multe. Poate mai atasati si voi baieti niste poze.

    ps: Si nu in ultimul rand, multumesc si mult si lui ValiU de pe forum, un baiat de nota 10 care a contribuit la montajul auxiliarelor. (electromotor, alternator, conducte, etc). Multumesc mult pentru tot Vali. Ai sprijinul meu la orice ora, fie zi sau noapte.

     

    15491469_1327720240612966_20587186_o.jpg

    15491714_1327816520603338_48459382_o.jpg

    15502609_1327816493936674_323914504_o.jpg

    15515553_1327824267269230_938631918_o.jpg

    15536705_1327824367269220_1279008845_o.jpg

    15536788_1327824357269221_1259154049_o.jpg

    15536956_1327824263935897_2052168794_o.jpg

    15537038_1327824337269223_689273993_o.jpg

    15540153_1327720427279614_1774607836_o.jpg

    15540254_1327824410602549_575637467_o.jpg

    15540421_1327720387279618_1061749667_o.jpg

    15540423_1327720293946294_330753905_o.jpg

    15540508_1327720177279639_1096441317_o.jpg

    15540520_1327720460612944_1565847909_o.jpg

    15555147_1327720237279633_1268421782_o.jpg

    15555576_1327719697279687_2090969576_o(1).jpg

    4 people like this

  2. Eu nu am auzit aceasta cloncanitura de care spui du Bogdan in schimb la toate cutiile m66 pe care le-am probat, toate au un delay la revenirea pedalei de ambreiaj. Trebuie luat in calcul si schimbul de ulei la cele automate. La astea mai noi sunt niste scoruri destul de mari la schimbul de ulei. Si eu cred ca un 2.5T sau chiar un 2.0T este mai bun decat orice d5. Si...sustin GAZUL la motoarele astea.

    Marius, m-am cam lamurit si cu benzinarele. Motoarele astea noi pe benzina nu mai sunt la fel de fiabile cum erau de exemplu alea de 1.5 de la daewoo. Astea din ziua de azi sunt niste gunoaie. Asta nu este valabil numai la Volvo/ford. Dati un search pe google: "probleme motor vw 1.2 / 1.4 tsi".  Peste 10 ani o sa ajungem sa reconditionam Cielo ;D


  3. Acum 13 minute, trancenergy a spus:

    A mai avut cineva problema apei in portbagaj la C30?

    De cateva luni, la ploaie, mi se umezeste mocheta in partea stanga jos, imediat sub suportul acela din elastec. Nu pe peretii laterali, nu in partea de sus, doar jos. Am schimbat garniturile de stopuri, s-a verificat si burduful acela de cauciuc pe stanga sus ce intra in caroserie.

    Nu inteleg pe unde intra, chederul din jurul haionului este uscat.

    Pune un furtun pe ea sau du-te la spalatorie. Insista in partea din spate a masinii. Trebuie sa vezi pe unde intra.

    Nu stiu cum este la c30 dar exista posibilitatea sa iti intre apa (in mers) datorita lipsei unui "dop" de podea.


  4. Totusi baga dupa ce o consum macar 30 de litri de motorina de la Rompetrol Efix S (cea scumpa). Este o diferenta notabila. Motorul merge mult mai rotund. Eventual, ai putea sa mergi 10-15 minute la 3400 rpm constant. Dupa o sa sesizezi un mers al motorului mai ok. Nu stiu cum e la 2.0d dar s80-ul meu nu se impaca cu motorina de la MOL (cel putin cea premium). Trepideaza cel mai tare motorul, este mai zgomotos si da cu fum mai mult cand o urc in treapta a 2-a si a 3-a pana pe la 4500 rpm.


  5. Crede-ma ca in ziua de azi...cel mai cuminte om poate fi ala care "te lucreaza". Ce am povestit eu s-a intamplat prin anii 90-94 cand era tanar. Oricine care are chef sa faca "misto" de tine poate sa faca asta. Sper ca n-am dat la nimeni idei.


  6. Eu in momentul de fata am toata suspensia in stare foarte buna mai putin 2 bucse pe spate (nu sunt praf dar sunt mai obosite) si nu am schimbat flansele spate cand am schimbat amortizoarele. Sincer imi pare rau ca nu le-am schimbat, desi sunt ok la "ochi" si nu bat. Urmeaza sa le schimb cat de curand. Daca erai din Bucuresti te dadeam o tura ca sa faci o comparatie cu masina ta. A mea nu se balanseaza mai deloc.


  7. Pe mine primul set de bucse aftermarket m-au tinut 35000 km. Cele rotunde febi si celelalte din fata lemforder. Problema e ca am avut si amortizoarele mai uzate (avand 175 000 km de Romania. Odata cu amortizoarele noi, am pus ambele bucse lemforder. Sa vedem cat tin acum. Data viitoare as incerca TRW.

    ps: vorbesc de s80.


  8. Sa vezi cum este in s80 cu jante de 18 inch, presiune de 2.6 bari, amortizoare KYB schimbate recent. Te zgaltie maxim la orice denivelare. Confirm si eu, este mult mai rigida fata de passat 2000-2007, bmw f10 (2011) si audi a6 (2003). Acum mai conteaza si uzura suspensiei. Pana sa schimb amortizoarele era mult mai "moale".

    ps: Cred ca mai bine decat sa bagi banii in suspensie sport, cumperi niste cauciucuri noi de marca. O sa iti schimbe masina total. Eu pe xc90 am pus niste Toyo Proxes T1 SportSuv si sta muuult mai bine pe curbe...ca sa nu mai spun de distanta de franare.