muadDib

M-am apucat si eu de un STAGE 0 la S40 2.0T

90 posts in this topic

salutare la toti...

scuzati-ma ca ma bag dar am si eu o intrebare legata oarecut de ce ai cacut cu masina.

la un motor 1.8 122cai ce se poate curata si ce se poate face ca sa fie putin mai artagos? asta in ideea ca la masina nu s-a facut niciodata nimic decat ca i s-au schimbat  filtrele si uleiul acu aproape 15000km si s-ar putea sa fie mai lenes din cauza ca nu s-a ingrijit nimeni de el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtre, curatire clapeta de acceleratie, furtune, pus bujii bune, etc.

Incepi cu astea si vezi din acel punct mai departe cum actionezi.

Cam asta inseamna Stage 0, sa o aduci in parametrii de fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inteles....multumesc tare mult.

o sa iti zic dupa ce le rezolv ca sa trec la "next stage" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci s-a produs eventul.

Am comandat piesele de distributie, semeringuri, garnituri (thanks Alex :D )

Azi, zi de service. Dat jos distributia, cautata sursa de scurgere ulei... Ghici? Nici unul din semeringuri... Nici una dintre garnituri. Epuratorul!

Pusa distributia noua, bibilit pe ici pe colo, totul ok din punctul asta de vedere (aveam una din axele cu came miscata cu un dinte. Cureaua veche era ok, probabil de la schimbarea precedenta)

Insa imi sta pe cap problema cu uleiul.

Nu consuma chiar la nivelul la care am crezut initial, mi-a mancat, de la data postului in care descriam problema pana acum (cca 50-70 km pe zi) cam 3 sferturi de litru (zic eu, e foarte posibil sa fie mai putin), dar tot nu e ok.

A, v-am zis? Beleaua - mi-a zis mecanicul - e la epurator!

Tinand cont de testul de compresie facut early this year (pe care oricum o sa il repet, ca sa vad o evolutie) in care compresia e inca in parametri, vin si va intreb:

Ce motive are epuratorul ala sa scuipe ulei?

Se poate curata? Se schimba? Daca il curat/schimb elimin doar efectul, nu si cauza?

Sa fac manevra aia "Dacia"-istica de pe vremuri si sa scot furtunul cu gaze de carter sub masina?

Ce idei imi mai dati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu ca epuratorul (OilTrap) e doar o cutie banala din plastic, care in timp se umple cu diverse depuneri uleioase, inclusiv traseele cu furtune...si creaza presiune in plus...Pe al meu l-am taiat pe jumatate cind l-am dat jos/schimbat cu altul - am fost curios sa vad ce-i in el: mizga ca noroiul, foarte groasa, inclusiv pe furtune...(vezi topicul meu de la 850 cu OilTrap-ul/PCV).

Daca nu e sparta cutia aia, scoate-o, spal-o bine cu detergent/degresant, scoate si furtunele aferente (care duc de la/catre) epurator si curata-le si pe ele + elbow-urile/imbinarile de cauciuc (vezi sa nu fie nimic infundat/crapat,etc) si pune totul la loc.

Nu cred ca e bine sa aplici metoda..."Dacia"-istica.

Bafta ! :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde si ce ulei folosesti, exista uleiuri care fac depuneri .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cand am luat masina, din 2007, am bagat:

- Castrol RS 10w60

- Castrol Edge 10w60

... si acum, la ultimul schimb, Finke Unique TW 10w60, ala de aici:

http://www.volvo-club.ro/forum/index.php?action=dlattach;topic=7132.0;attach=24304;image

Dintre toate astea, cel mai sigur ca este de la mama lui, din Germania, sunt de ultimul...

Toate fullsynth...

Comand garnitura de la galeria de admisie si o dau jos, sa vad canistra aia in ce fel este.

Thanks, guys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Funny :smile:

API SH Obsolete For 1996 and older engines. Valid when preceded by current C categories.

API CD Obsolete Introduced in 1955. For certain naturally aspirated and turbocharged engines.

Petrol engines

Recommended oils:

Castrol GTX Magnatec 5W-30

Castrol SLX R-Tec 0W-30

Oricum se pare ca nimeni nu citeste dupa cum am mai zis si pe alte topicuri.

Uite de ce aveai OIL TRAPul infundat

http://www.volvoclub.org.uk/castrol_with_zddp.shtml

Ca idee BMW a renuntat la folosirea uleiului CASTROL RS 10W60 in M3 si M5, au trecut pe 0W30, de ce oareeeee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

... pentru a asigura long life la ulei.. nicidecum la motor.

10W60 de la Castrol era cel putin API SL, daca nu SM.

@muadDib - poti merge pe 5W50 de la Mobil, folosesc si am folosit de asta in toate turbobenzinarele mele, fara probleme. Cu schimb la 10-12k km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am demontat,verificat si curatat Oil Trap-ul dar nu am stiut ca acea cutie(canistra) este goala-goluta. Am spalat-o si nu se mai termina de iesit mizeria din ea,eu crezand ca are un filtru de pasla acolo ceva.Despre rezultat nu ma intreba, ca nu stiu ce sa raspund,am Oil Trap-ul curatat si atat.De mentionat ca nu l-am gasit spart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, cu Finke ala m-am cam pacalit. Insa nu am mers decat 4 kkm cu el.

Motorul asta al meu merge hot tare...

Din acest motiv ma simt mai bine cu o cifra mare dupa W, plus ca in mai multe zone (oilshop.ro, etc) am gasit Edge Sport-ul 10W60 recomandat.

Ce mi-ar fi placut un 0W60 ... :D

Gresesc undeva ca mi-e frica de 30 sau 40 dupa W? De 5W50-ul ala Mobil nu stiam, si suna binisor. E full sintetic, nu? Imbuteliat in Romania?

*/-----------------------------------------------------

Si apropo de motor hot:

Cine comanda pornirea ventilatoarelor de racire? Stiu ca senzorul care trimite temperatura la ECU e cel din carcasa termostatului, dar nu cred ca el actioneaza direct electroventilatoarele...

Daca ii scot mufa senzorului ala in timp ce motorul e pornit, pornesc instantaneu ventilatoarele si apare eroare in bord (engine coolant sensor signal too high)

Azi am bagat pe masina, ca test, o interfata VAG908 cu VDCS a unui amic, si imi citeste destui parametri.

Printre care si idle speed, si engine coolant temp, gaseste si erori, etc.

Si am vazut ca ventilatoarele pornesc tarziu de tot, engine coolantul ajunge la 100 grade C. ...

Nu imi fierbe motorul, nu zice nici pâssss nici fâsss, dar totusi mi se pare cam mare temperatura aia...

La voi cum este? Cand ridicati capota dupa un drum, aveti senzatia aceea de motor incins?

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

You are funny again ;D

Ce legătură are temperatura motorului cu vâscozitatea uleiului ? Este vorba de temperatura ambientala, aia de o vezi ca È™tire la PRO TV: "azi in capitala au fost 42C la umbra" si cand la Sinaia o sa fie 42C la umbra o sa vin personal sa-ti aduc un cub de gheata sa te racoresti .

La benzinare sa stii ca pornesc mai sus ventilatoarele iar antigelul nu fierbe deci no problem, la Opel de exemplu pornesc la 105C si oricum eu merg mereu cu ACul si merg ventilatoarele non stop deci am intre 87C si 95C asta din ce am vazut cu testerul, chiar o sa ma joc cu un 2.0T zilele astea si iti zic cat are, stiu ca dupa o forja grava avea 87C dar ploua si erau 22C deci nu stiu ce sa zic .

Iti recomand sa citesti putin ce zice BOB the oil guy, ai acolo niste teste frumoase .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mey... Mereu am crezut ca un xxW60 rezista mai bine la forja decat un xxW40...

SI ca un ulei 0W e cam subtirel pentru un motor construit in 1999, folosind un design din 1995-1996

Cat despre temperatura, cand am pus azi calculatorul pe masina era in soare, la 44.... pardon :D 34oC si am stat pe loc. In mers probabil ca si la mine sta mai la vale...

Daca pui teste pe 2.0Tul ala, si o sa stai pe loc, sa imi zici la ce temp pornesc ventilatoarele (AC off, normal). Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acolo porneste...

T4-le care l-am adus din Germania are bord cu indicator de la temeperatura "in clar". Pe la 105 grade porneau ventilatoarele... chiar l=-am testat inainte de ma porni cu el la drum acolo in Germania.

Eu folosesc Mobil 5W50, luat de la repr Mobil din Cluj. Este imbuteliat in Belgia.

Cu scop didactic, pentru a intelege mai usor, treaba sta in felul urmator.

Cu cat este mai mare cifra de dupa W, cu atat e mai buna protectia la cald. 0W60 ar fi uleiul ideal, dar nu exista... probabil din ratiuni de costuri :).

Cu cat este mai mare intervalul dintre cele doua cifre (5w50, 10W60) cu atat uleiul protejeaza mai bine la extreme, dar este mai instabil. Are nevoie de aditivi, care in timp se rup.

Cu cat cifrele sunt mai apropiate, cu atat uleiul este mai stabil, chiar daca la extreme protectia este mai slaba. De asta nu o sa vezi ulei Long Life de genul 5W40... ci doar 5W30 sau 0W30.

Acuma, de exemplu, luam un ulei 5W50 si unul 5W30.

w50 va proteja mai bine motorul la temperaturi inalte, sa zicem ca va proteja motorul de nota 4 din 5(notele sunt scoase din burta, doar pentru a ilustra ceea ce vreau sa zic)  . Isi va mentine protectia asta pe o durata de 10-15k km. Apoi, fiind mai instabil, se degradeaza rapid, si sa zicem ca protejeaza de nota 1.

w30 va proteja motorul mai slab decat w50, sa zicem de nota 3 din 5. Dar dupa 20-30.000km, fiind mai stabil, se va degrada mai greu si va proteja motorul de nota 2.5.

Deci, daca folosesti motorul cu schimb la 10-15k km, alegerea corecta este un minim 5W40 pentru temp. de la noi.

Daca vrei sa folosesti in regim cu interval de service extins, la 20-30k km sau chiar mai rar, singura alegere este 5w30 sau mai rar 0w30. Se sacrifica putin din protectia motorului pentru a fi mai .. verzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi chiar credeti ca numai vascozitatea conteaza la un ulei ?

Pe bobistheoilguy s-a aratat clar ca pt Volvo conteaza mai mult ungerea decat vascozitatea si uleiurile Castrol ofera cea mai buna protectie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot s-a incalzit discutia:

Ce se intampla daca, peste un 5w40, bagi un 0w30? Acelasi API, aceeai formul a chimica, acelasi producator, etc.

Doar din punct de vedere al vascozitatii.

Huh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se mixeaza sau te asteptai la popcorn ? :smile:

Oricum nu exista 5w40 cu aceleasi specificatii ca 5W30, uleiurile SAE 30 sunt long life si au alta reteta .

Inca ceva super fun, exista ulei 10W30 care la temp ridicata este mai putin vascos decat 5W30, uite colea un exemplu http://www.grandamgt.com/forum/showthread.php?t=77926

Mai departe exista ulei de care bagi tu 10W60 care este foarte vascos, toate bune si frumoase dar este facut pt motorul tau? Aceste uleiuri sunt facute pt competitii, acolo nu conteaza decat sa termini cursa nu conteaza daca refaci motorul dupa fiecare cursa .

Mai departe un ulei gros (vascos) produce frecari mult mai mari, consum marit, emisii mari si e mai putin stabil, asta inseamna ca se schimba mai repede.

Si inca ceva nu conteaza cat de vascos este uleiul ci daca ofera protectie motorului, degeaba e vascos daca produce pilitura sau daca e subtire si produce pilitura.

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=125352&page=1

Concluzia generala ca uleiurile moderne norma peste ACEA A3 sunt cele mai bune, A5/B5 sunt cele mai bune si gasiti informatiile astea pe toate forumurile, toate marcile auto au trecut si trec la API SM si ACEA A5/B5, pt ca protectia maxima trebuie oferita la pornire, atunci sunt uzurile cele mai mari si aceste uleiuri sunt singurele care pot oferii asemenea protectie .

Oricum cu 10W60ul nemtesc pe care l-ai avut ai facut un mare deserviciu motorului, oricum fiecare face ce vrea este o tara libera :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai bun.Noi putem folosi ulei de asta modern 0w30 sau 5w40? Adica alea cu a5/b5?

"Concluzia generala ca uleiurile moderne norma peste ACEA A3 sunt cele mai bune, A5/B5 sunt cele mai bune si gasiti informatiile astea pe toate forumurile, toate marcile auto au trecut si trec la API SM si ACEA A5/B5, pt ca protectia maxima trebuie oferita la pornire, atunci sunt uzurile cele mai mari si aceste uleiuri sunt singurele care pot oferii asemenea protectie ."

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motoarele reno trebuie 10W40 ACEA A3/B3 si mai zice asta :"Do not use oil viscosities of 0W-30, 0W-40, 5W-30 or 10W-30" .

Eu insa vorbeam de motoarele de Volvo care sunt mai pretentioase la ulei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motoarele reno trebuie 10W40 ACEA A3/B3 si mai zice asta :"Do not use oil viscosities of 0W-30, 0W-40, 5W-30 or 10W-30" .

Eu insa vorbeam de motoarele de Volvo care sunt mai pretentioase la ulei .

Adica D5?

sau

aici intra si alea pe benzina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai alea pe benzina ce au ? Galci ? Eu am schimbat o data cuzinetii la benzinar din cauza uleiului prost care a fost folosit inainte si nu vreau sa treaca si altii prin ce am trecut eu, uleiul fusese 5W40 si nu fusese schimbat vreo 30k km daca era insa 0W30 ce bag acum nu avea nici pe dracu daca se schimba la 30 k km . Cam asta e diferenta .

La motorul tau insa e alta treaba, vezi ca ti-am raspuns pe topicul celalalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdane, uleiul 0w30 este un ulei cu performante de mijloc, pe care si le mentine o perioada lunga de timp (de unde si calificativul "long life"), corect? Pai si atunci ce sa caute in motorul meu care vede zilnic 6000+ rpm, din moment ce eu fac schimbul la maxim 7000 de km (cu filtru cu tot)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

5w30 este un compromis. Renunti la protectia maxima pentru a putea avea interval de service marit. Nu vad ce e asa de greu de inteles.

5W50 va proteja mai bine motorul la temperaturi inalte, dar nu ai ce sa umbli cu el mai mult de 15k km in regim normal.

Daca schimbi uleiul la 10-15k km si folosesti 5W30 e lose-lose situation. Nu ai nimic de castigat.

Cu cat vascozitatea este mai mare, grosimea filmului de ulei este mai mare. Daca ai un film de ulei de 6 microni la 100 grade, o impuritate de 4-5 microni nu va produce daune motorului, fiind neutralizata de filmul de ulei. Daca filmul de ulei este mai subtire decat impuritatea, ea va freca pe piesele aflate in miscare.

Pe langa grosimea filmului de ulei , foarte importanta este si rezistenta lui, sa nu se rupa. Pana la 10-15k km cu siguranta, filmul format de un ulei w50, w60, va fi gros si va fi rezistent la rupere. Dupa aia, fiind instabil, se degradeaza si nu asigura protectie.

Cel w30 va fi mai subtire, dar isi va pastra continuitatea mai mult timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, este un compromis catre longevitate, eu aleg compromisul catre performanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu schimb la maxim 7000 km uleiul.. Asa am facut mereu.

Si, pe langa asta, intotdeauna folosesc motorul foarte ... "soft" ... dupa pornire, pana ajunge la temperatura nominala, si chiar mai mult timp, inainte sa incep sa ii dau asa cum ma indeamna piticii de pe cortex...

Basca ca, in ultimile luni, l-am schimbat la 2-3 mii...

O data cand am reconditionat turbo, dupa 2 luni cand capacul de canal mi-a gaurit baia de ulei, si probabil ca o sa il schimb si acum, inainte de marea excursie, mai ales ca o sa curat oil trap-ul si ca imi ziceti ca ce am in motor e pea vascos...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now