icarus86

C30 DRIVe

148 posts in this topic

Salutare,

acum 2 luni am facut pasul si am dat comanda pentru un C30 model DRIVe. Optional am pus pe el pachetul R-Desgin, pachetul Business si inca cateva maruntisuri.

Am cateva intrebari, daca se poate:

- As vrea sa ii fac rodajul ca la carte, dar cei de la reprezentanta Volvo BE mi-au spus ca pot din prima zi sa-i dau talpa ca e deja rodat. Ma gandeam ca in primii 1.500km macar sa nu trec de 3.000rpm - nu mi-e deloc greu, ca fac cam 1.700km pe luna, deci dupa o luna pot spune ca "gata cu mersul cuminte". Voi ce ziceti ?

- M-am gandit sa-i fac primul schimb de ulei si filtre dupa 5.000km (cam 3 luni de mers), sa scap de orice urma de pilitura sau ce s-o mai aduna la inceput. Revizia e 250 EUR, deci n-as vrea sa arunc banii pe geam. Sa renunt, si sa ma duc la revizie doar la 25.000km cum zice in planul de service ?

- Am tot citit despre pus ulei 2T in motorina. Am un Leon 1.9 TDI Euro-3 (non-PD) in care nu am pus niciodata nimic in motorina, si merge bine (are 120.000km). Insa e cam zgomotos, mai ales imediat dupa pornire. Sa ma chinui cu ulei in motorina sau nu?

Mai revin pe parcurs.

Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru alegerea facuta!Sa fie intr-un ceas bun!

Legat de rodaj,eu unul daca as fi in locul tau as menaja-o in primi 5000 km ca sa se stranga si mai bine motorul si sa fii impacat sufleteste :D ,legat de revizie eu zic sa stai linistit si sa o faci atunci cand spune producatorul.

Daca ai de gand sa tii masina mult timp si spui ca faci multi km eu zic ca se merita sa ii bagi ulei pentru ca prelungesti viata injectoarelor,pompei etc.Acest ulei nu face nimic rau motorului,doar ca trebuie neaparat sa pui norma JASO FC/FD pentru ca ai filtru de patricule si sa nu pui prea mult!Eu acum o vad ca pe o obisnuinta nu ca pe un chin 8) Despre Leon,ai rabdare de abia de acum incolo vor incepe problemele!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi !

Ce sa cumpar, 2T norma FC sau FD ? Proportia am inteles ca e 1:200 - 1:250.

Legat de motor, sincer, cred ca 1.6-le PSA de pe C30 va muri inaintea TDI-ului clasic de pe Leon. Nu motorul a fost motivul achizitiei, ci celelalte avantaje Volvo: siguranta, calitatea materialelor, comfortul si nu in ultimul rand design-ul. Dar nu vreau sa pornesc o polemica :smile:

Edited by icarus86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru alegerea facuta si bun venit ! Cat de spre confort, nu vei regreta nici o clipa. Nu exista scaune mai confortabile decat cele de Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Nu exista scaune mai confortabile decat cele de Volvo.

Sa sti ca s-a mai schimbat un pic situatia cu scaunele de la Volvo in ultimul timp... Sunt in continuare peste medie dar se merge mai mult pe ideea de sportivitate; sunt ceva mai tari.

Dupa 1, 5 ore in xc60 deja simteam un usor disconfort in zona posterioara... dupa 2 ore, incepuse sa imi amorteasca. :D

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

JASO FD este cel mai indicat fiind si cel mai ''low ash'',dar si FC este bun!Motorul nu e chiar asa rau pe cat iti imaginezi,la o exploatare corecta nu ar trebui sa ai probleme pana in 200k km.R-Design-ul face toti banii!Sa pui ceva poze dupa achizitionare!

Intradevar scaunele de la P1 sunt ceva mai tari decat cele de pe P2,dar in continuare ceva mai bune decat restu'. :headbang:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am de stat o luna ... am dat comanda pe 15 iulie, si mi-au dat ca data de livrare 21 octombrie - fabrica Volvo din Gent e inchisa toata luna August.

Daca au de gand sa ma mai amane, sunt hotarat sa cer o masina de schimb.

Deci poze ceva mai incolo, deocamdata doar fac pregatiri si ma informez :)

Sunt curios, mai e cineva cu 1.6-le de 115CP pe aici ? Daca da, ceva sfaturi utile ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Leon care motor e ala de 105 caluti?

Daca-i ala fi sigur ca moare inaintea PSA-ului.

Eu am avut 2l de la PSA (pe 2 masini) si am facut 140.000 la una si 127.000 la aialalta cu o singura problema, turbocompresoarele la ambele.

Au cazut ca erau pe primul lot de motoare lansa in 2004, dupa au rezolvat problema.

Am vandut masina aia cu 140k si a mai mers inca vreo 120.000 tot fara probleme (Romania-Germania la 2 saptamani, permanent)

Ala de 1,6 e acelasi motor bagat putin la apa, am unul de 60.000 si n-are nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar imi cer scuze, nu vreau sa zic nimic rau la adresa PSA in general - personal cred ca la ora actuala, motoarele diesel PSA sunt mai bune decat TDI-urile CR. Am exclus 1.6 TDI-CR din start ca si varianta de achizitie.

Off-topic:

Motorul pe care il am pe Leon e non-"pumpe duse". E TDI clasic, cu turbina cu geometrie variabila si intercooler. 90CP si 210Nm din fabrica, motor axat pe economie de carburant nu performante extraordinare. Are acum 120.000km si tocmai i-am facut o curatare a turbinei, erau ceva depuneri la partea de geometrie, dar in rest curat. Are soft modificat la 115CP si 270Nm si trage multumitor (exact aceleasi valori cu C30 DRIVe). Nu merg niciodata subturat, il calc (rar) chiar pana la 4,500rpm, si il intretin corect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ai motorul ALH la Leon si este cel mai bun motor fabricat de VAG vreodata, eu am facut acel motor de 150CP si inca mergea la 275.ooo km, totusi chiar si la ALH mai pica EGRul si turbina asa ca nu conteaza pt ca rontaitul de ALH este unul exceptional si te unge pe suflet :D

Nici 1.6D nu e de lepadat si ala merge daca nu-i ceri mai mult decat poate si poate multe pt un motor mic . Daca nu-l fortezi tine 200.ooo km cu turbina originala .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALH este, corect.

La 30.000km cat fac anual, si intentia de a-l tine 4-5 ani, cred ca sunt departe de limita de care vorbesti. Insa am inteles ca distributia se schimba la 240.000km. M-as astepta sa nu fie orice fel de probleme cu motorul sau turbina pana atunci, dar nici dupa.

Cand au aparut primele TDI-uri, lumea a spus ca nu se poate sa fie fiabile la un astfel de raport CP/litru (fiind obisnuiti cu diesel-urile vechi de 2.4 si 70CP). Si s-au dovedit a fi foarte fiabile, chiar si dupa chip-tuning. La fel gandim si acum, cum se poate sa fie fiabil un 1.6 de 120CP ? Ei bine, cred ca va merge foarte bine chiar si cu chip pe el, atata timp cat este utilizat corect, reviziile facute corespunzator, si asa mai departe.

Legat de turbina: stie cineva ce turbina e pe 1.6 PSA ? Stiu ca este cu geometrie variabila, dar cine o produce / care e codul produsului ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este GT1544V de la Garret, are geometrie variabila si este pt motoare mici si foarte mici . Nu are turbo lag insa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos !

Garrett suna bine. 530 EUR de inlocuit suna bine.

Vad ca ei zic 100-150 CP (inseamna ca mai e ceva headroom) respectiv 1.0-1.6 litri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si motorul mai are ceva rezerva de putere, cu soft se poate ajunge la 140 CP .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai, stai :)) Mai intai sa vina masina, sa-i fac rodajul, s-o cunosc - sa ma cunoasca ...

Plus ca am inteles ca la ITP-ul de aici e posibil s-o puna si pe dyno, nu stiu, trebuie sa ma mai interesez. In mod cert, daca au dovada ca am soft modificat am amenda din start. M-a "certat" un mecanic la revizie ca aveam xenoane after-market pe Leon :|

In alta ordine de idei, o intrebare legata de interfata GSM. Odata ce am facut pairing-ul cu telefonul mobil, si opresc Bluetooth-ul pe mobil cat sunt la munca, iar apoi cand plec seara acasa ii dau iar drumul, trebuie sa fac din nou pairing-ul ? Sau va transfera singurel apelurile primite catre masina ? Sau trebuie sa tin Bluetooth-ul tot timpul pornit pe mobil ca sa nu pierd "legatura" ? Sorry, dar pana acum n-am folosit asa ceva :|

Multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ma chinui cu ulei in motorina sau nu?

Eu as face ce scrie in manual. Scrie sa pui ulei in motorina? NU. Atunci nu pun! Cateva zeci (poate chiar sute) de ingineri care numai cu asta se ocupa, au proiectat un motor care sa mearga cu motorina si atat... iar tu ceri sfaturi pe un forum unde majoritatea membrilor au cu totul alte specializari si domenii de activitate. Mai gandeste-te! ;)

Nu exista scaune mai confortabile decat cele de Volvo.

Nu e instrument ca naiu' si masina ca Hyundaiu'. Cam asa si tu cu scaunele... :))

... trebuie sa fac din nou pairing-ul ?

Nu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paring-ul il faci o singura data. Raman in devicele masinii vreo 4 telefoane si poti sa-ti alegi la care te conectezi.

Automat, la pornire masina cauta ultimul telefon care a fost conectat.

Trebuie sa tii bluetooth-ul pornit la telefon atata timp cat vrei sa fie conectat la masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NeFeSeule inainte sa scrii asa ceva iti recomand sa lecturezi ce am pus eu pe topicul cu uleiul 2T in motorina, sunt rapoarte facute de cei care fac sistemele de injectie, toti au concluzionat ca motorina moderna nu e buna . Daca era motorina buna nu picau injectoarele pe capete chiar si in garantie .

Scaunele de Volvo chiar sunt cele mai comode, chiar si concurenta lui Volvo stie asta ........pana si Clarkson a recunoscut acest lucru .

Depinde cine iti face softuri, sunt cazuri in care se vede sunt cazuri ca la mine unde nu se vede .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vad cum sa nu se vada pe dyno, decat daca e powerbox si il opresti inainte sa te duci cu ea la test. Dar cu soft rescris (ceea ce din punctul meu de vedere e the proper way to do it) nu prea inteleg cum sa nu se "vada".

@NFS: iti inteleg punctul de vedere. In cazul C30-ului care e motor Euro5 ma astept sa nu faca figuri cu motorina Euro5. In cazul TDI-ului care e Euro3, e posibil ca actuala motorina Euro5 sa nu-i fie pe plac. Oricum sunt sigur ca companiile petroliere sunt total dezinteresate de ce pateste motorul meu Euro3 daca-i dau doar motorina Euro5 fara niciun aditiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puterea aia mare vine din tolerante mici, cand ai tolerante mici si ungere zero sunt ceva probleme, tocmai de aceia la motoarele de 1.6 si 2L PSA gasesti mereu pilitura pe fundul carcasei filtrului de motorina, la motoarele Volvo nu gasesti asa ceva decat dupa 200.ooo km . Oricum tu nu vei tine masina mai mult de 150.ooo km si abia atunci incep problemele .

Reprezentantele nu au DYNO si chiar nu sta nimeni sa-ti puna masina pe DYNO. Foarte simplu, eu am soft facut de RBN si nu am eroare de checksum, am facut si update de soft iar softul a ramas acolo, caii sunt prezenti :D

Am vazut insa multe Volvo cu soft facut care dadeau eroare pe CEM ca softul din ECM era modificat, masina merge perfect dar se vede . Sunt afara tuneri mari care fac soft si nu se vede le reprezentanta, RICA este un exemplu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt interesat de RBN. Am auzit numai de bine de ei.

Pe Leon am soft TCM. Sunt multumit de el, consumul a scazut putin la mers cuminte, la mers mai alert a crescut insa sensibil. As fi vrut sa continui colaborarea cu TCM cu un set de duze injectoare mai mari si un soft actualizat (de la 115CP la 135CP) dar nu am mai primit raspuns de la ei.

Pe C30 ar trebui sa fie similar, de la 115CP la 135CP ? Ziceam sa astept sa vina masina, dar uite ca ma faci deja sa ma gandesc la diverse ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut PP520 + soft RBN + mici ajustari la injectie si am scos aproape 150CP. Nu vreau sa discut de TCM pt ca nu e cazul :D

C30 de 115 trece de 140 CP fiind alt motor fata de 1.6D si 109CP .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam acelasi lucru vroiam sa-l fac si eu, dar nu mai tin minte daca PP520 sau ceva mai mic. Ma gandisem si la upgrade de la VNT15 la VNT17 dar deja insemna sa cheltui mai multi banuti.

Poti sa-mi spui care sunt diferentele intre 1.6 109 si 1.6 115 ? Eu am vazut mult mai multe informatii pe net despre cel de 109, si m-am gandit ca diferenta de 6CP si 20Nm e mai mult din soft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel de 115 cp este in 6 trepte.pe cand cel de 109 e in 5 trepte.In principiu cred ca sunt aceleasi motoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e chiar acelasi motor, asta nou este EURO 5 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now