contdezactivat

TAXAAA remajorata!

Sunteti de acord cu majorarea cu 300% a taxei de poluare?   64 votes

  1. 1. Sunteti de acord cu majorarea cu 300% a taxei de poluare?

    • Da!
      4
    • Nu!
      57
    • Ma abtin/Nu ma intereseaza.
      3

Please sign in or register to vote in this poll.

197 posts in this topic

Se pare ca tu nu intelegi ca vor fi din ce in ce mai multe masini nesigure pe soselele Rom. Personal nu imi permit sa imi iau un Volvo nou, dar vreau Volvo. Deci, il mai tin pe asta  adus din Germania(care din cate inteleg de la tine este o rabla) iar peste 10 ani am sa imi cumpar C30-ul tau care nu va fi in mod cert mai bun decat ce am eu acum si nici mai ieftin,(Am V40 vechi de 7 ani) avand in vedere ca va circula in Romania, va avea un service de kko in Romania....etc.

Daca intr-adevar Taricelul ar fi vrut sa faca ceva privind poluarea, ar fi interzis inmatricularea masinilor cu o clasa inferioara cele de euro 3. In felul asta masinile non euro ar dispare in 5-10 ani si minimul va fi de euro3, urmand sa se ridice treptat stafeta acestui nivel in functie noile norme ce vor intra pe piata auto.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sepukku, stai calm ca nu iti pune nimeni cutitul la gat. Suntem aici sa dezbatem niste subiecte, nu sa ne enervam sau sa jignim ;).

Revenind la subiect:

Pai daca de carpeli am bani... Cand o sa-mi permit si eu ca neamtu' sa imi cumpar masina serioasa noua, da, atunci iti voi da dreptate. Dar atata timp cat tatal meu NU isi perimte sa-si cumpere un nenorocit de Logan pentru ca NU are suficienti bani si, in plus mai este si prea scumpa pentru ce ofera nu va avea de gand sa isi schimbe masina. Chit ca polueaza cat un camion. Este adevarat ca e nevoie de o protectie a industriei auto de masini noi, dar ceea ce a facut acum Guvernul se numeste discriminare, bataie de joc. In plus nu cred ca daca taxa asta nu ar fi existat Romania ar fi plina de harburi cu E1 si E2, pentru ca la 4-5 000 de euro poti cumpara o masina cu E3 sau E4, care totusi nu polueaza foarte mult. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaa, scuze pentru modul in care am postat. Partea a doua este raspunsul meu la ceea ce a zis Sepukku. Inca o data cuze, va rog :-[

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate imi aduc eu aminte, prima taxa de prima inmatriculare a tinut cont de norma de poluare si de alti factori, insa se aplica doar masinilor SH aduse. UE a reactionat motivand ca este discriminatorie fata de masinile importate din UE (libera circulatie a marfurilor adica) sau produse chiar si in RO, si cum ca nu ar fi corect sa se plateasca taxa pe una SH mai mult decat ai dat pe ea la piata. A crescut astfel nr de inmatriculari de auto noi si s-a redus importul celor SH. Un lucru bun, insa nu prea popular. Lumea nu isi permite sa cumpere masini noi la preturile oferite de importatori. In plus Logan a inceput sa fie cunoscut si din ce in ce mai putin apreciat.

Atunci s-a venit cu taxa de poluare, care se aplica tuturor masinilor neinscrise inca in circulatie. Astfel, a scazut considerabil importul de masini noi si a crescut cel SH, intrucat noua taxa a ajuns sa fie mai mare pt. cele mai noi si mai mica pt. vechituri. Rezultatul noii modalitati de calcul si-a spus cuvantul, avem efectul contrar a ceea ce a dorit sa protejeze legea taxei de poluare.

Cum poate redresa Tariceanu situatia? Exact cu ceea ce face in aceste zile. Elimina taxa pt. masinile noi si o mareste pt. vechituri.

Problema insa ramane. Produsele interne sunt de slaba calitate sau in cantitati care nu satisfac cerintele. Cine are bani sau/si cunostinte vrea un autovehicul cat mai bun de banii care ii are. Dar majoritatea vor doar fie o masina cu fite, fie una populara. Iar Logan nu este o masina de fite, iar pentru moment multi vad o masina populara ceea ce au sesizat in primii ani de dupa revolutie a fi o masina buna. Multi inca spera sa isi atinga visul de a avea acea masina vazuta in acei primi ani de democratie. Este sentimentul ca si-au indeplinit visul cu ochii.

Abia dupa ce au cumparat masina unii vor realiza prostia care au facut-o. Dar cum orice roman e mandru, si mai putini vor fi aceia care vor recunoaste acest lucru.

Personal sunt de acord cu impunerea unei taxe care sa protejeze fie si intr-o mica masura poluarea. Nu sunt insa de acord cu modul de calcul si aplicare a acestei taxe.

Cred ca ar fi echitabila aplicarea unei taxe indiferent de unde a fost cumparata masina, fie RO fie UE, atata timp cat aceasta tine cont de calitatile ei tehnice, de siguranta pe drum, de norma de poluare. O masina este un bun de lux inca in RO. Iar o masina puternica, de fite, si care satisface mai mult decat un minim tehnic necesar cred ca ar trebui sa fie impozitat corespunzator. La fel si cu una care nu prezinta suficiente calitati tehnice minimale pentru a putea circula pe drumurile noastre, fie ele bune sau rele.

Cine poate stabili acel minim tehnic necesar? Nu am citit normele europene, dar banuiesc ca RAR-ul ar putea avea o idee de aceste referinte.

Nu cred ca UE va fi de acord cu aceasta majorare, fara a se aduce si alte corecturi legii. UE are tot interesul sa protejeze interesele celor mai puternici si nu doreste sa piarda o piata de desfacere (in special pentru deseurile lor, oricare ar fi aceste deseuri) cu un astfel de potential precum Romania.

Nu imi fac probleme ca taxa s-ar putea majora sau cel putin ca va fi aplicata pentru mult timp. In plus presiunea pe noul guvern atat din partea UE cat si a electoratului roman va fi pentru eliminarea acesteia.

Deci cum ar spune Caragiale, â€sa schimbe primesc, dar..., sau sa nu se schimbe, dar...â€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate imi aduc eu aminte, prima taxa de prima inmatriculare a tinut cont de norma de poluare si de alti factori, insa se aplica doar masinilor SH aduse. UE a reactionat motivand ca este discriminatorie fata de masinile importate din UE (libera circulatie a marfurilor adica) sau produse chiar si in RO, si cum ca nu ar fi corect sa se plateasca taxa pe una SH mai mult decat ai dat pe ea la piata. A crescut astfel nr de inmatriculari de auto noi si s-a redus importul celor SH. Un lucru bun, insa nu prea popular. Lumea nu isi permite sa cumpere masini noi la preturile oferite de importatori. In plus Logan a inceput sa fie cunoscut si din ce in ce mai putin apreciat.

Atunci s-a venit cu taxa de poluare, care se aplica tuturor masinilor neinscrise inca in circulatie. Astfel, a scazut considerabil importul de masini noi si a crescut cel SH, intrucat noua taxa a ajuns sa fie mai mare pt. cele mai noi si mai mica pt. vechituri. Rezultatul noii modalitati de calcul si-a spus cuvantul, avem efectul contrar a ceea ce a dorit sa protejeze legea taxei de poluare.

Cum poate redresa Tariceanu situatia? Exact cu ceea ce face in aceste zile. Elimina taxa pt. masinile noi si o mareste pt. vechituri.

Problema insa ramane. Produsele interne sunt de slaba calitate sau in cantitati care nu satisfac cerintele. Cine are bani sau/si cunostinte vrea un autovehicul cat mai bun de banii care ii are. Dar majoritatea vor doar fie o masina cu fite, fie una populara. Iar Logan nu este o masina de fite, iar pentru moment multi vad o masina populara ceea ce au sesizat in primii ani de dupa revolutie a fi o masina buna. Multi inca spera sa isi atinga visul de a avea acea masina vazuta in acei primi ani de democratie. Este sentimentul ca si-au indeplinit visul cu ochii.

Abia dupa ce au cumparat masina unii vor realiza prostia care au facut-o. Dar cum orice roman e mandru, si mai putini vor fi aceia care vor recunoaste acest lucru.

iti multumesc  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va spun, ca Dacia Logan este inferioara multor masini second-hand importate din strainate. In urma unei Dacii cu motor pseudo-Renault, precum si in habitaclu persista permanent mirosul (ca sa nu scriu, ca ´´pute´´ groaznic) de oua clocite si asta din cauza componentelor de proasta calitate cu care e echipat Logan-ul (catalizator). Costul brut a unui Logan este de aproximativ 4.800 Euro!!! Si care este pretul de baza la un Logan? 6400 Euro! Vopseau se exfoliaza dupa cateva luni de la achizitionare, etc. Sa o cumpere cine o vrea, dar f...k, noi ne-am luat Volvo! Daca nu era perioada cu relaxerea taxei de inmatriculare cati din clubul nostru mai aveau Volvo? Mi se pare egoism din partea acelora, care sustin tampeniile lui Tariceanu de cresterea cu 300% a taxei de prima inmatriculare, doar pentru masinile second-hand!! Sper ca, Comisia Europeana, sa respinga acest proiect discriminator!!! Pace voua!

http://www.reno.ro/Dacia-reclamata-la-OPC-de-clientii-de-Logan-t26276.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Undeva se face o confuzie intre taxele auto si taxa de prima inmatriculare.

Cat despre valoarea taxelor anuale de 1000 eu, platite de un neamt sau cine o fi, eu va garantez ca noi in romania platim mai mult.

Incepeti socoteala cu lucrurile de baza: taxa la primarie, rca, rovigneta... si terminand cu accizele din combustibil, care la un parcurs anual mediu anual de 20k km, nici nu ati vrea sa stiti la cat se ridica.

La diesel s-au marit preturile peste noapte, miseleste, fara nici un preaviz. Acum e mai scump decat benzina. De ce? Au vazut ca sunt tot mai multe... sau nu, stai: Polueaza!  >:(

Consider taxa auto si banii dati la reparatii cand ai dat intr-un crater in drum de iti stramba janta si iti face praf brate, bucsi, pivoti, etc.

Tara lui Papura Voda!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au eliminat concurenta, deci trebuie sa cumparam rablele lor pline de plastic si vopsea pe baza de rahat.

Si culmea sunt persoane care  sustin evidenta smecherie.

Vai saracul Basescu cum s-a dat jos din vw si hop in Dacie. La fel si Tariceanu care a avut probl cu radiatorul loganului de la guvern.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Undeva se face o confuzie intre taxele auto si taxa de prima inmatriculare.

Cat despre valoarea taxelor anuale de 1000 eu, platite de un neamt sau cine o fi, eu va garantez ca noi in romania platim mai mult.

Incepeti socoteala cu lucrurile de baza: taxa la primarie, rca, rovigneta... si terminand cu accizele din combustibil, care la un parcurs anual mediu anual de 20k km, nici nu ati vrea sa stiti la cat se ridica.

La diesel s-au marit preturile peste noapte, miseleste, fara nici un preaviz. Acum e mai scump decat benzina. De ce? Au vazut ca sunt tot mai multe... sau nu, stai: Polueaza! >:(

Consider taxa auto si banii dati la reparatii cand ai dat intr-un crater in drum de iti stramba janta si iti face praf brate, bucsi, pivoti, etc.

Tara lui Papura Voda!!!

Nu conteaza denumirea unei taxe (´´taxa de prima inmatriculare´´ sau ´´taxa de inmatriculare´´, etc.). Ma deranjeaza suma astronomica, care trebuie achitata!! Vreau, ca sa-mi schimb si eu masina in urmatorii ani si actualul Guvern imi cam strica planul, caci vreau o masina cu un motor de 2,0. Sper, ca, Comisia Europeana sa nu aprobe cresterea acestei taxe aberante, oricum s-ar numi ea!! Desi nu ma mai surprinde nimic in tara asta, dupa cum spunea si Nicolae Iorga: ´´La Dumnezeu si la Tara Romaneasca toate sunt cu putinta!´´...asa ca, m-am resemnat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia-ti motor de 2 litri.  ;)

Azi am facut cu "rabla" mea, pe care nu o vrea Tariceanu pe drumurile lui "europene", distanta de 310 km, in 4 ore jumate. Poate sa nu para impresionant dar traseul a fost: Brasov- Sibiu-Sebes-Deva-Brad. Cine merge pe acolo stie despre ce vorbesc...

Am fost depasit numai de 4 masini, dintre care pe una am depasit-o inapoi.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ady,eu in 5ore am facut timisoara-bucuresti

Mai copii, nu va laudati care parcurge acea distanta intr-un timp cat mai scurt!! Important este, ca ati ajuns cu bine!! Qestia este, ca in urmatorii ani, voi capata o alta masina, cu motor de 2,0 (Mazda 5) si nu o sa-mi permit nici macar sa o inmatriculez!! Dar am vesti bune:

´´CE: România nu poate mări taxa doar pentru maÅŸinile vechi

Purtătorul de cuvânt al comisarului UE pentru Taxe ÅŸi Uniune Vamală, Maria Assimakopoulou, a declarat azi, citat de agenÅ£iile de presă, că, deÅŸi statele membre ale Uniunii au libertatea de a stabili nivelul de taxare auto, ele  "nu pot mări taxele doar pentru maÅŸinile rulate sau vechi, dar nu ÅŸi pentru cele noi". Assimakopoulou a mai spus că măsurile Guvernului român, referitoare la majorarea de până la trei ori a taxei pentru maÅŸinile la mâna a doua, nu au fost prezentate oficial.´´

Sursa:  http://www.adevarul.ro/articole/ce-romania-nu-poate-mari-taxa-doar-pentru-masinile-vechi.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macar astia de la UE mai au un pic de minte. Din ce am inteles eu, este deja aprobata ordonanta de urgenta cu privire la majorarea taxei ptr automobile sh. Tinand cont de experienta din trecut,o sa dureze minim un an negocierile cu comisia europeana, timp in care... ramane cum am stabilit.

offtopic: Maine pun si eu poze cu masina capatata de la socrii. Abia azi am reusit sa o vad dar deja i-am pus nume: Adolf  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o intrebare pentri V40tdireb: vad ca ai un V40. Daca era aceasta taxa cand ti l-ai cumparat, te-ar fi "tinut" sa renunti la Volvo si sa-ti cumperi Logan "full"? Aceasi intrebare si pentru Sepukku, numai ca la el fac referire la doua Loganuri full, pentru ca are C30 ;)

ps. m-am intalnit asta seara cu un prieten care este suparat foc ca ii face figuri ambreiajul la Logan, dupa nici 20 000 de km. :-X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum a mai spus cineva parca, taxa a mai fost modificata de cateva ori, deci nu are rost sa va enervati. Poate o sa bage taxa asta marita, o sa se judece cu UE (in acest timp o sa fie taxa marita, romanul stie sa fure) si dupa un timp o sa se schimbe iar si tot asa ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o intrebare pentri V40tdireb: vad ca ai un V40. Daca era aceasta taxa cand ti l-ai cumparat, te-ar fi "tinut" sa renunti la Volvo si sa-ti cumperi Logan "full"?

Aveam si am posibilitatea sa imi cumpar un Logan full. Dar nu am vrut. Cand mi_am luat masina exista taxa. Am avut insa norocul sa gasesc in RO aceasta masina la un pret comparabil cu unul din Germania.  Si chiar daca fi fost sa platesc taxa tot un Volvo mi-as fi luat.

Am condus Logan, am avut si Dacia si Opel, conduc la servici Skoda, Clio si Bora, si chiar merg cel putin odata pe saptamana si cu un Golf 3. Desi nu ma pricep foarte bine la masini am reusit sa vad care sunt calitatile unei masini bune. Iar visul meu din anii de dupa revolutie s-a schimbat. Nu mai vreau o Dacia, nu mai vreau Golf 3 sau Opel Astra, vreau Volvo. Si urmatoarea masina va fi nimic altceva decat un Volvo. Sper sa imi pot lua in 2 ani chiar si un XC60, cu taxa sau fara.

Deci sustin in continuare ca daca se impune o taxa corecta si bine gandita, este mai benefica pentru intreaga populatie decit sa se aduca orice SH doar ca e mai accesibila la pret. Din pacate, MAREA greseala a lui Tariceanu e ca nu a gasit cea mai buna solutie la aceasta taxa. Iar acum e prea tarziu pentru el sa mai impuna orice fel de taxa, caci vor fi oricum prea multi contra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate imi aduc eu aminte..........

100% de acord, chiar daca multi o sa sara-n sus.

Acum un an, cand se platea o taxa cat de cat, masinile veneau pe roti din vest, veneai de la Arad spre Bucuresti si intalneai o gramada de masini pe sosea, MERGAND PE PROPRIILE ROTI CU MOTORUL DIN DOTARE.

Saptamana trecuta cand am venit de la Viena, pe drumul de intoarcere erau numai TIR-uri incarcate cu TOATE MIZERIILE pe care nemtii si alti nu se indura sa le duca la fier vechi ca-i costa mai mult transportul decat iau pe ea. Cei mai inconstienti dintre cumparatori (sau cei care-si cumparasera masina pentru uz personal nu ca sa-o vanda), se incumetau sa vina cu ele pe roti si inevitabil ramaneau cu ele pe drum, de la Budapesta pana in Bucuresti cred ca au fost peste 15 masini "noi si bune" trase pe dreapta. In vreo doua benzinarii unde am oprit au sarit pe mine, trage-ma fratioare pana-n tara ca nu mai merge jegul asta de masina ca am dat 1500 euro pe ea si ma costa 400 euro sa mi-o duca platforma din Viena la Arad. Pana acum ceva timp radeam de fratii de peste Prut, bulgari si ucrainieni cand vedeam mizeriile pe care le cumparau si transportau, acum plang de mila noastra cand vad ce va aparea in trafic, se aduc doar mizeriile necumparate de acestia in ani de zile.

Asta este beneficiul scoaterii taxei si toate mizeriile astea vor ajunge pe strazi sa ne puna viata in pericol, asta daca vor putea circula sau vor saracii un om deja prea sarac sa-si permita o masina noua sau una SH dar OK dpdv tehnic.

Marea majoritate a masinilor sunt aduse acum de samsarii care au banii necesari sa inchirieze un trailer si sa-l umple cu jeguri. Mergeti in targuri sa vedeti cum cate un intreprinzator (care desigur plateste taxe, impozit pe profit, TVA, face actele pe suma reala, da garantie la mizeria vanduta, iti spune toate defectele masinii, etc) vinde 5-10-15 masini.

Ca masura va lovi si pe cei cativa oameni care nu-si vor mai putea aduce o masina SH dar foarte buna din vest este la fel de adevarat, dar acestia sunt foarte putini si ca orice decizie si aceasta va avea "victime colaterale", dar, in mintea mea proasta, merita.

In zona unde avem biroul este un "service autorizat" la coltul strazii care repara numai BMW-uri. Pana acum cateva luni aveau vreo 10-15 super-masini, pardon super-jeguri, insirate pe ambele trotoare si in toata curtea, acum au ajuns sa parcheze relicvele pe doua strazi invecinate iar in curte au cateva puse una peste alta, sunt de trei ori mai multe si sincer de cate ori trec pe acolo, vad aceleasi masini trase pe dreapta, le aduc fraieritii care si-au luat supermasina cu 2500-3000 la reparat si-si baga picioarele in ea cand aud cat trebuie sa plateasca pentru reparatii. Le iau numerele si le lasa acolo, le mai da trei lei intreprinzatorul daca reuseste sa recupereze vreo piesa de la ele.

Nu mai spun de cate ori a venit politia pentru scandalurile provocate de fraieriti, sau de la primarie pentru ocuparea spatiului si pentru mizeria provocata, sau de la garda financiara, ca desigur totul se face cu acte si facturi.

Pe astia-i va lovi cel mai mult taxa noua si sincer nu pot sa plang de mila lor oricat as dori, aici se fac rulajele mari nu la amarasteni, acestia sunt doar de fatada, in spatele lor este adevarata industrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

taxa,netaxa,aici trebuie sa fim bine-intelesi ca nu numai la masini se refera ei. amintiti-va ca in istorie popoarele s-au rasculat numai cind nu au mai suportat taxele,birurile,iar acum guvernul(pe langa interese particulare) numai are bani si asta poate fi o alta sursa de venit,deci...alta taxa. sunt curios cate alte taxe se vor mai baga in legislatura asta?

sunt si masini bune si masini proaste care vin de afara,dar care este media,ce e mai bun V40-ul meu sau fosta dacie ca tot 7 ani avea si ea,sau loganul lu' vecinu de 8000 euro. eu am dat per total 5700 euro pe ea si in plus fata de logan cred ca are vreo doua dotari si mai si merge. problema reala este cu samsarii care le aduc en-gross si pacalesc populatia,cine vrea pt el cred ca poate gasi masina buna la raportul pret calitate sh adusa,asta nu inseamna ca trebuie sa luam masini noi mai slab dotate doar de dragul nationalismului sau al taxei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care va ganditi sa mergeti la rar zilele astea, aveti grija.

Se pare ca baietii sunt intelesi intre ei si pica masini, pe motive care mai de care.

Ptr programari, "se mai poate" numai in ianuarie-februarie.  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

"c30 meu e nou deci nu iti pot raspunde la intrebare"

ba ai putea sa-mi raspunzi, ca tocmai de-aia am si zis in cazut tau 2 Loganuri ;D

Mie nu mi se pare o masina buna din moment ce dupa 20-30000 de km incepe sa pice. Crede-ma ca nu sunt singurul care zice asta. De la posesori care isi injura Loganu in fiecare zi, pana la cei mai entuziasmati romani care au crezut in masina asta cand au aparut. In ziua de azi nu poti sa faci o masina noua si buna la 7000, 8000... 10000 de euro. Sunt de parere ca o masina este sau nu buna dupa cel putin 100000, chiar 150 000 de km. Ma cam indoiesc ca cel mai "tare" Logan va ajunge la kilometrii astia intreg  ???

"Eu unul nu mi-am luat Logan pentru ca sant burlac, destul de tanar si am vrut ceva deosebit care cred eu ca ma reprezinta intr-o anumita masura"

Cum zici tu, totusi as completa ca esti un burlac cu bani :P, care si-a permis un C30.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iese cineva in STRADA pe 13 decembrie intre orele 11 si 14 ? Se organizeaza proteste in mai multe judete...Dar...

Romanul e cuprins de o lehamite totala, nu mai are curaj(nici macar chef) sa iasa in strada, se va uita de pe balcon, rontzaind seminte la cei care vor fi pe 13 decembrie scandand "jos taxa!". inainte se dadeau foc conacelor, iesea lumea cu furci, cu topoare...acum ne uitam la stiri tampite, mormaim ceva la adresa politicienilor si mai en aruncam privirea pe geam, sa vedem zilnic aceeasi imagine...Sintem varza ca popor iar cei care ne conduc stiu asta, nu mai le frica deloc de "furia" poporului hranit cu alimente "la oferta" pline de e-uri, din hypermarket-uri.

Bleah... La asa tzara, asa tariceni si vozganieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now