betty

Sunteti de acord cu obligativitatea anvelopelor de iarna in sezonul rece?

Sunteti de acord cu obligativitatea anvelopelor de iarna in sezonul rece?   72 votes

  1. 1. Sunteti de acord cu obligativitatea anvelopelor de iarna in sezonul rece?

    • Da
      64
    • Nu
      8

Please sign in or register to vote in this poll.

194 posts in this topic

aseara am auzit ca e polei pe cheia si tusti acolo. a fost de vis ! e pacat sa ratati drifturi gratis fara sa consumi cauciucuri....si cu circulatia oprita.

n-am fost decit eu, 2 masini care imprastiau nisip si tiruri oprite. am urcat cu semislickuri de vara pe polei pe rampe de 8% cu 25-30 km/h.

am simtit nevoia de incaltaminte de iarna , ca sus, la demarcatia intre prahova si brasov nu prea aveam aderenta . abia , abia m-am intors la masina....

d-aia zic. cap am, minte ce-mi mai trebuie !

ps. e-adevarat ca la coborire , aia cu coasa mergea usurel in spatele meu....da' mai mult de 2 km/h nici n-am "calcat-o"....

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betty...mercedesul are si tractiune spate. Conteaza si asta foarte mult. Anul trecut am vrut sa urc spre susai, era zapada mare. Aveam un mercedes clk220 in fata (model nou) si cu toate sistemele si cauciucuri de iarna n-a urcat. Asta m-a facut si pe mine sa dau cu spatele intr-o mare panta. Pe zapada tractiunea fata e superioara tractiunii spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betty...mercedesul are si tractiune spate. Conteaza si asta foarte mult. Anul trecut am vrut sa urc spre susai, era zapada mare. Aveam un mercedes clk220 in fata (model nou) si cu toate sistemele si cauciucuri de iarna n-a urcat. Asta m-a facut si pe mine sa dau cu spatele intr-o mare panta. Pe zapada tractiunea fata e superioara tractiunii spate.

cu exceptia plecarilor de pe loc, tractiunea e superioara propulsiei PESTE TOT, nu numai pe zapada.

e mai buna pe aderenta scazuta, pe curbe, la viteza, la frina, etc

marele avantaj al tractiunii e ca ai putere pe care poti s-o "dirijezi" in ce directie "vrea muschii tai"...

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am observat eu, anvelopele de iarna de care discutam aici sunt de fapt de zapada. Nu de polei. Si acum e polei pe strada. Alea de polei, (studded) nu stiu daca sunt legale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la noi sint. in alte parti nu....

da' ce faci cu ele cind intri pe asfalt ? la cea mai mica bruscare a acceleratiei sau a frinii mai ramii fara 1-2 tinte....ca sa nu mai zic de zgomotul specific

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-au pus o gramada de filmulete demonstrative, chiar si pe gheata (Bogdan G parca a pus unul), s-a discutat si s-a rasdiscutat ca sub 7 grade anvelopele de iarna au proprietati mai bune decat celelalte etc etc iar tu o tii pe-a ta. Nu exista anvelope de zapada, exista anvelope de iarna care sunt unele mai potrivite pt zapada, altele mai bune pe polei. Pentru a mia oara, cele de iarna sunt mai bune decat alea de vara si pe polei. In schimb nu te obliga nimeni sa nu circuli cum vrei cu masina personala, legea nu e in vigoare, si pana la urma atat timp cat nu busesti pe altcineva sunt banii tai (ca o sa ai probleme cu asiguratorii), treaba ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te uiți cu atenție la film o sa vezi ca testul este făcut pe un patinoar artificial unde nu exista nici un fel de panta, nu poți urca o rampa nici cu 4x4 dacă acea rampa este acoperita de gheata, hai sa nu exageram totuși, anvelopele de iarna nu fac minuni.

La minutul 2:20 se vede clar cum a fost posibil :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betty, alegem orice panta cu gheata, tu ai cauciucuri de iarna, eu de vara pe un Suzuki Vitara si vedem care o urca? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bag si eu la testul asta. Eu cu S40-ul cu roti de iarna, si tu cu Vitara cu roti de vara.

O sa patinezi din toate rotile cu Vitara ta, si o sa stai pe loc. Asa zic eu, si bag si... sa zicem... 1000 euro la pariu.

Intamplarea face ca testul asta sa il fi facut deja, cu diferanta ca erau un Grand Vitara din 1999. Verde. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e chiar asa, eu cu V70-ul iarna trecuta nu am reusit sa ies din curte fiind echipat cu Nokian iar cu XC70ul echipat cu anvelope de vara am iesit fara probleme si XC70-ul nu are cel mai destept sistem AWD .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, Bogdane, cel mai probabil ma insel. Insa bag 1000 euro in treaba asta. Panta, gheata, Vitara cu cauciucuri de vara, S40 cu cauciucuri de iarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine, nici ale mele nu sunt chiar de asfalt, sunt Dunlop A/T, dar garantez ca ies din orice rahat in care poate intra o masina 2x4 cu mama cauciucurilor de iarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca caucioacele au cat de cat ceva forme, e normal ca 4x4 sa iasa.

Insa cauciucurile de vara-vara, pe frig si gheata, se comporta ca si cum ar fi de plastic.

Pe cat sunt de bune si aderente in sezonul lor, pe atat de proaste sunt iarna. Si mai abitir la 4x4 cu un pic de panta, nu face decat sa fuga lateral.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is bune si anvelopele de iarna.Dar nu trebuie sa aiba mai mult de 7 ani pentru ca cauciucul devine tare(plastic) si va fi cam acelasi rezultat cu cele de vara.

Iar "marimea" trebuie sa fie minim 0.4 mm daca nu ma insel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tractiune spate :))))

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masinile astea sunt moarte datorita cauciucurilor de vara montate. Cu iarna era alta treaba, crede-ma. Am facut naveta o iarna intraga la Cota 1400 cu un 525i E34, adica d'ala vechi, fara electronice (doar ABS).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zica ca nu... Totusi de 5 ierni kalosul meu n-a fost incaltat cu cauciucuri de iarna si s-a descurcat onorabil. Si asta nu numai in oras. Daca avea tractiune spate cred ca o lasam in parcare. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zack Am condus iarna trecuta clio cu anvelope de vara. M-am descurcat bine in sensul ca nu l-am lovit. Dar m-au trecut toate transpiratiile de cateva ori. Fiecare pornire de la semafor era un chin, claxoane, injuraturi de la cei din spate, cu I-a nu era chip s-o urnesc, cu a II-a abia abia incepea sa miste. Si in mers la fel, tinut coloana in spate, ca deh...Adevarul e ca m-a dus din A in B, partea cea mai buna e ca mai slabeam cate putin la fiecare drum :lol: Senzatia aia ca parca ti s-a rupt volanul si-nvarti de el de pomana e priceless

Ce-nseamna "onorabil" pt tine? Sa te misti ca o raba e onorabil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde si cata carne au cauciucurile pe ele. Ale mele erau aproape noi. Onorabil inseamna ca printre blocuri am ramas de maxim 4 ori intepenit si mi-am facut treaba. Nu m-a injurat nimeni. Vreau sa va spun ca anul trecut intr-o curba de 90 de grade, cu 25 la ora am ajuns cu volvo in sant cu tot cu anvelope de iarna (cu grad de uzura mediu). N-am simtit ca a intrat nici un dtsc...pur si simplu am apucat sa iau curba si m-a aruncat centrifuga. Cand m-am dat jos din masina si m-am dus in curba...era sa ma duc pe spate :lol: Am avut noroc ca masina n-a patit nimic, pe margine fiind damb de zapada nu foarte intarita care a avut rol de amortizor. Masina mea statea pe burtica...noroc cu un jeep grand cherokee care m-a tras. :blush: Asa ca iarna nu-i ca vara...am mers 4 ani cu bietul kalos fara anvelope de iarna si n-am patit niciodata nimic si anul trecut am patit cu o masina net superioara si cu cauciucuri de iarna. Sa vedem anul asta ce-o fi :mad: Va urez "noroc".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now