icristi

Parbriz incalzit ?!

62 posts in this topic

Tu deja cred ca incepi sa imi faci in ciuda. :) Nu iti mai dau like la posturi. :D

Postul meu s-a bazat pe situatii din trafic: pana acum nu am vazut carduri de VAG-uri, Ford-uri sau ce se mai aduce aminte in subiectu lasta, care sa o ia la goana pe vreme naspa sau macar sa se miste cand altii stau, pentru ca ei au parbriz/stergatoare incalzite.

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pe Suzuki Vitara varianta a-2-a, stergatoare cu "husa" de cauciuc. Nu stau absolut curate, dar isi fac treaba onorabil. Pana la urma, daca aveam Dacii 1310, cred ca stergatoarele erau ultima problema pe vremea asta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e Miron, dar am evoluat de la Dacie la Volvo si avem alte asteptari, eu am comandat asta, pana vine insa o sa iasa iarba dar poate iarna viitoare va ajuta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La bmw se gasesc duze incalzite , sunt relativ folositoare . Suna cam urat dar cred ca merg adaptate de la Bmw la Volvo , vorbim de seria 5 (1996- 2003 )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar stiu ca si pe la grupul VAG sunt asemenea duze incalzite,dar ma gandesc,ca incalzesc doar duza atat cat sa nu inghete orificiul de iesire...

Eu am vazut cum functioneaza parbrizul incalzit la un Mondeo 2004-2005(nu mai stiu exact) si era nemaipomenit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mondeo are o rezistenta ca la luneta in zona stergatoarelor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si prin tot parbrizul sunt niste micro-rezistente(sa le zic asa).

e modelul nou,dar si la cel precedent tot ceva de genul era.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes-ul 190 pe care il foloseste tata are duze incalzite. E din 1986. :) Stergatorul ala (imens) n-a fost in viata lui inghetat. Asa ca nu mai laudati atat FoMoCo, n-au inventat ei gaura la macaroana. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sa laud FoMoCo.....Doamne fereste!!!

Intreaba-i pe Roberto,Roskat cu cata ''carne'' le-am incarcat noi frigiderul :evil6:

Asta recunosc ca e o treaba buna din partea lor,dar pacat ca nu au plasat-o si la Volvo :sad3:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai logic ca au luat tot ce a fost bun de la Volvo si au dat in schimb ø :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parbriz incalzit vs lichid incalzit , e bine sa le ai pe ambele pa masina . Probema grava la 850 este ca se strange zapada topita de pe parbriz sub capota pe polita de plastic .. si evident ingheata , iar stergatoarele nu mai ajung la baza parbrizului

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la -20, -25C in jos, pana cand nu se incalzeste un pic in masina nici incalzirea din luneta nu mai face fata. De asta zic ca parbrizul incalzit nu imi pare o solutie.

Lichidul incalzit pare o solutie... dar sa pulverizezi lichid cald/fierbinte peste un geam inghetat, nu stiu daca e o idee buna la orice masina.

La Vectra se cam sparge luneta daca dai drumul brusc la degivrare. Am vazut caz si iarna asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La bmw se gasesc duze incalzite , sunt relativ folositoare . Suna cam urat dar cred ca merg adaptate de la Bmw la Volvo , vorbim de seria 5 (1996- 2003 )

are bineinteles duzele incalzite, dar apa calda ingheata mai repede si asta nu ajuta. Raman la parerea ca parbrizul trebuie sa aiba incalzire in partea inferioara, astfel incat locul de parcare al stergatoarelor sa fie mereu cald...si umed, nu inghetat bocna ;D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

... aerul era suflat si in interior si din exterior la baza parbrizului, de fapt de acolo incepea sa se dezghete si venea toata gheata de pe parbriz jos pe capota ca o avalansa.

Ciudat

Roberto, atat m-am gandit cum poate sa vina aer cald prin exterior de la motor, ca astazi am elucidat misterul.

In mod normal, intre motor si compartimentul cu grilaj unde sunt stergatoarele, este un cheder care se etanseizeaza pe capota, cu rol (unul din ele) tocmai de a preveni aspirarea de aer fierbinte de la motor in habitaclu... ca e naspa vara. :smile:

Am scos chederul afara, si am dat o tura de vreo 15km prin oras, la diferite viteze, stationare, precum si cu viteza ventilatorului de clima pe diverse viteze.

Va las si pe voi sa faceti experimentul si sa imi spuneti daca e ok.

La mine se simte ceva... s-a dezghetat o duza de la stergator

Rezultatele cele mai bune, cred ca vor veni de la benzinare mari si fierbinti, cu scuturile motor in ordine si fara carton pe radiator... conditii pe care eu nu le indeplinesc. :D

post-169-0-01461300-1328892228_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, si eu am avut problema asta zilele astea... Insa pe mine m-a ajutat foarte mult solutia spalarii parbrizului... Avand in vedere ca duzele de spalare a parbrizului sunt incalzite (in standard la noul S60 din cate stiu) dupa ce se incalzeste putin parbrizul, dai cateva jeturi de lichid pe parbriz si dispare problema. Bineinteles in cazul unor stergatoare curatate nu cu gheata de 3 degete pe ele. Jetul de lichid de parbriz iese chiar fierbinte, se vede din aburul care iese si rezolva problema... La -17 grade...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se pot cumpara/monta niste duze de-astea minune si la 850 ? :idea:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si vara ce face ? :D

Si iarna ce face daca solutia de parbriz se incalzeste mai mult de 60C ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si vara ce face ? :D

Si iarna ce face daca solutia de parbriz se incalzeste mai mult de 60C ?

Montezi un switch cu temporizator :smile:

Edited by Andu G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare mult prea mare bataia de cap da daca omu se plictisea :)))))))))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspunsul oficial pentru disconfortul stergatoarelor este influentat foarte mult de testele euro ncap si implicit de protectia pietonilor. Volvo a fost pionier la acest capitol, iar V60ul (testul s-a facut pe V nu pe S) este cea mai sigura masina la impactul cu pietonii.

Explicatia este ca stergatoarele sunt ascunse sub linia capotei, asa cum zicea si Maurice, din motive de aerodinamica, design, dar departe cel mai important motiv este protectia pietonilor.

Pe de alta parte conditiile de iarna din ultimele saptamani au fost complet unice. Cel putin din punctul meu de vedere. De 10 ani iarna de iarna nu am avut nici o problema cu stergatoarele sa inghete. Nici cand am condus pe viscol de se punea zapada pe masina in mers. Si mie mi s-a intamplat sa inghete, dar 2 ori in perioada de cod portocaliu, si aia din prostia mea ca am dat la stergator, s-a curatat parbrizul si apa a inghetat instantaneu pe stergator.

Tin sa precizez ca plecam spre munte in ultimele doua weekenduri, vineri seara cand a fost cod portocaliu si nu am avut nici o problema.

Pedestrian protection or not?

In gluma, daca cumva nu il vezi pe pieton din cauza stergatoarelor inghetate, are o sansa mai mare sa scape daca il lovesti, ca sunt ascunse sub capota :)

Uitati-va si la concurenta, la masini mai scumpe de "50.000"

http://www.bmwblog.ro/wp-content/uploads/2010/12/Audi-A6-C7-BMW-5er-F10-Bildvergleich-Front.jpg

Dati zoom ca e la rezolutie poza, si cautati stergatoarele.

Am un prieten cu un A5 si are aceeasi problema la stergatoare.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord, protectia pietonilor este foarte importanta, dar nu ar fi mai eficienta prevenirea accidentelor prin asigurarea unor conditii de vizibilitate optima pentru sofer, decat diminuarea traumelor suferite de pieton dupa ce il iei pe capota tocmai pentru ca nu il vezi?

Daca e sa judecam din punctul asta de vedere, hai sa punem pe parbriz o perna sa nu dea cu capul, si o patura sa-l invelim pana vine salvarea...

Prostii, sincer mi se pare un punct minus pentru Volvo. Cat putea sa coste o rezistenta electrica aplicata pe parbriz in partea inferioara pe interior. Probabil ca ar fi crescut pretul cu vreo 40-50 Euro si uite de aia nu s-ar mai fi vandut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord, protectia pietonilor este foarte importanta, dar nu ar fi mai eficienta prevenirea accidentelor prin asigurarea unor conditii de vizibilitate optima pentru sofer, decat diminuarea traumelor suferite de pieton dupa ce il iei pe capota tocmai pentru ca nu il vezi?

Daca e sa judecam din punctul asta de vedere, hai sa punem pe parbriz o perna sa nu dea cu capul, si o patura sa-l invelim pana vine salvarea...

Prostii, sincer mi se pare un punct minus pentru Volvo. Cat putea sa coste o rezistenta electrica aplicata pe parbriz in partea inferioara pe interior. Probabil ca ar fi crescut pretul cu vreo 40-50 Euro si uite de aia nu s-ar mai fi vandut.

Cred ca nu ai inteles ca era o gluma chestia cu luatu pe capota.

Daca tot te iei de volvo si spui ca e un minus... cum ramane cu poza de mai sus cu nemtii ?

ps. "Daca e sa judecam din punctul asta de vedere, hai sa punem pe parbriz o perna sa nu dea cu capul, si o patura sa-l invelim pana vine salvarea..."

V40 . 3 saptamani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now