morariu.mihai

Se aude un tronc cand sunt in viteza si accelerez/decelerez brusc(pedala la podea/ frana motor).

25 posts in this topic

Buna dimineata! Sunt un proaspat posesor de volvo s40 an 2001 motor 1.8 ,122hp. Masina are la bord 140.000km. Baiatul de la care am luat-o nu a facut nici o investigatie legat de sunetul respectiv si mi-a zis ca ar fi cutia ceea ce ma indoiesc. Simptomele sunt in felul urmator: cand incerc sa accelerez mai tare se aude ca o busitura undeva in partea stanga pe langa roata sau undeva langa cutie(nu imi dau seama); asta se intampla si daca iau piciorul de pe acceleratie si ii fac frana de motor.Planetara nu bate cand iau viraj dar ceva in zona aia se intampla ca am mers pe un drum de tara si parca la gropi mai mari parca amortizorul loveste(poate sunt eu putin speriat datorita sunetului respectiv).Mentionez ca dimineata cand masina e rece nu face la fel de des acest zgomot. am tot incercat sa citesc pe forum dar nu am vazut ceva asemanator si am decis sa incep un topic.

Cam ce credeti ca are: sa fie un tampon pe la cutie cum banuiesc, o planetara? cum pot sa identific problema fara sa schimb nenumarate piese cum se face pe la noi :D(fara nici o suparare :P )?.

ps:As mai avea si un mic huruit( in zona curelelor) la motor cu o mica scadere de relanti insesizabila, dar ala il banuiesc ca e de la distributie pt ca nu a fost schimbata. Sunt nou pe aici sa nu ma certati rau daca mai gresesc!

Multumesc mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit!

Prima problema poate fi si de la cadrul motor nestrans.

Edited by Andreos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut şi bun venit pe forum! ;D

Acea "buşitură" nu se aude deloc la frânări normale sau la gropi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, la mine ( xc 90 ) se pare ca am problema/e cu tripoda/e planetarei/lor ! In curba nu se simte nimic ( inca ) dar pe drum drept tremura masina ( ca si cand as avea rotile neechilibrate ), mai ales cand accelerez ! Poti sa o ridici pe cric si sa invarti de roata, sau bagi in viteza, iei piciorul de pe ambreiaj si vezi cum se comporta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci troncul ala se aude doar in momentul accelerarii mai puternice dar pare sa fie si ceva legat de ambreaj( pt ca atunci cand se incalzeste, face si la plecarea de pe loc). Face si la franare doar cand e in viteza( franez fara sa calc ambreajul). Tot azi am stat sa acult mai atent si am observat ca atunci cand virez dreapta si iau o denivelare ca sa nu zic gaura se simte un joc in gol. Oare sa fie beleaua de la amortizor? Pana acum principalul suspect : tamponul( cred ca e un ob cam prost:))

In afara de bocanitul ala pare sa fie totul ok. Sunt pe forum baietasi cu garaje sa ma ajute ca sa descopar de la ce o fi?

Respect! Ps: sunt din buc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu zic ca e un tmpon motor/cutie. Eu am patit acelasi lucru la un BMW. La plecare de pe loc poc-poc. La virare si accelerare poc mai tare. La denivelari iar poc. Eu am crezut ca sunt bucsile pe fata, am schimbat tot pe fata si nimic. La service mi-au gasit ca erau tamponii de vina. Poti sa faci urmatorul test: ridici capota cu motorul oprit si cald si misti cu mainile motorul. Daca misti motorul foarte usor atunci sunt tamponii. La mine se misca motorul in draci, chiar puteam sa-l misc foarte usor cu o mana. Dupa ce am schimbat tamponii abia mai miscam motorul cu 2 maini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mihai, cum ridici capota te uiti in stanga chiar langa capacul distributiei ai un tampon mare cilindric, vezi daca loveste de caroserie, o sa vezi luata vopseaua in fata si spatele lui, daca atinge e clar de unde este .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca n-ai sesizat inca, te pui si ridici masina pe cric, o asiguri, si te uiti binisor pe acolo unde crezi ca bate. Tragi tare de cutie, de roti , chiar si de toba de esapament... Cu siguranta , o sa ne dai tu un raspuns mai bun decat noi, din spatele monitoarelor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa sfatul lui gaby am observat ca motorul se misca desul de mult... desi am tras de el acel poc nu l-am auzit dar totusi am reusit sal misc. probabil aia e problema...Aveti idee cat ma duce reparatia asta? cost tampon +service? multumesc pt sfaturi. maine o sa incerc sa ma bag sub ea sa vad ce si cum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mihai, cum ridici capota te uiti in stanga chiar langa capacul distributiei ai un tampon mare cilindric, vezi daca loveste de caroserie, o sa vezi luata vopseaua in fata si spatele lui, daca atinge e clar de unde este .

Ai avut perfecta dreptate. Acolo loveste putin( adica e putin vopseaua luata). In cazul acesta tamponul cu pricina e cel de lg cutie ? Are totusi cineva idee cat ma duce toata treaba asta + distributia de schimbat?( nu la service ul volvo ca au aia niste scoruri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tamponul de la distributie, ala mare eu l-am luat cu 600 ron, cele de sub motor cam 150 ron buc. si sunt doua, iar cel de la cutie(sub baterie) e cam 400 ron. Distributia te costa cam 800-1000 ron cu tot cu manopera. Depinde de unde iei piesele, ce producator, cine le monteaza, cum le negociezi etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

altcineva care s-a mai intalnit cu alcel tronc, nu este? azi am auzit alt zvon: ca cica ar fi ceva de la timonerie si respectiv o piesa care intra in cutie. deci nu as vrea sa fie asta verdictul pt ca asta implica inlocuirea cutiei... va rog alte pareri ca atunci cand vreau sa ma duc la service sa nu dau bani pe tampoane inutile ca sa vad ca am defapt cutia busita...sau stie cineva un serivce bun care efectiv sa imi zica exact care e problema !

Share this post


Link to post
Share on other sites

mentionez ca am motor de 1.8i 122hp, 1783 cm(nu am talonul cum sa verivic dar pe acolo e) serie motor B4184S2 an 2001, cutia din cate am inteles ar fi de laguna( marslierul este in stanga sus cu o clapeta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bun venit pe forum! Parerea mea este ca sa fi sigur de ceea ce are sa te duci sa faci o diagnoza la Primus - nu costa mult - in jur de 100 lei (1 milion vechi). Eu am avut o alta pb. la motor de care nu era nimeni sigur, am fost la ei pt. diagnoza. M-a costat 85 lei. Bineinteles ca nu o sa o fac la ei, dar macar stiu sigur de ce are masina acum.

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna dimineata! Sunt un proaspat posesor de volvo s40 an 2001 motor 1.8 ,122hp. Masina are la bord 140.000km. Baiatul de la care am luat-o nu a facut nici o investigatie legat de sunetul respectiv si mi-a zis ca ar fi cutia ceea ce ma indoiesc. Simptomele sunt in felul urmator: cand incerc sa accelerez mai tare se aude ca o busitura undeva in partea stanga pe langa roata sau undeva langa cutie(nu imi dau seama); asta se intampla si daca iau piciorul de pe acceleratie si ii fac frana de motor.Planetara nu bate cand iau viraj dar ceva in zona aia se intampla ca am mers pe un drum de tara si parca la gropi mai mari parca amortizorul loveste(poate sunt eu putin speriat datorita sunetului respectiv).Mentionez ca dimineata cand masina e rece nu face la fel de des acest zgomot. am tot incercat sa citesc pe forum dar nu am vazut ceva asemanator si am decis sa incep un topic.

Cam ce credeti ca are: sa fie un tampon pe la cutie cum banuiesc, o planetara? cum pot sa identific problema fara sa schimb nenumarate piese cum se face pe la noi :D(fara nici o suparare :P )?.

ps:As mai avea si un mic huruit( in zona curelelor) la motor cu o mica scadere de relanti insesizabila, dar ala il banuiesc ca e de la distributie pt ca nu a fost schimbata. Sunt nou pe aici sa nu ma certati rau daca mai gresesc!

Multumesc mult!

SAlut ! iti recomand sa verifici daca ai piulitele de la roata stranse !

De regula se slabesc si fac acel zgomot !

Am patit-o mai multi !

Daca le gasesti stranse....mergi mai departe cu cautarile .

Succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa simptomele descrise, nu pare a fi de la prezoane. Dar merita sa le verifici si pe acelea.

@ Alin, prezoanele nestranse fac zgomot doar atunci cand nu accelerezi si esti in viteza (frana de motor). Cu precadere, la curbe. Niciodata in faza de accelerare.

Am avut de doaua ori aceasta problema, asa ca sunt si eu "specialist" la ceva de natura tehnica.:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am o problema cred, asemanatoare. Uneori se aude poc-poc-poc constant nu cand schimb viteza sau daca accelerez; in mers pur si simplu. Face cu o frecventa mai mare cand si viteza este mai mare ( chiar inperceptibil la peste 50 km/h ) iar la viteza mica 20-30 se aude poc-poc-poc suparator. Acum care este treaba? Se aude numai uneori nu tine nici de temperatura motorului nici de cea a aerului. Eu cred ca problema este ceva plastic care atinge roata sau ceva care freaca pe undeva pe langa roata ( sunetul cam de pe acolo se aude ).

Cat tine de problema din topic si eu cred ca poate fi ceva tampon, da-i cateva ture la motor si daca se aude mai tare cand e solicitat motorul atunci e clar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in urma unei constatari la un service problema era de la amortizor si flansa! urmeaza acum sa le schib si sper ca ele sa fie:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, eu de ce Dar aşa suntem toţi, superificali... dăm tare muzica şi spunem că nu se aude numic, "maşinile noastre e decât cele mai bune"... Acuma, auzi acel tronc şi la gropi şi la frânare? :violent1:

Mă rog, bine că ai descoperit problema.

Presupun că ştii că amortizoarele trebuie schimbate bilateral şi că, în cazul anumitor furnizori, garanţia pentru amortizoare e afectată, dacă nu sunt schimbate şi flanşele odată cu ele.

Buga, ce mama dracului sunt alea "piulite de la roata", că vreau şi eu să mi le verific? (scuză-mă că am scris "dracu" cu "d" mic) ;D

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites
:laughing4: Unii au piulita, altii au prezoane ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine se pare ca a fost rezolvata problema inttr-un maod mai neconventional;) (dintr-o intamplare am mers intr-un loc liber sa testez bobinele deoarece mai intrerupea la turatii mai ridicate. Dupa ce am mers un pic la turatii mai ridicate, nu mai intrerupea) Am dezactivat DSP-ul si am plecat, urme pe asfalt cam 7 m, dupa aceasta figura absolut nici un zgomot si a trecut o saptamana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut!

Scriu aici ca sa nu mai deschid inca un topic asemanator.

La accelerari puternice se aude o bataie in compartimentul motor si nu reusesc sa o identific. Aceasta bataie a aparut in urma unui accident.

La service mi-au verificat planetarele, suportii motor(cel din fata l-au schimbat) si le-au gasit in regula. Mi-au zis ca zgomotul se aude din cutie si o sa imi schimbe uleiul sa vada daca gasesc pilitura.......

Mie nu prea imi vine sa cred ca zgomotul se aude din cutie, tinand cont ca intra f. bine in viteze iar impactul nu fost puternic.

Daca a mai patit cineva ceva asemanator, va rog sa ma ajutati cu sugestii, sfaturi.

Mi s-a scarbit de service-uri !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planetarele! Trebuie facut test pentru planetare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

in urma unei constatari la un service problema era de la amortizor si flansa! urmeaza acum sa le schib si sper ca ele sa fie:).

Planetarele! Trebuie facut test pentru planetare!

Sefu', tu de pe ce planeta ai venit?

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now