Nicu B

Membru
  • Content count

    88
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Nicu B


  1. Salutare,

    Nu stiu daca e o problema sau o functionare defectuoasa, dar s-a mai confruntat cineva cu urmatoarea problema:

    - Xc60 2015 D4 2000cc FWD, bord electronic setat pe Contrast. Uneori cand urc in masina intensitatea luminoasa a bordului este la maximi indiferent de pozitia rotitei de reglaj intensitate < din blocul de lumini>. Indiferent ce as face nu reusesc sa activez functia acelei rotite pentru a putea reduce intensitatea luminoasa a bordului < am incercat si schimbarea intre "Colour Mode si Contrast Mode" fara nici un efect>  Dupa ce merg putin cu masina 5-10km intensitatea luminoasa a bordului tine cont de pozitia rotitei de reglaj si pot seta intensitatea dorita.

    Treaba asta cu intensitatea luminoasa nu se repeta mereu ... este aleatorie.


  2. La 12/26/2015 at 11:17 PM, blueazimut a spus:

    Se pare ca este o problema cunoscuta cu EGR-ul la motoarele D4 VEA...Teoretic ,mai intai cred ca o sa ti-l dea jos si o sa-l curete(EGR  + racitor) + update de soft...Daca face iar probleme,apoi o sa schimbe EGR-ul + racitorul lui ...Tot teoretic, masina la un moment da va intra in mod de avarie si o sa iti limiteze turatia maxima si implicit viteza maxima,dar nu o sa te lase in drum...

    Deci daca eroarea chiar era legata de EGR,eu zic ca poti sa te duci linistita in concediu,doar ca e posibil sa va plictisiti pe drum datorita vitezei de deplasare limitate la un moment dat :D ...

    http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=221555

     

     

     

    cred ca asta am patit si eu
     

     


  3. La 7/19/2017 at 11:47 AM, maverick a spus:

    Salut, 

    Supra-alimentare zice? Fa ce am facut si eu - mergi 20-30 km la 4.000 RPM si s-ar putea sa scapi de problema. Eu pe S60 2011 ce-i drept am avut o singura data asta si trebuia curatat DPF prin ardere - cand DPF trebuie curatat, "baga" mai multa motorina pentru ardere suplimentara. De atunci am invatat - un drum afara din oras - minimum 50 km - la viteza constanta si gata. 

    Si acum face la fel - cum ma prinde pe autostrada cum ma "arde" daca nu am fost mai recent. Dupa 50 km cu consum marit cu 1,5 L / 100 km se "linisteste". Motorina efixs, super-aditivata, cere ardere suplimentara DPF. Alte motorine mai rar / putin. 

    Am patit si eu o chestie similara, am alimentat de la OMV cu Mototina Evo+ < cea mai scumpa> dupa ~100km a inceput sa imi apara pe consola centrala mesajul : "Mentenanta necesara: System Motor , vreti sa contactati dealearul?"  ca in final nu dupa multi km sa imi apara in bord "Performante reduse" .
    Am simtit ca parca nu mai aveam turbina, dupa 2000rpm se accelera insa foarte greu, aproape ca nu puteam sa depasesc un logan 1.4 la 80km/h.

    Am mers < neavand alta alternativa > circa 40km cu ea asa dar turata 2500-3000rpm < consumul era foarte mic pe acceleratii ~ 6-7l  si pe mers constant 3-4.5l > dupa care am orpit am scos cheia si am repornit . Limitarea disparuse.

    Am banuit DPF-ul asa ca am mers urmatorii 40km pe pilot automat 3200rpm.  Momentan masina merge perfect < parca consumul la drum intins cu pilor ~100km a mai scazut putin 4.5-5l >.

    Din pacate in GL nu avem diagnoza, iar in Bucuresti ajung pe 21.04 < daca un coloeg imi poate face o diagnoza as fi recunoscator> o sa incerc o programare si la reprezentanta, insa fiind sambata nu prea imi fac mari sperante.

    Multumesc!
     

    IMG-7579.JPG

    IMG-7577.JPG


  4. La 7/19/2017 at 11:47 AM, maverick a spus:

    Salut, 

    Supra-alimentare zice? Fa ce am facut si eu - mergi 20-30 km la 4.000 RPM si s-ar putea sa scapi de problema. Eu pe S60 2011 ce-i drept am avut o singura data asta si trebuia curatat DPF prin ardere - cand DPF trebuie curatat, "baga" mai multa motorina pentru ardere suplimentara. De atunci am invatat - un drum afara din oras - minimum 50 km - la viteza constanta si gata. 

    Si acum face la fel - cum ma prinde pe autostrada cum ma "arde" daca nu am fost mai recent. Dupa 50 km cu consum marit cu 1,5 L / 100 km se "linisteste". Motorina efixs, super-aditivata, cere ardere suplimentara DPF. Alte motorine mai rar / putin. 

    Am patit si eu o chestie similara, am alimentat de la OMV cu Mototina Evo+ < cea mai scumpa> dupa ~100km a inceput sa imi apara pe consola centrala mesajul : "Mentenanta necesara: System Motor , vreti sa contactati dealearul?"  ca in final nu dupa multi km sa imi apara in bord "Performante reduse" .
    Am simtit ca parca nu mai aveam turbina, dupa 2000rpm se accelera insa foarte greu, aproape ca nu puteam sa depasesc un logan 1.4 la 80km/h.

    Am mers < neavand alta alternativa > circa 40km cu ea asa dar turata 2500-3000rpm < consumul era foarte mic pe acceleratii ~ 6-7l  si pe mers constant 3-4.5l > dupa care am orpit am scos cheia si am repornit . Limitarea disparuse.

    Am banuit DPF-ul asa ca am mers urmatorii 40km pe pilot automat 3200rpm.  Momentan masina merge perfect < parca consumul la drum intins cu pilor ~100km a mai scazut putin 4.5-5l >.

    Din pacate in GL nu avem diagnoza, iar in Bucuresti ajung pe 21.04 < daca un coloeg imi poate face o diagnoza as fi recunoscator> o sa incerc o programare si la reprezentanta, insa fiind sambata nu prea imi fac mari sperante.

    Multumesc!
     

    IMG-7579.JPG

    IMG-7577.JPG


  5. :) samsarii "baieti destepti", cumpara masini pe firma < fara tva> majoritatea din Olanda < primesc inapoi BPM - un fel de taxa de poluare>.
    Ca exemplu o masina de 12.500Eur ajunge sa coste efectiv intre 8500-9000Eur dupa ce se scade tva si BPM.
    Vin in Ro si o cosmetizeaza putin < unii si la km> si apare la vanzare cu 10-11mii  < Calculator BPM >

    Ca si pret, eu mereu ma raportez la o tara unde service-ul e ca la carte, ITP e drastic si nu prea exista manarii < Masini din Suedia >

    Momentan si eu sunt cu ochii dupa un xc60 2014+ 2.0D4 / D3 < preturile fara tva 16500+ / km 80k+>

    1 person likes this

  6. 1984 - Multzam pt detalierea tehnica.
    Azi dupa schimbul de cauciucuri + spalat am observat ca portiera dreapta fata in partea superioara < cat tine geamul > sta mai in exterior cand e inchisa. Sus am cam 8mm aproape de fata de tabla scade spre 0mm. M-am uitat la prinderea balamalei pe caroserie si nu se vede a fi infundata ... Am facut o programare la cei de la Primus.
    Weekend Placut si fara ev.


  7. :)
    Pentru mine ideal ar fi tehnica PDR + vopsea peste cea de acum.

    Daca se indreapta usa prin puncte sudura , sau prin inlocuirea fetei de usa, eu cred ca nu face mai nimeni reaba ok. Am mai avut exp. de genul cu masinile anterioare, ce pot spune e ca dupa un timp 1-2 ani ori vopseaua se cojeste, ori apar pete de rugina din interior spre exterior < vezi cand indreapta aripa interioara prin puncte de sudura arde vopseaua/prodectia interioara, el o revopseste pe exterior, dar pe interior de la condens in fc de grosimea tablei 1-2 ani ... RUGINA>, la fel si cu fata de usa.

    In concluzie orice interventie termica < flex, sudura .. etc> duce la deteliorarea stratului de protectie pe interior si nu cred ca iti vopseste nimeni pe interior :))

     

    Deci inca caut solutii.

    PS: 1984, tu spui 1600-1800 lei, poate dar uite acum 3 saptamani un amic cu un logan a fost lovit in portiera st. fata, rezultat usa unfundata < fara alte probleme pe interior gen macara geam ... etc>. Reparatia la Apan Br. a costat 1200 lei. Vopsit in zona noastra e cam 250-350 lei / piesa < usa, aripa, bara ..> + 150-350 lei tinichigerie tot de piesa, la un calcul sumar 4 piese tinichigerie < 200/piesa> + 5-6 piese vopsit < 250 lei piesa > mie mi-ar da cam 2000 lei in conditiile in care masina nu se repara la service cu factura si autorizatie> Pe de alta parte reparatie PDR, unde am doua oferte este aprox 1300-1500 lei  dar aici trebuie adaugat si niste vopsit.

    O sa vad ce decizie voi lua. Insa as aprecia parerea voastra obiectiva despre service-uri. Multumesc.

     


  8. Salutare tuturor,

    Am avut un eveniment cu una din masini, iar in urma evenimentului am primit acceptul pt reparatie in baza RCA al soferului vinovat. RCA-ul soferului vinovat este la Generali.

    Eu nu sunt un adept al service-urilor autohtone care pentru aceasta reparatie vor pune flexul pe masina si vor da jos vopseaua originala pentru a o putea indrepta < mai ales pe ripa fata si spate> apoi vor revopsi partile afectate < din experienta stiu ca revopsirea nu va mai fi nicicand ca cea de fabrica, dupa 1-2 ani se va coji lacul sau se vor observa diferente de nuanta>

    Am cerut un calcul pt reparatie in regie proprie, rezultatul pt aceasta dauna a fost 2300lei :)) . Oare exista posibilitatea in ai determina sa mareasca aceasta suma < in conditiile in care cred ca la orice service reparatia ar fi undeva in jurul sumei de 5000-6000lei

    Momentan incerc sa o repar folosind tehnica PDR + vopsire , insa daca nu reusesc nu am alta varianta decat sa o duc la un service unde ... doamne ajuta.
    Ce service-uri imi recomandati unde reparatia este de calitate < tinichigerie + vopsit>, pe o raza de 350 km fata de Galati.

    Multumesc!

    DSC_3006.JPG

    DSC_3008.JPG

    DSC_3009.JPG


  9. D2 - Consum mediu < mixt> 5.4l/100km
    km parcursi ~ 40mii, nu am probleme cu el. M-au speriat la revizie, spunandu-mi ca e o problema cu turbina, insa dupa o verificare totul e ok.

    In rest nici o problema, e destul de silentios si mi se pare ideal pentru oras + extern, drumuri intre 15-200km
     


  10. Viper au cam cele mai smechere sisteme, am vorbit si eu cu ei despre un system ce poate fi controlat prin telefon.

    Raspunsul a fost ca e ok, le trebuie un imobilizator + o cartele cu 3g ... dar nu imi pot garanta ca voi gasi masina in parcare :) , acum comparand pretul masinii cu pretul sistemului + manopera nu pra merita. Mi-au spus ca mai exista un sistem care cloneaza imobilizatorul pentru 15-30 min apoi este necesar sa bagi cheia in contact. Dar la fel pretul final este destul de mare. Probabil daca ai o masina noua S60 xc 60 sau ceva mai sus si stai la curte renteaza, dar pentru o masina de pana in 10k Eur sa platesti aproape 4-5mii lei nu e ok, cel putin nu pentru mine.


  11. Name

    Method

    Units

    EDGE 0W-30 A5-B5

    Density @ 15C, Relative

    ASTM D4052

    g/ml

    0.842

    Viscosity, Kinematic 100C

    ASTM D445

    mm²/s

    • 9.9

    Viscosity, CCS -35C (0W)

    ASTM D5293      

    mPa.s (cP)

    5708

    Viscosity, Kinematic 40C

    ASTM D445

    mm²/s

    • 52

    Viscosity Index

    IP 226        

    None

    180

    Pour Point

    IP 15

    °C

    -45

    Flash Point,

    IP34

    °C

    206

    Ash, Sulphated

    IP 163

    %

    1.1

    Name

    Method

    Units

    EDGE 0W-30 C3

    Density @ 15C, Relative

    ASTM D4052

    g/ml

    0.842

    Viscosity, Kinematic 100C

    ASTM D445

    mm²/s

    12.3

    Viscosity, CCS -35C (0W)

    ASTM D5293      

    mPa.s (cP)

    5800

    Viscosity, Kinematic 40C

    ASTM D445

    mm²/s

    72

    Viscosity Index

    ASTM D2270        

    None

    169

    Pour Point

    ASTM D97

    °C

    -51

    Flash Point,

    PMCC ASTM D93

    °C

    200

    Ash, Sulphated

    ASTM D874

    %

    0.8


  12. Salutare,

    Ieri am facut revizia pt. motorul  D4204T < 2.0D fara DPF > azi am observat ca uleiul pus de service e Castrol Edge Titatium FST 0W-30, ACEA C3, in loc de ACEA A5-B5.

    Din descrierea celor doua clase reiese ca C3 este pentru DPF si pentru HTHS minim de 3.5 Pa.s in timp ce A5-B5 e pentru depuneri minime in ulei si HTHS pana in 3.5 Pa.s.

    ACEA A5/B5 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a High temperature / High shear rate (HTHS) viscosity of 2.9 to 3.5 mPa.s. These oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

    ACEA C3 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines, with a minimum HTHS viscosity of 3.5mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

     

    Intrebarea ... il scot si pun A5-B5 sau il las asa? PS:dimineata cand motorul e rece la 5grd inainte nu scotea fum, acum scoate.... PS2: ar trebui sa fac si ITP-ul curan ma afecteaza oare?


  13. Normal inchiderea centralizata actionata de pe cheie nu functioneaza daca cheia e in contact. Daca vrei sa ai motorul pornit si totusi sa inchizi masina atunci trebuie sa inchizi masina din interior < partea soferului> apoi dechizi tot de la sofer dar din maner, <o singura data> se va deschide doar usa soferului celelalte ramanand blocate, Scoti partea metalica din cheie parasesti masina si apoi o incui mecanic usa soferului.

    De recomandat e sa nu faci aceasta operatiune daca nu ai masina in vizor, deoarece exista riscul ca cineva cu intentii rele sa iti sparga un geam si apoi sa plece cu masina.


  14. E oarecum ciudat, avand in vedere ca toate tarile dau dreptul de a filma in spatiile publice <strazi parcuri etc>, insa vezi si Google street view eu cenzureaza nr masinilor sau fetele oamenilor, deci cred ca stiu ei mai bine.

    Cred ca problema a fost ca acele imagini au fost publice fara a fi cenzurate fetele oamenilor sau alte repere.


  15. Salutare revin cu detalii, despre tipul din Polonia care reconditioneaza lupe <proiectoare>. Tocmai am primit proiectoarele inapoi si arata wow, ramane de vazut cum se vor comporta in conditii de caldura, dar dl. Hubert Cugier mi-a garantat 1 an fara nici o problema, in general a spus ca a avut clienti care dupa 4-5 ani de folosire a proiectoarelor au inceput sa formeze o mica pata de opacitate. PS: reconditioneaza si proiectoare pt Xenon. DSC_2676.thumb.JPG.06ffee6f9bd73a1bf1974

    Comunicarea a fost pe e-mail in engleza < tipul foloseste google translate> si a fost ok. Am atasat si bonul care include reconditionarea a doua proiectoare + costul transportului inapoi <90zl reconditionare buc + 60zl transport>.

    Tot ce imi ramane de facut e sa le asamblez si montez pe masina ... probabil in weekend. Si acum ceva poze inainte si dupa.

    DSC_0015.JPG

    DSC_0016.JPG


  16. Salutare revin cu detalii, despre tipul din Polonia care reconditioneaza lupe <proiectoare>. Tocmai am primit proiectoarele inapoi si arata wow, ramane de vazut cum se vor comporta in conditii de caldura, dar dl. Hubert Cugier mi-a garantat 1 an fara nici o problema, in general a spus ca a avut clienti care dupa 4-5 ani de folosire a proiectoarelor au inceput sa formeze o mica pata de opacitate. PS: reconditioneaza si proiectoare pt Xenon.

    Comunicarea a fost pe e-mail in engleza < tipul foloseste google translate> si a fost ok. Am atasat si bonul care include reconditionarea a doua proiectoare + costul transportului inapoi <90zl reconditionare buc + 60zl transport>.

    Tot ce imi ramane de facut e sa le asamblez si montez pe masina ... probabil in weekend. Si acum ceva poze inainte si dupa.

    DSC_2676.JPG

    DSC_0015.JPG

    DSC_0016.JPG


  17. Salutare revin cu detalii, despre tipul din Polonia care reconditioneaza lupe <proiectoare>. Tocmai am primit proiectoarele inapoi si arata wow, ramane de vazut cum se vor comporta in conditii de caldura, dar dl. Hubert Cugier mi-a garantat 1 an fara nici o problema, in general a spus ca a avut clienti care dupa 4-5 ani de folosire a proiectoarelor au inceput sa formeze o mica pata de opacitate. PS: reconditioneaza si proiectoare pt Xenon.

    Comunicarea a fost pe e-mail in engleza < tipul foloseste google translate> si a fost ok. Am atasat si bonul care include reconditionarea a doua proiectoare + costul transportului inapoi <90zl reconditionare buc + 60zl transport>.

    Tot ce imi ramane de facut e sa le asamblez si montez pe masina ... probabil in weekend. Si acum ceva poze inainte si dupa.

    DSC_2676.JPG

    DSC_0015.JPG

    DSC_0016.JPG