Posted 3 Jun 2014 · Report post Exploatare, uzura, revizii , parerii impresii sau probleme ale posesorilor de cutii automate pe xc60. Ar fi bine sa stim cateva pareri ale utilizatorilor, informatii despre utilizarea acestora in timp, nr de km, asta deaorece la Volvo nu exista service plan de revizii pentru cutie automata pe xc60. Din experienta cutiile automate sunt mai pretentioase si este bine sa intampinam eventualele neplaceri.Eu, spre exemplu, am 120000 km si cutia se comporta excelent. Cochetez cu ideea sa ii schimb uleiul dar am fost sfatuit sa nu umblu la ea, decat cand apar defecte, desi stiu ca la o cutie automata cand apar defectele acestea nu se mai remediaza complet. Ce sa fac? Repet cutia nu a dat nici un semn, este ca noua, vrea numai sa o pastrez asa. In trecut am avut Bmw si unde la fel, era fara service plan si totusi la 220000km a inceput sa dea suturi si nu s-a mai reparat complet. Experiente neplacute am avut in trecut si la cutie Audi, mai am cunostinte care au patit similar si la alte marci. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Jun 2014 · Report post Uleiul este recomandat a fi schimbat in jur de 80.000km la utilizare intensiva si 100.000km la utilizare normala. Eu asa am primit recomandarile de la service-ul Volvo si asa am facut. Am schimbat uleiul la 85 si 165.000 si merge perfect. Pana acum, la 195.000km nu am avut nici oproblema, smucituri etc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jun 2014 · Report post @Ionut, daca apar probleme degeaba mai schimbi uleiul . 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jul 2014 · Report post eu nu am schimbat nimic la cutie, 215000km. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jul 2014 · Report post Si ai rezolvat problema vanzand masina . . Cand ajunge fosta ta masina la revizie postez si ce culoare are uleiul, asa de curiozitate . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Sep 2014 (edited) · Report post Salut, Imi permit sa scriu la acest topic pentru ca problema mea e legata de acest subiect. Am un XC60 din 2012 (model MY2013), in prezent cu aprox 40.000km . Cam dupa doua luni (nu cred ca aveam mai mult de 5000 km) cutia a inceput sa faca probleme. Dupa 30-40 km de mers, atunci cand ridicam piciorul de pe frana dupa o oprire, masina smucea destul de tare (cam ca atunci cand ridici piciorul de pe ambreiaj prea brusc la o cutie manuala). Am fost de 3 ori in service cu problema aceasta, au facut diverse recalibrari, de fiecare data problema dispare pentru cateva luni si apare iar intr-o forma usor diferita. Acum smuceste cand pun schimbatorul in Drive, indiferent daca motorul e cald sau rece. Este deosebit de frustrant, mai ales ca nu vorbim de o masina ieftina sau veche, iar eu nu sunt genul de sofer care sa bruscheze masina. Luna aceasta imi expira si garantia, si chiar nu vreau sa imi fac abonament la service la recalibrat cutia de 2-3 ori pe an. Ce as putea sa fac? Le-am dat un mail celor de la Volvo insa nu am primit un raspuns pana acum. La service nu mi-au oferit alta solutie in afara asa-zisei recalibrari. Nici nu cred ca are rost sa extind garantia, avand in vedere ca problemele software nu sunt acoperite. Multumesc. Edit: am uitat sa mentionez: e vorba de D5. Edited 13 Sep 2014 by Ioana 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Sep 2014 · Report post Salut, Imi permit sa scriu la acest topic pentru ca problema mea e legata de acest subiect. Am un XC60 din 2012 (model MY2013), in prezent cu aprox 40.000km . Cam dupa doua luni (nu cred ca aveam mai mult de 5000 km) cutia a inceput sa faca probleme. Dupa 30-40 km de mers, atunci cand ridicam piciorul de pe frana dupa o oprire, masina smucea destul de tare (cam ca atunci cand ridici piciorul de pe ambreiaj prea brusc la o cutie manuala). Am fost de 3 ori in service cu problema aceasta, au facut diverse recalibrari, de fiecare data problema dispare pentru cateva luni si apare iar intr-o forma usor diferita. Acum smuceste cand pun schimbatorul in Drive, indiferent daca motorul e cald sau rece. Este deosebit de frustrant, mai ales ca nu vorbim de o masina ieftina sau veche, iar eu nu sunt genul de sofer care sa bruscheze masina. Luna aceasta imi expira si garantia, si chiar nu vreau sa imi fac abonament la service la recalibrat cutia de 2-3 ori pe an. Ce as putea sa fac? Le-am dat un mail celor de la Volvo insa nu am primit un raspuns pana acum. La service nu mi-au oferit alta solutie in afara asa-zisei recalibrari. Nici nu cred ca are rost sa extind garantia, avand in vedere ca problemele software nu sunt acoperite. Multumesc. Edit: am uitat sa mentionez: e vorba de D5. Salut, Imi pare rau ca ai probleme cu cutia de viteze, dar solutia preferabila pentru tine este repararea cutiei cat timp mai este in garantie, dar ca cei de la Volvo nu repara cutia de viteza ci il schimba daca ii stricat. Dat fiind faptului ca dupa adaptare/ ? software update simptoamele tot revin trebue luat in considerare posibilitatea probabila ca schimbatorul este stricat. De exemplu la volvoul meu vechi stiu ca schimbatorul automat este stricat inca din anul trecut, cand incepe sa schimbe vitezele brusc ii resetez adaptarea si iarasi functioneaza bine pantru cateva luni (in general 2-4 luni) Trebue sa te duci la Service-ul Volvo si sa le zici ca problema tot persista, recalibrarea rezolva problema dar temporar (a fost incercat in trecut) si ca vrei sa-ti rezolve problema nu dar sa amane pana cand iti expira garantia. Daca nu-ti rezolva problema pasul urmator este sa contactezi Volvo Costumer Services, sa le zici de problema pe care o ai la masina si sa faci reclamatie la service-ul respectiv. Global Customer Relations Dept 57460, SAA2, 405 31 Göteborg, Sweden Email: gcr@volvocars.com Tel.: +46 31 3250077 Fax: +46 31 595555 Ei o sa te ghideze ca care este pasul urmator, cu ceea mai mare probabilitate o sa-ti ofere o solutie convenienta pentru tine. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Sep 2014 · Report post Buna, Multumesc frumos pentru raspuns. Cam asa se manifesta si la mine problema: merge ok cateva luni, apoi iar apare. Cei de la Primus sustin ca nu ar fi decat o problema software, insa pe mine nu ma incalzeste cu nimic asta, masina nu se comporta asa cum ar trebui si mi-e ca o sa ajung sa schimb cutia pe banii mei pentru o problema pe care o avea inca de la inceput. I-am sunat pe cei de la Volvo la numarul de mai sus, mi-au dat contactul unei persoane de la Primus. O sa il sun astazi sa vedem daca se rezolva ceva. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Sep 2014 (edited) · Report post Aproximativ aceeasi problema o am si eu. Ceva smucituri, uneori, nu tot timpul, la trecerea din N in D si la decelerare din 5 in 4 sau din 4 in 3, nu prea imi dau seama exact. Nu se manifesta tot timpul. Am schimbat si uleiul pe la 80-90mii, resoftari peste resoftari. Merge ce merge si apoi iar apar problemele. Si eu am semnalat aceste lucruri de timpuriu, dar raspunsul primit de la Primus a fost ca e doar o problema de soft. Edited 16 Sep 2014 by AndiM Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Sep 2014 · Report post @Ioana Nu are cum sa fie o problema de soft pt ca in acest caz mai multe masini ar avea aceasta problema, in realitate sunt cateva care au problema asta. Prima data trebuie verificat uleiul iar daca acesta e inchis la culoare, trebuie schimbat . Trebuie urmarit si vazut clar cand apare problema, la cald sau la rece . Trebuie spus ca aceasta cutie (TF-80) este pusa si pe XC90 iar daca pe XC90 nu "cade" atat de des, nu are de ce sa "cada" la modele mai mici & mai usoare . Ai dreptate ca XC60-ul nu este o masina ieftina, dar cutia TF-80 este una ieftina si destul de slabuta in comparatie cu altele . 3 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Sep 2014 · Report post @ Ioana Daca ar fi dar problema de soft atunci toate masinile cu softul si schimbatorul respectiv de viteza ar trebui sa aiba aceleasi probleme dar nu este cazul. Cu ceea mai mare probabilitate problema ii cu hardware-ul (cutia de viteza). In principiu tu trbue sa insisti sa-ti rezolve problema si nu doar sa amane. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Sep 2014 · Report post Trebuie trimis mail direct la Volvo Suedia si asteptat un raspuns sau mai bine facut urgent garantie extinsa pt ca e o problema hardware nu software, adica din soft se poate adapta cutia sa mearga perfect dar tot softul se adapteaza singur in functie de stilul de mers al utilizatorului iar cand se ajunge la o anumita adaptare, nu mai merge bine cutia . De obicei in partea de adaptare se merge pe +/- 10%, deci daca ajungi sa spunem la -9% si cutia nu mai merge bine este clar ca este o problema si fie se modifica softul sa nu permita adaptari decat intre -5 si +5 fie se inlocuieste cutia si atunci merge perfect in plaja -10 si +10 . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Sep 2014 · Report post @Ioana, sunt de aceasi parere cu Bogdan, e bine sa iti prelungesti garantia, costurile reparatiei/inlocuirii unei cutii de viteza sunt mult mai mari fata de cei 1200 eur pt a extinde garantia cu 3 ani. Daca scrii la Volvo Customer Service, te vor redirectiona tot catre Primus, dar macar vei discuta cu persoane de nivel managerial si cu putere mai mare de decizie, probabil ca iti vor inlocui cutia daca pui problema cum trebuie ( eventual si cu un avocat langa tine). Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Sep 2014 · Report post Tristetea este asta - la primus: "Le-am dat un mail celor de la Volvo insa nu am primit un raspuns pana acum. La service nu mi-au oferit alta solutie in afara asa-zisei recalibrari." Perfect mioritic. 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jun 2015 · Report post Aproximativ aceeasi problema o am si eu. Ceva smucituri, uneori, nu tot timpul, la trecerea din N in D . Nu se manifesta tot timpul. Am schimbat si uleiul pe la 80-90mii, resoftari peste resoftari. Merge ce merge si apoi iar apar problemele. Si eu am semnalat aceste lucruri de timpuriu, dar raspunsul primit de la Primus a fost ca e doar o problema de soft. De cand am luat masina din mai 2011, am aceeasi problema.... Atunci cand parchez si fac manevre mai multe, la trecerea din R in D, zmuceste. De cate ori ma duceam la Primus imi spuneau ca trebuie acomodata..., deh, era in garantie masina. Si de fiecare data mergea dupa. Cam 6-7 luni pina cand se schimba anotimpul. Si tot asa timp de 4 ani. Saptamana trecuta am fost la ei sa-mi faca iar acomodoare. Insa de data asta mecanicul sa-mi spuna ca zmuciturile nu sunt de la soft...ca trebuie curatat racitorul de ulei, ca trebui completat/schimbat uleiul, ca mai multe..ca masina are 120.000 km, si in mod normal pina la 180.000 mai pot schimba uleiul. Ca sunt niste pistonase foarte mici in interior si alea se umplu cu mizeria rezultata din miscarea componentelor din cutie si de la astea apar zmuciturile... Ii zic, ''pai bine, timp de 4 ani, mi-ati spus altceva. Din 6 in 6 luni''....n-a mai zis nimic. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jun 2015 · Report post Tipic Primus! Iti mai zic si eu cateva. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Jun 2015 (edited) · Report post @Tetea, la ulei s-a uitat cineva vreodata? Nu de alta dar tot imi ajung in mana masini 2011-2013 si au uleiul negru sub 100.ooo km si dupa cateva schimbari incep sa mearga mai bine dar tot nu e ok. Testul e simplu, daca zmuciturile apar numai la cald e din blocul de valve si de cele mai multe ori degeaba schimbi uleiul, daca face si la rece ai o sansa sa schimbi uleiul. Eu am bagat si aditiv in ele iar unele s-au rezolvat ca prin minune iar altele merg la fel de prost . Uleiul innegrit prematur e de la patinaj excesiv iar asta e din soft, pt a pune cat mai bine puterea jos si a scapa de intarzierea la schimbarea treptelor Volvo a optat pt un soft mai agresiv ce uzeaza prematur discurile de frictiune si convertizorul, de acolo negreala din ulei . Dupa 2013 au scos un alt ulei pt TF-80 SD si evident alta cutie denumita gen 2 dar si alea innegresc uleiul . Buba e la Volvo si chiar nu inteleg de ce nu recomanda schimbarea uleiului la 60.ooo km si cred ca multe probleme ar disparea . Oricum am observat ca S60-ul nou are mult mai multe probleme la cutie fata de S60-ul vechi si de cele mai multe ori vorbim de aceiasi cutie si anume TF-80 SC, asta s-a pus de la MY2006 pana la MY2010 pe S60 1 si MY2011- MY2012 la S60 2 . E fix aceiasi cutie dar cu soft diferit si probleme cu carul pt S60 2 . Edited 21 Jun 2015 by Bogdan G 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Jun 2015 · Report post Nu cred ca este din ulei ( a incercat un mecanic de la Primus sa-mi explice acum 1 luna de zile treaba asta) deoarece masina zmuceste de cand avea 15-20.000 km si intotdeauna mi-au spus ca este o problema soft. Si de fiecare data ii faceau adaptare. Cu o astfel de adaptare nu mai zmuceste cam 1 an de zile...dupa care iar adaptare...Am sa-i fac una si luna asta sa vedem cum se comporta. Ultima adaptare a fost facuta in iulie anul trecut. La cald face intotdeauna... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jun 2015 (edited) · Report post Salutare,Aceeasi problema o am si eu de pe la 25.000 km. Acum am 110.000. Au facut resoftare. Apoi am renuntat sa mai zic. Cand face, mut agresiv schimbatorul din D in P si invers de cateva ori si inceteaza.E frustant ca in cartea masinii nu exista o lista cu operatii ce trebuie facute periodic. De exemplu la WV zice: la x ani schimbi lichid de frana, la x km schimbi distributia.....etc.In iarna mi-au schimbat lichid de frana ca am cerut eu. Inca nu am aflat daca distributia se schimba la 120.000 sau la 180.000. Ulei in cutie nu zice nimeni cand se schimba.... Trebuie sa stai la mana mecanicului sa afli daca e ceva de schimbat sau nu. Si daca el uita..... Edited 26 Jun 2015 by claud_74 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jun 2015 · Report post E frustant ca in cartea masinii nu exista o lista cu operatii ce trebuie facute periodic. Pai la cutie nu exista pentru ca Volvo zice ca la utilizare normala, nu se schimba. Doar daca sunt utilizate ca taxi si alte cele mai grele...Vazut cu ochii mei document producator. In fine azi am decis ca pe linga resoftare/adaptare sa-i schimb si uleiul la recomandarea mecanicilor (nu mi-au zis ca e imperativ. afost decizia mea), plus curatare radiatoare... Sa vedem ce se intimpla....insa la mine dupa resofatre/adaptare mergea bine 9 pina la 12 luni dupa care iar zmucea. Nu stiu cum arata uleiul pentru ca n-am stat in service. La cate probleme mi-a facut in ultimele 2 luni o vand si scap de stres. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Jul 2015 · Report post Salut, Ieri am sunat sa-mi fac o programare la Primus pentru revizie + distributie+ o eroare tempomat + o mica problema cu clima pe partea stanga. Este vorba de un XC 60 D5 AWD cu transmisie automata din 2011 adus din Germania acum jumatate de an. 174 000 KM. Nu stiu nimic despre masina de la 100 000 KM incoace - are istoric doar pe perioada garantiei deci fac aceste schimbari doar pentru a dormi linistit. Un pret la prima strigare a fost de 4000 - 4200 RON pentru ce am enumerat mai sus. L-am intrebat daca in asta intra si schimbul uleiului la cutie. Raspunsul acelui domn m-a surprins putin - acesta a afirmat ca nu-mi recomanda sa schimb uleiul la cutie neavand un istoric al masinii deoarece daca acesta nu a mai fost schimbat de mult timp exista riscul ca la acest schimb vreun shpan sa ajunga sa blocheze o electrovalva ceea ce ar duce la schimbarea completa a cutiei. Dar in aceste conditii ce fac ? Stau cu el asa neschimbat forever ? Exista vreun senzor care ar trebui sa se aprinda in momentul in care trebuie schimbat sau ceva de genul ? Stiti ceva despre asta ? Ma puteti sfatui ceva in aceasta privinta ? Va multumesc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Jul 2015 · Report post Domnul cam are dreptate, exista acest risc, insa trebuie schimbat. Mai bine risti acum, cand cutia inca schimba bine, decat sa astepti sa se strice. Vorbeste si cu Bogdan G, ca o sa primesti preturi mai bune 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Aug 2015 · Report post Salutare, Am început un topic privind comportamentul cutiei automate a XC70-ului meu atunci când aceasta se încălzeşte. Topicul este la linkul de mai jos dar, pentru că ulterior am aflat că XC60,70,90 folosesc aceeaşi cutie, m-am "mutat" aici. Topicul meu poate fi închis, am făcut o referire la acest topic. Pe scurt, XC70 D5 205CP din 2011, cutie automată, 166.000km. Atunci când cutia a fost folosită intens (drum prelungit bară la bară, urcat serpentine) în condiţii de caniculă, la trecerea din N în D maşina smuceşte destul de violent. De îndată ce s-a răcit un pic simptomele dispar sau sunt atenuate considerabil. Şi-a montat cineva un radiator pentru uleiul din cutie pe un XC70 (modelul de după 2008)? Am văzut că unii membri au luat în calcul acest lucru pentru alte modele Eu am luat XC-ul, printre altele, pentru că doresc să tractez o rulotă de 5 persoane (>1200Kg) care urmează să apară în toamnă. Am deci circumstanţe agravante. Aş aprecia dacă m-aţi putea ajuta cu vreun sfat sau o recomandare. Mulţumesc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Aug 2015 · Report post Vorbeste cu Bogdan G si te lamureste el. Dar la telefon, ca pe forum nu prea mai intra Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Aug 2015 (edited) · Report post Am vorbit azi cu Bogdan G dar omul era ocupat şi a fost destul de expeditiv. Oricum prima soluţie, după o descriere succintă a problemei, a fost schimbarea cutiei. Cu certitudine nu e cazul acum pentru mine. Dar decă o schimb, o schimb clar cu una manuală dacă se poate. Asta e clar! Cât despre montarea unui radiator suplimentar, mi-a taiat-o şi pe asta din scurt . Nu vreau să contest experienţa lui însă pe forumuri externe soluţia aceasta este des întâlnită la maşini care tractează, cum sper că va fi şi cazul maşinii mele din toamnă, când sper să îmi iau rulota. Şi am curajul să pun un pariu că o răcire suplimentară mi-ar rezolva, cel puţin parţial, problema. Eu sunt inginer de profesie, ce-i drept in IT, dar, dacă nu vorbim de costuri fabuloase aş face experimentul doar de dragul experimentului. De, "defect" profesional. Mă bazez însă pe feedback-ul pozitiv pe care am văzut că îl are pe forum din partea membrilor şi sper să-l prind odată într-o dispoziţie mai comunicativă. Dacă chiar e să fac un drum la Bucureşti aş vrea să ştiu mai precis la ce să mă aştept şi ce opţiuni am. Edited 17 Aug 2015 by Bogdan ST Share this post Link to post Share on other sites