larahau

Inlocuire amortizoare+arcuri+bucsi la S40

26 posts in this topic

Nu am prea multe poze pt ca mi-a luat f mult timp sa execut toata operatiunea de inlocuire si nu am avut rabdare cu pozele dar am sa incerc sa fiu cat mai explicit.

Asadar am inlocuit elementele OEM cu urmatoarele:

- Amortizoare Koni FSD

- Arcuri coborare (3cm) Elevate

- Bucsi poliuretan Powerflex la bratele fata si spate

post-1859-0-01968300-1351102131_thumb.jp

Am sa incep cu partea din spate:

Dupa ce ai dat roata jos demontezi prima data amortizorul spate, este foarte simplu si nu ai nevoie sa umbli prin portbagaj ca sa ii desfaci partea de sus.Are o prindere cu un surub in partea de jos a fuzetei spate ( cheie de 19) si doua suruburi in partea de sus la care ai acces usor prin zona superioara a aripei (tubulara de 13 sau 15 nu mai stiu). Nu am poza cu pasul asta, oricum e joaca de copil.

Apoi dupa ce ai scos amortizorul trebuie scos arcul. Nu este nevoie de presa:

post-1859-0-55526600-1351103169_thumb.jp

Incepi cu demontarea surubului din zona 3 (vezi poza de mai sus) in poza nu se vede pt ca este deja scos, este surubul cu bucsa care tine bara de torsiune fixata de brat, apoi fixezi un cric la capatul bratului in zona surubului 1, scoti piulita surubului 1 si cu cricul te ajuti ca sa centrezi gaurile sa scoti surubul mai usor, cu un dorn eventual, dupa ce este scos surubul 1 bratul ramane sprijinit pe cric.Atentie la cei cu DPF cand veti scoate surubul 1 de la bratul din partea stanga (partea soferului) va trebui sa deconectati furtunasul de la rezervorul de aditiv (este o cupla rapida) pt ca in momentul cand extrageti surubul va lovi in furtunasul respectiv.

Ok acu avem surubul scos si bratul sprijinit pe cric, coboram cu atentie cricul, in acest timp arcul se mai detensioneaza, la un moment dat bratul va ramane sprijinit in capatul barei de torsiune, scoateti cricul de tot si apoi trageti de brat spre partea din spate a masinii ( eu am tras cu mana, nu e foarte greu) ca sa scape pratul de pe capatul barii de torsiune apoi arcul va ramane aproape detensionat complet si il puteti scoate cu ajutorul unui levier mai lung sau ranga (suna aiurea dar nu e badaran precum suna pt ca deja arcul nu mai e tensionat).Dupa ce ati scos si arcul incepe distractia :smile: cel putin la mine asa a fost. Va trebui sa scoateti si surubul nr 2 care in majoritatea cazurilor este ruginit si blocat/gripat in bucse.De desfiletat se desfleteaza usor pt ca piulita e sudata pe fuzeta dar se roteste cu bucse cu totdeci va iesi doar cat tine pasul de filet al biulitei (un mare avantaj).Desfiletandu-l astfel se va crea un spatiu suficient ca sa puteti folosi flexul :smile:) . Eu am taiat capatul surubului dar si surubul in spatiul creat dupa piulita.Atentie daca ajungeti sa taiati surubul trebuie neaparat sa va asigurati ca l-ati desfiletat suficient ca altfel dupa ce taiati capatul hexagonal al surubului nu mai puteti sa il desfiletati. Asta e surubul cu pricina care trebuie taiat (eu le-am taiat pe ambele parti, cel din poza e din dezmembrai si e intreg saracul dar cam ruginit si el) :

post-1859-0-82141100-1351104360_thumb.jp

Acum avem bratul scos, bucsile fiind foarte simplu de inlocuit, cu ajutorul unor capete de teava cu diametrul potrivit si cu un ciocan mai mare le scoateti pe cele vechi si se monteaza cele noi.Asa arata bratul cu bucsile noi montate pe el:

post-1859-0-47751100-1351104500_thumb.jp

Operatiunea de asamblare este relativ simpla mai ales ca arcul este ceva mai scurt decat cel original si se face cam asa:

post-1859-0-55526600-1351103169_thumb.jp

Se fixeaza bratul cu surubul 2 dupa care se introduce arcul (eu lam introdus cu mana) in pozitia data de suportii acestuia apoi tot cu mana se trece bratul peste capatul barii de torsiune tragand de el inspre spatele masinii (operatiune manuala ;) ) iar apoi pentru o fixare usoara a surubului 1 se introduc din nou dar de aceasta data doua cricuri, unul la un capat al bratului si celalalt la alt capat al bratului si foarte simplu si cu dibacie prin reglarea ambelor cricuri (ve veti da seama singuri de ce trebuie 2 cricuri) veti reusi sa centrati gaura ca sa puteti introduce surubul nr1.ATENTIE - cand introduceti surubul nr 1si piulita acestuia sa tineti cont ca saiba excentrica a acestuia sa intre intre cele doua "urechi" ambutisate de pe brat ca altfel daca va sta peste ele in momentul cand strangeti piulita veti turti acele urechi si apoi nu se va mai putea face reglarea unghiului rotii.

Dupa ce ati strans surubul 1 si 2 va trebui sa fixati si 3-ul de la bara de torsiune, este simplu, va puteti ajuta si cu un cric...Apoi montati amortizorul, operatia inversa demontarii si gata cu spatele si iasa cam asa:

post-1859-0-88259600-1351105216_thumb.jp

Acum pentru partea din fata:

Se da roata jos, se scoate etrierul, eu l-am legat suspendat cu o sarma de arc, ca sa nu ma incurce pana mai slabesc si restul piulitelor de pe acolo. Apoi am scos discul de frana,am scos mufa senzorului de ABS, am slabit piulitele de la capatul de bara, pivot si tija aia ce leaga bara de torsiune de amortizor (nus cum se chiama). Cu o presa de pivoti am scos pivotul de jos si cel de la capatul de bara iar ca sa scot pivotul de la capatul tijei a trebuit sa folosesc un cric fixat sub fuzeta ca sa detenionez tija respectiva.Operatiuni simple daca ai sculele necesare.Acum avem doar ansamblul suspensiei (arc+ amortizor) fixat de fuzeta.Pt a scoate fuzeta complet se scoate surubul care strange amortizorul in fuzeta si cu un ciocan prin batai usoare in fuzeta aceasta iese de pe amortizor, se poate folosi un sprai anti rugina.Apoi scoatem suspensia prin scoaterea celor 3 suruburi din zona motorului sub capota.Dupa ce am scos si ansamblul suspenie vom scoate si bratul este prins cu 3 suruburi si e simplu de demontat.

Pentru scoaterea arcului de pe amortizor se folosesc presele pentru arcuri:

post-1859-0-86557100-1351106243_thumb.jp

se comprima arcul, se slabeste piulita din capatul amortizorului si apoi se slobeste arcul.Pentru montajul noului ansamblu se foloseste operatiunea inversa demontarii si arata cam asa:

post-1859-0-87887100-1351106388_thumb.jp

Acum avem noul asamblu suspensie pregatit, mai trebuie sa bunem bucsile din poliurean pe brat.Si aici din nou incepe distractia. Parerea mea ca fara presa hidraulica nu are sens sa incercati. Eu am procedat astfel la schimbarea bucsilor de pe brat:

la bucsa mare am folosit o presa de rulmenti cu 3 brate si prin presare cauciucul care face legatura intre inelul metalic din centru si cel de la exterior s-a intins si cu un cutter am inceput sa il crestez progresiv, apoi iara il intindeam cu presa, apoi iara il crestam si tot asa pana am scos inelul/corpul exterior al bucsii mari

post-1859-0-28579600-1351106914_thumb.jp

iar pe brat a ramas fixat inelul interior pe care l-am crestat cu flexul si l-am scos de pe brat:

post-1859-0-47575000-1351106997_thumb.jp

Acum trecem la arsenalul greu - scoaterea corpului cilindric din metal si cauciuc din "carcasa" bucsii mari.

aici am folosit presa hidraulica (am aplicat cam 6 T/f ) ca sa o scot. Dar bine inteles inainte de asta trebuie sa ai inelele de sprijin potrivite ca sa poti sa fixezi carcasa respectiva la presa:

post-1859-0-90997800-1351107233_thumb.jp post-1859-0-08118000-1351107254_thumb.jp post-1859-0-39340500-1351107317_thumb.jp

si gata a iesit:

post-1859-0-62579500-1351107353_thumb.jp

atentie cand scoateti ramasitele metalice si din cauciuc din "carcasa" respectiva este o singura directie de scoatere pt ca la un capat marginea carcasei este ingustata (se vede in poza de mai sus).

Asa arata " carcasa" cu bucsa sau resturile din ea scoase pe jumatate:

post-1859-0-24446300-1351107504_thumb.jp

Dupa aceea introducem bucsa din poliuretan tot cu ajutorul presei in "carcasa" atentie la sensul de introducere, bucsa din poliuretan are o margine mai rotunjita si cu acea margine se introduce prima data:

post-1859-0-66341300-1351107662_thumb.jp post-1859-0-66851900-1351107676_thumb.jp

apoi bucsa mare se introduce pe "axul" bratului prin presare cu mana.

La bucsa mica de pe brat cam aceesai treaba, bucsa originala trebuie distrusa, taiat cat se poate cauciucul cu cutterul si apoi am folosit un burghiu pe post de freza ca sa separ/scot cauciucul dintre inelul interior si cel exterior al bucsii si apoi din nou cu resa hidraulica am scos inelul exterior al bucsii mici din brat:

post-1859-0-80725800-1351107957_thumb.jp post-1859-0-61531200-1351108188_thumb.jp

Dupa ce ati scos bucsa mica din brat cea din poliuretan se fixeaza foarte simplu cu mana si cam asta rezulta:

post-1859-0-63132800-1351108280_thumb.jp

Acum pentru asamblare se procedeaza invers demontarii: se fixeaza bratul in suruburi, apoi se introduce fuzeta pe amortizor pana nu montam amortizorul ca e mai simplu asa si apoi tot ansamblul fuzeta- amortizor se monteaza la loc pe pozitie se strang pivotii piulite mufe ABS etc si rezulta cam asta:

am sa pun restu pozelor in postul urmator ca nu ma mai lasa in asta :smile:

post-1859-0-97423300-1351108537_thumb.jp post-1859-0-30551200-1351108555_thumb.jp

acum pun cateva poze ca sa vedeti diferenta intre arcurile OEM si Elevate:

Arcuri spate - post-1859-0-95679200-1351108618_thumb.jp si arcuri fata - post-1859-0-61314400-1351108656_thumb.jp post-1859-0-94688800-1351108668_thumb.jp

Recomandare: - amortizoarele si arcurile se pot schimba cu cateva cunostinte de mecanica elementare dar daca vreti sa schimbati bucsile bratelor pe fata fara scule adecvate nu are rost sa incercati asta insemnand presa hidraulica si presa de extras rulmentii.

Legat de comportamentul masinii dupa aceasta modificare am sa revin dupa ce ii fac unghiul de fuga la roti pt ca am testat-o la viteze mari fara sa apuc sa reglez unghiul si la peste 100 la ora m-i se pare cam instabil spatele fata raspunde rapid la viraje dar parca spatele intarzie putin... acum o sa mai incerc dupa ce ii reglez unghiurile de fuga. Sau poate cum nu sunt eu obisnut cu suspensiile astea, ar trebuii sa m-i le testeze un profesionist. Se ofera cineva voluntar? :smile:

LE - timp de lucru cam 4-5 ore la o roata.

si inca un LE - cred ca am sa mai tai o spira din arcurile spate pt ca nu sta egal, fata e putin mai joasa ca spatele, de altfel se vede si la diferenta de lungimi intre arcuri...

Edited by larahau
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

In afara de fiare(arcuri,amortizoare),cit te-au costat bucsile si ce ai mai schimbat tu pe spate?

Am un amic care are un s 40 si vrea sa schimbe spatele(fara arcuri si amortizoare)si a spus ca toata bucseraia duce pe la 1600lei,este adevarat?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misto setup :) !

Vezi ca P1 are acel unghi foarte ciudat la suspensia spate si multi au incercat sa il corecteze la centre X sau Y si l-au facut mai rau,

Am sa iti caut daca vrei topicul de pe swedspeed, un topic imens legat de unghiul ciudat si camber-ul la P1, sunt multi cu problema "la spate" :).

Nu ai schimbat si rulmentii flanselor amortizor fata ? Sunt 85-90 de ron setul pe SKF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ criss - Vezi aici preturi la bucsile din poliuretan, eu de aici le-am luat:

http://www.partsforv...cPath=28_23_654

Misto setup :smile: !

Vezi ca P1 are acel unghi foarte ciudat la suspensia spate si multi au incercat sa il corecteze la centre X sau Y si l-au facut mai rau,

Am sa iti caut daca vrei topicul de pe swedspeed, un topic imens legat de unghiul ciudat si camber-ul la P1, sunt multi cu problema "la spate" :smile:.

Nu ai schimbat si rulmentii flanselor amortizor fata ? Sunt 85-90 de ron setul pe SKF.

Nu am schimbat ca nu am stiut ca sunt asa ieftini dar chiar te rog sa imi aduci daca poti un set pt. ca ala de pe stanga imi mai pocneste cand virez maxim din cand in cand. Inca ceva, burdufele alea din cauciuc de la pivotii de jos se pot aduce separat pt ca am piscat unul cand am bagat presa sa il scot. Daca da adu-mi si dinaia doua buc. :smile:

Si legat de unghi cine naiba imi regleaza mie ungiul ala daca zici ca e complicat? :smile: tre sa caut un super meserias.Oare mai bine il fac in reprezentanta ? Mai vor aia sa il faca daca nu sunt piese OEM?

Da poa sa influenteze in stabilitate atat de mult unghiurile de fuga? credeam ca mai mult afecteaza uzura cauciucului decat stabilitatea...

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

pana la urma de unde ai luat amortizoarele si cat au costat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobros e site-ul si au costat 600 euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate eu nu mai lucrez la piese auto dar mergi la orice magazin care au furnizor Autototal si spune-i sa iti comande kit-ul pe SKF (chit, nu per bucata) e ceva de genul codul VKD xxxxx T, maxim 100 de ron ar trebui sa fie.

Burdufele de la pivoti sincer nu cred ca se gasesc separat.

Nu e complicata suspensia spate, ci unghiul Default sa zic asa, de fabrica, e unul ciudat, pe care majoritatea meseriasilor ti l-ar refuza sau ar stramba din nas cum ca ar fi incorect.

Poti comanda si Sachs, Lemforder, OE ca tot SKF vin.

Edited by Roberto
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

vasile poti incerca la catana la service ca zice lumea ca i cel mai bun meserias la unghiuri acolo.

daca vrei iti las nr de tel de la proprietarul serviceului

AI ajuns sa ti pui masina pe numele tau?

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nus ce sa fac oare sa merg mai bine la reprezentanta in CJ? Poate aia stiu mai bine ce unghiuri tre sa aibe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

poi poate poti face rost de o foaie de la cineva care si a facut deja unghiul la reprezentanta.si cu aia mergi la orice service

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat si flansele, asa ca mi-a bagat-o Roberto in cap sa o fac :nana:

dar...

vinerea trecuta am fost la Cluj la reprezentanta sa fac unghiurile de fuga...nu au reusit sa regleze rotile de pe spate.Atasez mai jos imaginea cu ungiurile obtinute:

post-1859-0-30750100-1352321465_thumb.jp

pe fata au zis ca e ok chiar daca la "unghi de cadere" si "unghi de fuga" mai am 2 valori cu rosu - nu stiu cat de mult afecteaza valorile respective dar ei au zis ca e in regula cu fata dar cu spatele se vede clar ca majoritatea sunt cu rosu asa ca a trebuit sa comand si dinastea:

post-1859-0-67008700-1352321619_thumb.jp

au costat 184 $ de pe ebay deci mai platesc si tva cand ajung in tara :(

Sper ca bratele astea sa rezolve problema cu reglajul unghiului de fuga...o sa revin cu detalii cand ajung piesele si merg iara la reprezentanta sa le reglez.

Acum eu am o nelamurire: credeti ca ar trebui sa fac reglajul la un service profi de tuning? Ma gandesc ca poate trebuiesc niste unghiuri mai "speciale" ca sa ma bucur din plin de suspensia asta sau din moment ce sunt reglate ca de fabrica suspensia isi face treaba cum trebuie...

Am mai comandat si bara de torsiune pe spate de la IPD...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu fi foarte sigur că nu se pot regla.

Aia nu e bară antitorsiune, e bară antiruliu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La P1 pe spate pt a regla ai nevoie de asa zisele "adjustable camber arms". Daca mai si cobori masina devin obligatorii.

Dupa cum ziceam si o sa aflii daca citesti pe swedspeed, P1 din fabrica are un unghi "ciudat" si agresiv pe spate pe care l-au motivat ca fiind asa pentru a oferi siguranta si stabilitate (??). La coborarea masinii devine si mai ciudat si e nevoie neaparat de tiranti reglabili.

Ma mir ca cei de la reprez nu au stiut din prima ca la P1 e mai cu "cantec" unghiul.

Ceva de citit

http://forums.swedespeed.com/showthread.php?182348-Elevate-Rear-Camber-Arms&highlight=camber

http://forums.swedespeed.com/showthread.php?179054-Lowered-V50-T5-FWD-uneven-tires-wear&highlight=camber

http://forums.swedespeed.com/showthread.php?178483-Tire-chopping-on-my-2006-s40&highlight=camber

http://forums.swedespeed.com/showthread.php?176195-Writeup-Rear-Shocks-Springs-and-Camber-Arm-%28yes-just-one%29&highlight=camber

http://forums.swedespeed.com/showthread.php?172114-Adjustable-camber-arms-coming-today-suggestions-needed.&highlight=camber

sau cel mai bine un search dupa camber arms http://forums.swedespeed.com/search.php?searchid=1492820

Ce TVA ? Spune vanzatorului sa nu iti bage nici o factura in colet, eventual sa ti-o trimita pe email si sa treaca coletul ca gift (majoritatea fac asta) si la posta\oficiul vamal le spui ca e cadou de la unchiul tau din SUA si nu au ce taxe sa iti ceara, eu asa fac de mai mult de 6 ani. Sau ai luat pe ceva firma ?

Daca iti fac cei de la oficiu nazuri cum ca vor un document de plata spune-le ca le-ai castigat cu 10 centi (DA 10 centi) pe ebay si daca chiar vor document de plata suna-ma si iti mai dau cateva pont-uri :P.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit asta pe forum swedespeed:

Intrebarea era asta:

Getting the rear arms in the mail today so I can finally eliminate the god awful -2.1 rear camber issue that's been eating tires and causing them to ROAR.

With that in mind- what's a good camber setting I should be aiming for? Keep in mind this is my daily driver and nothing I race hard. Tire life is my priority.

Front camber is something around -1.4 and -1.1 - do I match it? I'm thinking closer to 0 would be best, but I am not an alignment guru. Thanks for your help!

Oh, and do you think I'll be able to install them in a couple hours?

Si raspunsul era asta:

S40/V50/C30 std and dynamic....-1.52° ± 1°

S40/V50 AWD............................-1.52° ± 1°

S40/V50/C30 Sportchassise........-1.92° ± 1°

S40/V50/C30 ECOCH.................-1.72° ± 1°

C70..........................................-1.72° ± 1°

Acuma eu tind spre un sofat mai sportiv, sa inteleg ca ar trebui sa am S40/V50/C30 Sportchassise........-1.92° ± 1°?

si unghiul asta de care vorbesc ei care e de fapt? si aici fac referire la tabelul pus de mine in imagine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In table credca ar veni tradus unghi de cadere !

Din tabel inteleg ca tie acum ti-au iesit -2.30 si -2.18 (Ajustat) ?

Eu la T5 sasiu sport am avut si se vedea cu ochiul liber stand in spatele masinii cum rotile aveau unghi negativ destul de mare (rotile erau "cracanate" partea de jos) dar nu am avut sasiul coborat ci stock + jantele standard pe 16", cu tot cu unghiul asta negativ grav pus din fabrica pentru stabilitate si siguranta cum zic ei, la viteze mari in curbe cu masina goala cam fugea spatele, il simteam mult prea usor, e drept ca botul masinii era greu si probabil distributia greutatii nu e cea mai buna la P1.

De indata ce aveam pasageri in spate, dumnezeule mare, era alta masina, alt nivel de stabilitate.

Trebuie sa fie foarte misto cu suspensia pe care o ai tu acum :smile: ! Eu zic sa mergi pe acel -1.92 cum au majoritatea de pe swedspeed cu sasiu coborat, oricum odata ce ai tirantii ajustabili poti jongla din geometrie.

Aproape toate T5-urile pe care le-am vazut (P1) cu sasiu standard sunt "lasate de bot", probabil e design-ul sasiului.

Pun cateva poze cu fosta masina, nu e un unghi foarte bun dar credca se vede unghi-ul negativ al rotilor din spate

P.S: Sa vezi ce unghi am la Corsa :))

post-100-0-61948200-1352585303_thumb.jpg

post-100-0-53167100-1352585358_thumb.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu bratele pe spate

Eu trebuie sa tai neaparat suruburile pt ca sunt intepenite.spune-mi te rog ce suruburi ai folosit.stiu ca sunt de 12, dar mai mult nu stiu.

eu am cumparat 2 "adjustable camber arms" si inca 2 drepte(4 brate cu 8 bucsi in total) cu doar 480 de lei, marca Sidem(nu sunt cele mai bune, dar raportul pret calitate e ft bun).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suruburi am comandat pe original toate. Midnight Caller te poate ajuta in acest sens...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Raiden, nu trebuie sa tai nici un surub, iti trebuie o lampa cu gaz sau autogen, ies si cele mai intepenite suruburi .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Vreau sa schimb si eu bucsile bratelor inferioare spate la ub S40 dib 2006.

Am o intrebae legata de bucsile astea:

Au aceleasi dimensiuni? Sau sunt repere diferite pentru prinderea de punte respectiv fuzeta?

Va rog frumos, niste coduri OE daca se poate...

Va multumesc anticipat!

Cu respect,

Tohanean Marc Ionut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Ionut !

Asa cum ti-am explicat si pe mail, pe OE se livreaza doar TOT BRATUL. Bucsi separat nu vei gasi decat poate pe Ford, si nu am garantia ca sunt la fel !

Later edit: Am verificat acum in catalogul de originale FORD, vine la fel, doar tot bratul cu bucsi cu tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate, ce te determina sa le schimbi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar daca vrei sa pui din poliuretan obligatoriu ai nevoie de o presa hidraulica. E un procedeu destul de complicat.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Vreau sa schimb si eu bucsile bratelor inferioare spate la un S40 din 2006.

Am o intrebae legata de bucsile astea:

Au aceleasi dimensiuni? Sau sunt repere diferite pentru prinderea de punte respectiv fuzeta?

Va rog frumos, niste coduri OE daca se poate...

Va multumesc anticipat!

Cu respect,

Tohanean Marc Ionut

Salutare,

imi cer scuze pentru greselile gramaticale din postul anterior. M-am grabit sa scriu de pe telefon in pauza de masa.... :smile:

Salut Ionut !

Asa cum ti-am explicat si pe mail, pe OE se livreaza doar TOT BRATUL. Bucsi separat nu vei gasi decat poate pe Ford, si nu am garantia ca sunt la fel !

Later edit: Am verificat acum in catalogul de originale FORD, vine la fel, doar tot bratul cu bucsi cu tot.

Alexandru, multumesc pentru informatii si amabilitate! Promt ca de obicei.

Avand in vedere ca bratele sunt in stare buna, as prefera sa schimb doar bucsile.

De curiozitate, ce te determina sa le schimbi?

In urma verificarii starii bucsilor s.a.m.d. am aobservat ca bucsile astea, in special, sunt intr-o stare destul de urata.

Si se aud si troncanituri antunci cand intru pe un drum de piatra/tara.

Iar daca vrei sa pui din poliuretan obligatoriu ai nevoie de o presa hidraulica. E un procedeu destul de complicat.

Nu ar fi o problema presa hidraulica. Am acces la asa ceva.

As vrea sa stiu cat de rigide sunt bucsile din poliuretan fata de cele clasice din cauciuc (din cate stiu, sunt mai rigide), si cum se comporta masina pe drumuri mai rele dupa montarea lor... mentionez ca in weekend sunt nevoit sa conduc si pe drumuri de tara... din pacate :smile:.

Se merita utilizarea bucsilor din poliuretan?

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri si ajutor!

O seara cat mai placuta,

Tohanean Marc Ionut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu faci schimbi toate bucsile de poliuretan, parerea mea e ca va deveni o struțo-camila...iar la drumurile noastre nu cred ca se merita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:hello2:

SALUT DOMNILOR. foarte bun tutorialul, excelent detaliat si foarte lamuritor multumim inca o data. la partea din fata dupa ce dai jos etrierul si scoti placutele, stiu ca trebui desfacut si suportul etrier ca sa poata fii scos discul de frina are 2 suruburi de 12. intrebare. de ce ai pus arcuri mai mici decit cele oricinale ? ai vrut sa lasi garda mai jos? iarna nu o sa fie probleme? multumim inca o data de topic si poze, cum spuneai si tu cu scule adecvate se pot face multe la masina fara a mai merge in service si ceva cunostinte de mecanica. multumim inca o data. numai bine . :77:

Edited by cosminel24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now