Cristian Scutaru

Membru
  • Content count

    1,194
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Cristian Scutaru


  1. Pedala de ambreiaj: verifica si daca mai e la locul lui pistonul care e montat la cutia de viteza, la mine a sarit acuma cativa ani inelul de siguranta care tine pistonul si am avut acelasi efect, pedala la podea.

    A3: la suportul superior amortizor pe partea soferului ai un coector lat. Vezi daca nu cumva acolo e problema.

     

     

     

    ABS.jpg

    Ambreiajt.jpg


  2. La 210 nu trebuie sa faci nimic, ala cel mult blocheaza demarorul. 

    Esti sigur ca ai presiune nominala la rampa? Fa mai bine un strap la releul pompei de benzina 103  contactul de sus cu cel de jos.

    Ai citit erorile la ECU?

    Ai scanteie la fisa de bujii? 


  3. ECU de la T5 ce model este? Daca e 96 sau 97 trebuie sa schimbi si computerul de la Immo (imobilizatorul) altfel nu o sa mearga. Daca e mai vechi ECU nu sunt probleme la capitolul asta.
    Ai facut o diagnoza la ECU sa vezi daca are erori?
    Vezi sa nu fi interschimbat mufa de la valva de relanti cu cea de la senzorul de la arborele cu came (cel de sus). Eu am patit asta cand mi s-a topit cablajul motor in Portugalia si dupa ce l-am refacut am incurcat mufele.


  4. La 17.10.2020 at 6:22 PM, tatiantudor a spus:

    Buna seara, vin si eu cu o intrebare: e normal sa am 12V la mufele injectoarelor atunci cand cheia e scoasa din contact ? Multumesc anticipat

    Nu este normal, injectoarele primesc 12V de la releul principal de deasupra radiatorului, Asta ar insemna ca sa si alte componente au 12V cum ar fi MAF, IAV etc.


  5. Acum 21 ore, tatiantudor a spus:

    Mufa fizic am gasit-o, dar nu in grupul de fire care vin din calculator pe motor si se ramifica pe traseu, am pus toate mufele si nu a ramas nici una pentru TCV, singura mufa libera era sub suportul bateriei

    Da e normal asa, TCV vine din cablajul motor B, cel superior. 


  6. In Berlin au voie toate benzinele de la Euro 1 in sus, la Diesel e problema mai ai voie doar cu Euro 4 in sus cu filtru de particule in centru (in interiorul inelului de la transportul in comun) si pe alocuri pe unele strazi doar cu Euro6 diesel.

    1 person likes this

  7. Aaah.

    Si instalatia GPL e sigur complet "dead"? La mine am avut probleme ca si tine (nu pornea random, si dupa ce pornea era totul ok). Problema la mine a fost ca emulatorul sau computerul GPL (nu stiu care din ele ) imi activau la pornire injectoarele si le tineau complet deschise astfel ca imi inundau practic cilindrii cu benzina si motorul era innecat. Era asa de extrem ca imi scotea pe teava de esapament benzina inca lichida!


  8. Maioneza e cumva normala iarna, arata ca masina a fost "miscata" doar pe distante scurte asa incat uleiul nu a ajuns la o temperatura mare si apa de condens din el nu s-a evaporat. Poti sa faci un schimb de ulei si un service la sistemul PCV. Din ce stiu pt motorul tau nu mai se gaseste cutia de PCV si trebuie sa o schimbi pe sistemul mai nou dar atunci trebuie sa schimbi si senzorii de knock pt ca nu vor mai avea loc.


    Ce mi se mai pare dubios la poza ta e surubul ala deasupra clapetei de acceleratie care pare ca obtureaza un furtun?


  9. Motorul asta e relativ "simplu" ca sa zic asa, toate injectoarele baga simultan benzina. Daca zici ca merge ok cand porneste atunci nu as suspecta distributia. Stii ca la modelul asta distributia se schimba mult mai des (la 6 ani sau 90.000km?). Ai si alta curea de 21 mm latime.

    In rest poti scoate o bujie si controla daca e uda ---> inseamna ca vine benzina

    Scoti fisa de bujie si vezi daca da scanteie.

    Poti sa incerci sa o pornesti si cu spray dat direct in admisia de aer.
    Motorul asta are si alte bujii din fabrica (nu cred ca modelul e totusi relevant pentru problema ta)


  10. Ai verificat presiunea la rampa de injectoare? Ai un ventil la capatul rampei langa cablul de acceleratie. Acolo poti conecta un manometru cu care faci presiunea la roti de ex. Cand pui contactul trebuie sa ai 3 atmosfere presiune la rampa.
    Alta varianta este sa pui pe direct releul de la pompa de benzina (103) de sub capacul cutiei de sigurante. Scoti releul si introduci un cablu in contactul de sus si cel de jos. Daca porneste inseamna ca ai o problema la releu care e comuna. Poti recositori releul si inlocui cele 3 condensatoare de pe placa releului sau cumperi unul nou (dar nu no name ca sunt bune de aruncat la pubela).


  11. Pana la stalpul B sunt identice. Covorul de berlina e ceva mai scurt dar merge si in break, trebuie modificat usor in spate deoarece bancheta se prinde altfel de podea.

    Bancheta spate nu se potriveste. Plasticurile de la stalpul C la fel nu se potrivesc.

    Fetele de portiera spate se potrivesc sunt identice.


  12. Da de multe ori. Pentru ele exista o presa speciala ca sa le scoti si apoi sa introduci piesa noua. Primele punti le-am facut fara presa. Nu e o bucurie fara iti spun din start dar e posibil. Cum am procedat atunci:

    - demontat puntea de pe masina si separat cele 2 jumatati. Oricum daca tot de apuci de treaba fa o ca lumea si schimba si bucsele din interior.

    - montag jumatatea de punte intr-o menghina sanatoasa

    - cu o bormasina am distrus cat se poate partea de plastic a bucsei

    - trecut prin "ochiul" mare al bucsei o sufa cu care asiguri marfa in camion si pe care o poti struni in asa fel incat sa traga de bucsa.

    - cu ciocanul "convins" bucsa sa paraseasca puntea simultan cu strunirea corzii .

    - dupa ce o scoti curatat interior puntea.

    - lubrefiat un pic bucsa si puntea cu spray siliconic sau ceva analog.

    - trecut iar sufa prin bucsa dar acuma invers asa ca sa o traga spre interior.

    - tot cu ciocanul dar de data asta cu "sentiment" ca sa nu distrugi plasticul convingi bucsa sa intre la locul ei strunind progresiv si sufa din nou.

    Suma sumarum recordul de timp a fost pe undeva la 3 ore 1/2 pentru operatiune.


    Cu presa dedicata:

    - nu mai necesar sa scoti puntea de pe masina, desfaci doar pe partea unde schimbi amortizorul si prinderea bucsei de caroserie.

    - cu ajutorul presei si eventual un pic ajutat de ciocan daca bucsa sta foarte teapan o scoti.

    - cureti si reintroduci bucsa noua la loc. Ai grija sa intre drept si nu oblic ca e posibil sa deteriorezi plasticul bucsei.

    Timp record cam 30 de minute pe fieacare parte.

     

    Pentru presa exista si un "upgrade" ca sa functioneze mai bine. Presa costa nou in jur de 70€ parca. Nu utiliza forta excesiva cu ea (in nici un caz in combinatie cu o scula cu aer comprimat!) doar la mana alftel se strica relativ usor.

    Ca marca pentru bucsele exterioare recomand cu caldura Lemförder sunt OEM.

    2018-09-01 11.44.15.jpg

    2018-09-01 11.18.51.jpg

    2013-02-14 17.44.29.jpg

    2013-01-28 18.01.28.jpg


  13. La garniturile de supape nu am mai ajuns, planul initial ca in 2 saptamani sa fac garniturile de supape la un V70 T5 si apoi la mine nu a mai putut fi realizat. Cand faceam garniturile la V70 odata ajuns la cilindrul nr 4 adminisie cum am pus presiune pe el aud cum scapa pe la supapele de admisie. Testul de compresie nu iesise nici ala prea fenomenal, pe cilindrul 4 erau doar vreo 9 restul pe la 11. Asa ca am dat chiulasa jos samd si dintr-o operatiune de 3 dupa-amieze au iesit 8 zile (3 zile a fost la rectificat chiulasa).

    Asa ca la a mea am schimbat doar distributia (kit Ina) si facut schimb de ulei cu flush (Mannol 0W40). Este al 4-lea schimb de distributie, mai aveam vreo 5.000km "credit" pe cea veche, acuma am 418,000km facuti cu masina.

    Sambata am schimbat incuietorile din portiere cu versiunea deadlock (set trimis de @capi_1977 din Suedia). Acuma dupa inchiderea normala dupa cateva secunde se activeaza functia de deadlock si masina confirma cu un flash scurt din semnalizatoare. Setul consta din cele 4 incuietori de la portiere si 2 relee 202 si 205-206 versiunea mov. Masina este precablata pentru functia respectiva.

     

     

    1 person likes this

  14. La mine nu le-am schimbat, am avut "clienti", 2x 850 10V si 1x V70 R. Pana acuma toate 3 masinile ok, am montat garnituri OEM ceea ce voi face si la mine.

    Cabluri: 9152048  cel dintre cele 2 incuietori si 9152456  cel care vine din interior, amandoua ceva peste 80 de euro parca. Legat de schimbare, cel din interior vine cu tot cu garnitura dar nu am schimbat-o din motiv ca ar trebui demontat o gramada. Asa ca am bagat din interior spre exterior doar cablul in sine. La modelele -95 e ceva mai inghesuita zona din cauza sistemului vechi ABS, din 96 ar trebui sa fie mai accesibila zona. Am scos si releele toate de jos si am impins in sus un pic centrala electrica ca sa am acces la cablu.

    2 people like this

  15. Ce am mai facut din septembrie..

    • Fitru de aer
    • Ulei de motor Mannol 0W-40
    • Lichid de frana
    • Filtru cabina cu carbune activ
    • Cabluri deschidere capota (cele vechi stateau sa se rupa si de vreo 2 ori abia am mai deschis capota)
    • Frana spate complet cu cabluri de frana de mana (TRW & Zimmermann)
    • Buji originale Volvo
    • Discuri si placute fata TRW

    Saptamana viitoare o operatiune mai "consistenta":

    • Garnituri de supape (OEM)
    • Distributie (INA)
    • Filtru de benzina
    • Schimb de ulei
    1 person likes this

  16. Nu stiu in ce masura e aplicabil ce a avut masina mea (850). Si la mine la fel facea se oprea foarte repede ca si cum ar fi facut plinul ceea ce evident nu era cazul. La mine a fost se pare defecta o clapeta de plastic care e la capatul conductei care vine de la buson, deci acolo unde conducta intra in rezervorul propriu zis. Dupa ce am schimbat piesa respectiva a disparut fenomenul.