Midnight Caller

Proiect tuning S70 2.5T Motronic 4.4

318 posts in this topic

"......toate duc la scaderea puterii dupa acest prag de 4800-5000rpm. Hai sa zic ca n-ar fi o mare problema avand in vedere ca schimbarea vitezei la automate se face maxim la 6000rpm."

Pai atunci de ce nu faci manual un transfer de powerband mai jos - prin "alterarea" timing-urilor intake/exhaust - din gradele +/- ale cam-elor? Astfel ca la 5000 sa ai maxim de putere ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta o sa fie urmatorul pas ;D . Dar asta se face ca sa scapi de detonatii in principiu, si sa muti cuplul din zona de sensibilitate a motorului (nu stiu de ce, whiteblock-urile sunt susceptibile la knock in banda de 3000-4000rpm) - s-au confruntat cativa cu problema asta. Probabil pt. ca TD04-urile urca brusc presiunea fiind turbine micute.

Problema e ca mai e si cutia un factor slab in schema... Deja am intr-unul din log-uri timing retard din motiv de cutie (Torque reduction request from gearbox) si nu era din cauza schimbarii de treapta :smile:

Mai am de sapat, asta e clar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da-le naibii de knock-uri, ca un motor SH e 400 de euro, un consumabil. Important e sa fie cit mai putine - dar tu vrei deloc :evil6:

Daca trage foarte bine cu softul tau, optimizeaza-l doar sa ai cit mai putine knock-uri si bucura-te de masina, ca anii trec, benzina se scumpeste, etc. :headbang:

Eu zic - pentru 15-18 ani masinutele noastre merg foarte bine, mai si dau na-na la fund la 75-80% din masinile de pe strada. Ce sa le mai cerem babutelor ?

Asa ca enjoy the feeling !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect ! Abia astept sa te dau din nou o tura cu ea, acum... Trage mai bine decat la munte ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau si eu o tura,poate ne vedem maine seara dupa Penny pe undeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe autostrada.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midnight, am eu un debitmetru de 740 sau 760 nu stiu exact, oricum e mai mare si decat ce am eu pe t5. Daca te ajuta ti-l donez cu drag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult, dar nu are aceiasi parametri :smile:

Pe T5 ai fix ce am si eu pe 2.5T si ce se gaseste si pe 2.0 aspirat cu Motronic 4.3

Oricum esti un sweet cheecks :love8:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, se pare ca cu fuel trim-urile dezactivate, dupa ce se incalzeste motorul, AFR-ul sta undeva la 14.1-14.2.

Am mai umblat la constanta injectorului (care este stock 1 pt injectoare de 315cc, si 0.906 pt. injectoare de 347cc albe). Am mai scazut un 5% din ea si am pus-o la 0.859 sa vedem unde se aseaza AFR-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pus ECU azi pe masina, se pare ca sta undeva la 15-15.2 la relanti. Trebuie sa ma invart putin cu masina sa vad unde se duce si la accelerari. Probabil undeva la 0.867-0.875 ar fi plaja corecta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja nu mai inteleg nimic. Cu masina calda, in primele 10 minute de plimbare AFR-ul statea pe la 15.2. Apoi pe la 14.7. Dupa ultimele 3 talpi (apropo, tot nu am detonatii) AFR-ul acum e la 14.2 la relanti.

In sarcina am scos WOT enrichment-ul si AFR-ul e pe la 11-11.5 ceea ce e foarte multumitor. Mai pot scadea un pic inca constanta dar intai astept sa se "aseze" lucrurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa mergi citeva zile cu ea, poate se mai "aseaza" valorile alea. Mers normal nu doar talpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap asta voi face. O sa arunc o intrebare si la cei ce au facut acest lucru posibil, pt ca au o cunoastere mai profunda a internelor ECU-lui.

Legat de rugamintea ta, cred ca Vineri la Penny ne-am putea vedea. Daca arde, incerc sa dau o raita dar dupa 20-21 cand se duce nebunia din oras...

Kiss-kiss ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu arde, dragule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ,o ,o ce-mi vad ochii :headbang: .Cu permisiunea domnului Alex ma bag si eu.

1. WOT AFR in jur de 11 ,max 11.2 cu benzina CO95 .Chiar trage foarte bine. Stiu ca (teoretic) multi recomanda in jur de 12-12.5 dar pentru 250+Cp e mai safe asa. Subaru STI are din fabrica 10.5 si stiu ei de ce.

2. Ai nevoie de injectoarele albastre care teoretic baga 390 cm3/min la 3 bar .Ti le-as fi dat eu cu cea mai mare placere dar din pacate au ajuns la Daniel in Galati. Poti pune la tine un regulator de presiune setat la 4 bar cu injectoarele albe.

3. Parca ai esapament complet pe 70 ,mai putin downpipe-ul care de fapt este cel mai important.. Din testele mele cel mai bun esapament la masinutele astea la puteri de pana la 350 Cp cu turbina din seria TD04 (16-18-19T) ar fi in urmatoarea configuratie: Flansa inclinata la turbina (diametru 70 cm) - downpipe pe 70 cu catalizator (sau fara) de 100 celule metalic urmat de un traseu pe 63 cu 2 tobe (intermediara si finala) directe pentru atenuarea zgomotului . Se aude bestial si ai si un pic de backpressure (crucial pentru turbinele mici).

4. 780 kg/h inseamna 217 g/s adica ~ 270 Cp din calcule . Debitmetrul meu e calibrat in soft pana la 1150 kg/h (400 Cp).

5. Ma mai gandesc ..... a .... arunca cauciucurile de 225 si mergi pe maxim 215 . E o mica diferenta care crede-ma ca se simte . Stresezi degeaba ansamblul de tractiune cu surplusul de greutate. Ideal ar fi niste jante superusoare cu semislick-uri. In plus 225/45R17 pe masina asta sunt un pic cam mari si arata si rau sub aripa. Cel putin mie asa mi se par. Gandeste-te ca stock S70R vine cu 205/45R17.

6. :bgsok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se spune pe alte forumuri, I was hoping for you to pop-in :)

1). AFR-ul va ramane la mine undeva la 11.5-12 (pe acolo am de gand sa-l duc ca sa am si racire la pistoane chiar daca nu am knocking).

2). Am studiat si eu problema cu "blue giants" dar din pacate nu dispun acum de finante sa investesc in ele. Mai degraba regulator de 4bar, dar atunci va trebui sa refac tot VE Map-ul, pt. ca o sa merg uber-rich pe partea de low-load a hartii

3). Ca sa pun downpipe cu angled flange, trebuie sa am si angled flange la turbina. Din pacate tot din lipsa de fonduri, am cautat un 16T cu straight flange... Eventual trebuie sa vorbesc cu cineva (ca sa nu ia pielea de pe mine) sa faca un downpipe de 70 si sa sudeze flansa mea la el. Nu am target de putere atat de mare cat sa necesite angled flange (<280hp).

4). 780Kg/h este maximul pe care-l poate masura debitmetrul. Buba e ca se limiteaza MAF-ul, dar turatia creste -> engine load-ul scade -> injectia se saraceste -> avansul scade -> nu e bine :) Ori carcasa mai mare si rescalat VE Map-ul si ignition MAP-ul, ori modific VE map-ul si Ignition map-ul peste load-uri de 7 (cam pe la atat scade la 5000-6000rpm).

5). Abia le-am cumparat noi-noute... Intai le chelesc pe fata, apoi le pun pe spate si spatele pe fata, le chelesc si p-alea si abia apoi ma gandesc la downgrade :))

6). Sper sa scrii mai des pe-aici, esti singurul in afara de mine care s-a ocupat sa-si faca singur remap-ul la masinuta, si mi-ar prinde tare bine niste sfaturi, chiar daca tu vii de pe ME7 si eu de pe M4.4. Whiteblock-ul e acelasi, nici tu parca nu ai VVT, si chiar daca ai, nu face asa mare diferenta. Tot cifrele conteaza pana la urma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

si cum se pune regulatorul de 4 bari pe rampa noastra ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu regulatorul este intradevar o problema dar se poate. Din acest motiv cea mai buna alegere sunt injectoarele mai mari cu setarile corespunzatoare in soft.

Am VVT pe axul de la evacuare dar lucreaza doar cand motorul este rece si putin timp.

Marea problema sunt testele care papa ceva benzina .Eu am facut vreo 50 variante de soft pana am ajuns la unul 99% multumitor.Pentru fiecare in parte am ars destula benzina. La fel am procedat si cu masina sotiei ,un Astra G 1.7DTI 75Cp pe care l-am facut sa mearga foarte bine cu amestec motorina-ulei de floarea soarelui in raport 1:1 .Uleiul arde un pic mai greu si a fost nevoie sa modific avansul la injectie pentru o ardere cat de cat completa. Si diferenta este foarte mare in felul cum trage masina. Din calcule si datele culese in teste cu OP-COM ar avea vreo 115 Cp. :blush::offtopic:

Asta se intampla cand incercam sa modificam un soft foarte echilibrat cum este cel de VOLVO. Incepem cu 2-3 harti si ajungem la 30 intr-un final dupa foarte mult studiu si teste. Eu am reusit sa definesc peste 200 de scalari si 150 de harti (dintre cele mai importante, ca ele sunt vreo 500) in 6 luni de munca sustinuta. Nu e usor si era sa ma procopsesc cu o pereche de ochelari.

Alex tu stai linistit ca se face si alta este satisfactia cand o faci cu manuta ta. :hello2: :hello2: :hello2:

Despre Motronic 4.4 nu prea am cunostinte (momentan) dar nu cred ca e mare filosofie. In principiu mare atentie la amestec sa nu fie sarac. In rest aer si benzina cat mai multa sa fie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aer... si benzina si... avans... si nu prea mult boost la ture prea putine... si etc etc. Si un pic de "fine tuning" ca sa nu consume ca vaca la sarcini partiale. Si uite asa ajungi la alea 60 de harti de care ziceai :smile:

De ex. m-ar ajuta foarte tare sa aflu 100% cert pentru varianta mea de bloc si pistoane, la ce turatie minima ce boost ar fi "safe" ca sa nu se indoaie biele, sa nu se invarta cuzineti in ele, etc.

Tot ca off-topic, si eu am dus Smart-ul de la 41HP la 60HP (pe Dyno), adica +50% putere, si +30% cuplu, dar la diesel e floare la ureche. Tot singurel ;D

M44 nu difera foarte mult de ME7. Din cate stiu si ME7 este tot "target load based", nu ? M4.3 de exemplu nu functioneaza pe baza target load-ului, ci pe controlul direct al TCV-ului. De asta la 850 cu M4.3 e foarte usor sa il "tunezi" doar schimband TCV-ul cu unul HD de la IPD de exemplu, sau cu unul de Subaru cum facuse Matrixxx parca. Factorul de umplere ramane acelasi, nu are corectii si integratoare I si P ca sa ajusteze semnalul PWM la TCV pana cand target load-ul e atins de actual load (calculat din debitmetru, turatie, si constanta de injectie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ME7.0 este "target load based" . Daca te ajuta cu ceva uite hartile cele mai importante la mine.

In harta "Desired AFR" axa x reprezinta pozitia pedalei de acceleratie. Valorile din "max specified load" pot fi transpuse in Boost in felul urmator: ex 190 .. 190x10+300=2200 mbar in valoare absoluta adica 1.2 bar limitare. AFR-ul l-am setat la 10.8 si asa trage cel mai bine masina. L-am avut si mai jos 10.5 si mai sus 11.5 .

Poti seta boost-ul la maxim incepand cu 2700-3000 RPM fara probleme cu un AFR de max 12.5 fara probleme .Vezi ca 16T-ul plafoneaza peste 5000 la motoarele cu cilindree de 2500 si nu are rost sa o fortezi dar oricum duce fara probleme 0.8 bar.

ME7.0 este "target load based" . Daca te ajuta cu ceva uite hartile cele mai importante la mine.

In harta "Desired AFR" axa x reprezinta pozitia pedalei de acceleratie. Valorile din "max specified load" pot fi transpuse in Boost in felul urmator: ex 190 .. 190x10+300=2200 mbar in valoare absoluta adica 1.2 bar limitare. AFR-ul l-am setat la 10.8 si asa trage cel mai bine masina. L-am avut si mai jos 10.5 si mai sus 11.5 .

Poti seta boost-ul la maxim incepand cu 2700-3000 RPM fara probleme cu un AFR de max 12.5 fara probleme .Vezi ca 16T-ul plafoneaza peste 5000 la motoarele cu cilindree de 2500 si nu are rost sa o fortezi dar oricum duce fara probleme 0.8 bar.

Si un soft se S70R :laughing7:

Si un soft se S70R :laughing7:

post-93-0-74661900-1414156918_thumb.jpg

post-93-0-08932700-1414156933_thumb.jpg

post-93-0-02688800-1414156942_thumb.jpg

post-93-0-00669000-1414156949_thumb.jpg

Volvo S70R-2.3T-250HP-0261204612-357531.zip

Edited by Marian78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot cu TunerPro RT te invarti si tu vad ;D

Senchiu veri maci. Tu ai senzor de boost, la mine n-are baba si load-ul e calculat ca Q/(N x Ki). Q = debit de aer, N - turatie motor, Ki - constanta injector. Cum la mine Q ramane la 780 si N creste, load-ul scade. Nu am cum sa controlez chestia asta din pacate decat daca dau disable la controlul boost-ului cu load request si ma intorc la metoda de control din M4.3, unde actionezi doar asupra TCV-ului. Oricum si ala e la mine la 99.6% dupa 3000rpm, deci nici acolo nu mai am ce sa-i fac ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce turatie ramane Q la 780kg/hr ? E posibil sa nu fie de la debitmetru. Cred ca atat poate turbina 16T cu flansa dreapta (6cm2) si downpipe-ul stock la 10-11 PSI boost.

780 kg/hr inseamna ~ 403 cfm si sunt 100% convins ca e de la turbina plafonarea. 16T-ul poate maxim 435 cfm (~840 kg/hr ....290 Cp) la un PR de 2.0. :excl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la 4700rpm la 6000rpm cand schimba cutia, ramane in jurul valorii de 780kg/h (777-794). Asta pe la 12PSI si acceleratia pe la caseta de directie ;D

Am suspectat si eu ca sunt la limita turbinei dar Matrixxx a sugerat ca ar mai fi loc. La 12PSI, PR ar fi 1.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur este turbina care atat poate la 12 PSI .Poti incerca maxim 14 PSI dar mare grija la detonatii (numai de la ele se pot indoi bielele si nu de la boost).Boost-ul trebuie bine controlat deoarece la turatie mica unde nu ai suficienta benzina (AFR in jur de 14.7) un boost scapat de sub control poate saraci foarte tare amestecul si "boom"....detonatie ... :angel9: ...adio motor .Din acest motiv iubesc ME7.0 -ul care este f. destept cand vine vorba de protectia motorului. Cred ca un AFR de 11 cu 14 PSI boost e in regula pentru raportul tau de compresie. Am o mica retinere in ce priveste rezistenta blocului motor intre cilindri. E adevarat ca T5-ul are diametrul de 81 la cilindri , cu 1 mm mai multa "carne" decat 2.5T-ul si duce lejer 20 PSI dar nu am vazut bloc de 2.5T cu probleme la cilindri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmmm... Nu am urcat mai sus de 12 momentan dar sunt multi care merg la 15-16 psi cu 16T-ul. Probabil deja devine "blowdrier" :)))

Legat de bloc, am.inteles ca pe la 280hp risti sa faca poc intre cilindri. De asta am impus si targetul maxim de putere. Oricum mult castigi din cuplu la motororasul asta, data fiind si compresia putin mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now