Cristian Scutaru

Conectare buton inchidere centralizata LOCK (US specific)

22 posts in this topic

Masinile din USA au o inchidere centralizata diferita fata de cele europene asa numita "2 stage central locking" adica pe mioritica "inchiderea centralizata in doua trepte"

Cum functioneaza : cand deschide usa soferul cu cheia se deschide numai portiera soferului, restul masinii ramane incuiata. Daca soferul mai face odata miscarea de a deschide usile se deschid si restul.

In masinile respective in bord este un buton separat pentru blocare si deblocare usi butonul LOCK.

La modelele europene se poate cabla butonul pentru ca sa simuleze actionarea pinului din portiera.

Pentru aceasta trebuie sa va procurati un buton care evindent in afara de USA va fi f greu de procurat dar din fericire acolo sunt f ieftine si transportul in plic nici el nu este exagerat (am platit in jur de 10€ cu tot cu transport pentru al meu)

La butonu pinii au urmatoarea semnificatie:

- 1 neconectat

- 2 standard la Volvo P80 este iluminarea butonului

- 3 LOCK (se transmite masa cand se actioneaza butonul spre pozitia LOCK)

- 4 Masa

- 5 Masa

- 6 UNLOCK (se transmite masa cand se basculeaza butonul spre pozitia UNLOCK)

Pentru cei care nu au trapa

Volvo a precablat masina pentru trapa electrica indiferent daca masina a parasit fabrica cu trapa sau nu. Conectorul respectiv se gaseste in spatele acoperitoarei pentru butoane pe partea dreapta a volanului. Este un conector alb. De la conectorul respectiv va puteti "infrupta" cu cablurile necesare : 2 si 5 raman cum sunt, 4 se conecteaza cu 5 impreuna si 3 si 6 se taie si se prelungesc

La masinile cu trapa trebuie sa gasiti un conector care sa se potriveasca cu butonul si va legati in paralel pentru iluminare si masa la butonul de la incalzirea lunetei.

850 model 96 sau 97:

- sub bord sunt cele 3 megaconectori. Cel din mijloc este cel castigator. Conectorul este la randul lui cumpus din 5 conectori mai mici numite A, B,...E. A este cel care se afla cel mai aproape de la sistemul de blocare al conectorului.

- in sectiunea B gasiti cablurile de la pozitia 10 (galben gri) care se va lega impreuna cu cablul de la buton pozitia 3

- tot in sectiunea B identificati cablul de la pozitia 8 (albastru maro) care se leaga impreuna cu butonul pozitia 6.

850 model 92 - 95

- sub bord sunt si aici 3 megaconectori. La fel cel din mijloc este cel pe care trebuie pariat :smile:

- butonul pozitia 3 se leaga la pozitia 21 (galben gri)

- butonul pozitia 6 se leaga la pozitia 47 (albastru maro)

Consideratii suplimentare daca aveti un releu de coming home conectat la inchiderea centralizata (realizarea functiilor de coming si leaving home cu telecomanda)

In acest caz este recomandat sa introduceti un releu simplu care sa intrerupa traseul dintre inchiderea centralizata si firul care activeaza coming / leaving home in momentul cand este pus contactul

Asta deoarece daca de exemplu conduceti masina cu faza scurta si folositi butonul LOCK faza scurta va fi automat comutata in faza lunga. Nu e cool mai ales cand in fata ta e masina politiei (asa mi s-a intamplat mie nevasta a apasat din greseala pe pinul de la usa)

Identificati cablul care vinde de la maneta de semnaizare la care azi conectat cele 2 fire de la inchidera centralizata. Taiati cablul respectiv si intercalati pe traseu releul in felul urmator

Un capat se leaga la intrarea 87a, cealalta la iesirea 30.

85 se leaga la masa iar 86 la conectorul galben de optionale pozitia 2 (+X)

Astfel atata timp cat nu e pus contactul traseul 87a - 30 este activat. Cand se pune contactul releul se activeaza si intrerupe traseul.

Este atasata si schema cablarii pentru coming / leaving home.

Happy crafting :smile:

Cristian

post-5223-0-71563200-1391520125_thumb.jp

post-5223-0-18606100-1391520126_thumb.jp

post-5223-0-74155300-1391520126_thumb.jp

post-5223-0-38347500-1391520127_thumb.jp

post-5223-0-94418800-1391520127_thumb.jp

post-5223-0-64660600-1391520128_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru
5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim pentru proiect !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim.

Eu tarziu de tot am realizat ca la 800 (acum vad ca si la 900), nu exista buton de inchidere.

La 400 era si functiona exact cu ai descris varianta USA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim mult! E parca altceva decat sa apesi pe tamburusul de la usa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am :D bine inteles multumita lui Dragos !!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim Cristian pentru bunatatile pe care ni le servesti ! Nu mi-e greu sa apas cu cotul pinul de la usa dar cum nu am trapa .... sper sa gasesc un astfel de buton. Ma intereseaza contracost.... ! (Multumesc !)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si o mica erata la instructiuni.

Cablul de la butonul de LOCK pozitia 6 nu se conecteaza la cablul Albastru-Maro ci la cel Albastru-Roz din acelasi conector.

Masini model 92-95 Pozitia 23

Masini model 96-97 Pozitia 12

Sorry

Cristian

post-5223-0-57326400-1392711659_thumb.jp

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inca o completare la erata : pentru ca functia de LOCK sa mearga este necesar sa sectionati cablul albastru roz . Cablul de la butonul de LOCK se leaga la capatul care merge spre masina si nu cel spre portiera. Taiati si in asa fel incat sa puteti la o adica sa restabiliti traseul original. Din ce stiu pierzi functia de deschidere centralizata cand deschizi cu cheia de la portiera , La masini cu functie Deadlock nu stiu ce efecte secundare pot sa apara...

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!Am urmat exact instructiunile si din pacate nu se incuie usile.De descuiat se descuie iar din telecomanda se si incuie.Daca ajuta cu ceva pe masina am "basic alarm system",vreo idee?Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi m-a sunat Opus sa-mi spuna unde e greseala(a mea evident :77: )Nu am urmat intocmai instructiunile!Adica nu am citit in totalitate instructiunile si nu am intrerupt cablul albastru-roz.Astazi e deja tarziu,maine dimineata il tai fir-ar el sa fie!Daca am inteles bine butonul se leaga la capatul dinspre megaconectorul cu pricina...Multumesc Cristian pentru idee si lui Opus pentru "iluminare" :hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites

O clipa !!!!!!!!!! :director: :director: :director: :director: :director: A se citi cu atentie ! "Trebuie taiat un cablu (si lasat taiat) Din conectorul "vesel" tot sectiunea B firul Gri rosu trebuie sectionat. " Aveti si poza ! Si de aici butonul inchide si deschide, se pierde inchiderea centralizata din cheie ramane cea din telecomanda ! (izolarea firelor in acel moment era de proba !)

post-50-0-79670400-1398890139_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am putina rabdare pentru ca masina mea este model '95 si difera!Poate intervine Cristian si ma lamureste...Oricum ar trebui facuta putina "curatenie" pe aici,eu nu mai inteleg nimic.Multumesc frumos!

L-am taiat pe cel albastru-roz pozitia 26 care se duce spre usa dar a ramas conectat la pinul 6 al butonului si functioneaza!!! inchiderea din buton.Multmesc tuturor.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu prin ce minune dar imi functioneaza si inchiderea centralizata cand incui cu cheia oricare din usile fata! :headbang:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inchiderea functioneaza ce nu mai merge este cand descui cu cheia la usa pasagerului nu se mai deschide toata masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da,la mine merge,tocmai am verificat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună seara, intervin și eu ca amatoru' în locul butonului "Lock" original poate fi folosit alt buton ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună seara, intervin și eu ca amatoru' în locul butonului "Lock" original poate fi folosit alt buton ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună seara, am zis să resusciteze topicul cu următoarea situație :  la noua mea achiziție cu prima înmatriculare în Belgia luna ianuarie 1996 am avut surpriza să găsesc în partea stângă a volanului în locul mufei pentru reglaj faruri mufa pentru închiderea centralizata din buton.Până aici toate bune doar ca după ce am conectat butonul am constatat ca nu funcționează corect, adica : dacă masina este descuiata și apăs pe buton nu se întâmplă nimic, dacă masina este încuiata indiferent dacă dau spre LOCK sau OPEN masina se descuie. Mulțumesc anticipat pentru o soluție la problema mea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa faci o poza de la conectorul respectiv asa incat sa se vada culorile de la cabluri?

La cele care au avut din fabrica 2 stage locking (cu buton de Lock) trebuie sa fie in felul urmator:

1-neconectat 2-roz (lumina buton) 3-albastru/roz (Lock) 4-negru (masa) 5-negru(masa) 6-gri/rosu(unlock). Mufa are culoare alba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, astăzi am conectat și eu butonul și funcționează, în schimb am pierdut deschiderea portierelor din telecomandă și din cheie ( șofer și pasager). Am hotărât să refac instalația așa cum era din fabrică și firele care vin de la buton să le lipesc pe firele mașinii fără a mai le întrerupe. Acum totul funcționează corect (practic butonul funcționează în paralel cu închiderea mașinii). Volvo 850 2l 10 valve, 1996 prima lună. Mulțumesc inițiatorului topicului și participanților 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revenire la subiect, am uitat să mentionez ca la momentul operației descrise mai sus închiderea de la portbagaj nu era funcțională, aseară am desfăcut actuatorul respectiv, am făcut ceva pe acolo ( nu știu exact ce) și acum se incuie și portbagajul. Surpriza abia acum apare, nu se mai încuie masina atunci când actionez butonul din bord, doar se descuie, nu știu care e legătura dar așa se întâmplă, dacă aveți vreo idee nu va sfiiți și vă mulțumesc anticipat 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now