nedgica

S40/1,6D/2006 relanti instabil

49 posts in this topic

eu am sa il curat singur,nu e mare filozofie daca ai cateva notiuni de mecanica si sa ai rebdare....si timp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am sa il curat singur,nu e mare filozofie daca ai cateva notiuni de mecanica si sa ai rebdare....si timp!

Nu cred ca e vorba de rabdare si timp, cred ca este de mecanica, eu nici nu stiu cum arata deci ...

In plus fiecare cu masina lui nu este in acelas loc, nu arata probabil la fel si nu se desface la fel.

Edited by Baxy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal ca nu arata la fel, colegul Adi nu cred ca a dat vreodata jos EGRul la masina lui, nu de alta dar se face bucati cand se demonteaza . Asa din spatele tastaturii arata bine, dar in realitate e mai greu .

La 1.6D este o problema cand se pune la loc, trebuie pus exact in acelasi loc, altfel se incaleca furca si mare surpriza, nu mai porneste motorul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar azi am dat-o jos,e a doua oara ce dau jos un egr,prima data am dat jos unul la un golf.Partea cea mai nasoala a fost sa desfac o piulita care a fost deformata in rest m-am descurcat,daca tot am dat jos egr-ul am curatat si o parte din tubulatura turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal ca nu arata la fel, colegul Adi nu cred ca a dat vreodata jos EGRul la masina lui, nu de alta dar se face bucati cand se demonteaza . Asa din spatele tastaturii arata bine, dar in realitate e mai greu .

La 1.6D este o problema cand se pune la loc, trebuie pus exact in acelasi loc, altfel se incaleca furca si mare surpriza, nu mai porneste motorul .

Bogdan tu poti sa faci o astfel de curatare, daca e sa vin la tine, decat la alte service-uri care nu cunosc si nu se stie ce se intampla ?

Edited by Baxy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu fac mecanica, dar te pot trimite la un service . Mai multe detalii pe PM .

Share this post


Link to post
Share on other sites

costa cam 1700 egr-ul de 1.6D, ca mi-am pus eu unul nou, nu exista de ford sau de volvo sau de etc, e o singura piesa facuta de acelasi producator care arata identic si are inscrisuri identice, nu scrie nicaieri volvo pe ea

Share this post


Link to post
Share on other sites

costa cam 1700 egr-ul de 1.6D, ca mi-am pus eu unul nou, nu exista de ford sau de volvo sau de etc, e o singura piesa facuta de acelasi producator care arata identic si are inscrisuri identice, nu scrie nicaieri volvo pe ea

Exista de la mai multi producatori, am adus eu cand lucram la piese auto, daca imi amintesc bine sunt cam 3 producatori. Credca cel OE e Delphi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am schimbat valva EGR, la mine cea de pe masina a fost Valeo, tot Valeo am pus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Valeo este cea originala, tot Valeo am pus si eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Am observat si eu acum cateva zile, dupa ce a scazut temperatura de afara, ca la relanti tremura masina destul de mult dar doar in anumite momente stand la semafor; parca faca un balans.

Spre exemplu nu tremura la prima pornire, dimineata.

Dupa cum au scris si altii mai sus, nu scade turometrul in bord sub 800 rpm insa tremuratul apare.

Nu pot sa zic ca ma jelesc cu asta acum, insa este clar ca ceva are; sa vedem in ce va da, cat va persista sau ce se va intampla la temperaturi si mai scazute.

Ce am mai observat este ca relanti-ul instabil apare cand am A/C oprit; daca pornesc A/C turometrul se ridica la 820 rpm si scap de tremurat.

Daca comut A/C pe oprit, dupa cum era cand pornisem masina de dimineata, tremuratul dispare.

Bogdan G mi-a spus ceva cand am fost la el pentru diagnoza, cum ca s-ar putea sa fie probleme la volanta / ambreiaj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este foarte posibil, intr-adevar, sa fie vorba de ambreiaj/volanta.

Poti face si tu o verificare suplimentara: cu motorul pornit, trage frana de mana, pune schimbatorul in treapta 1, ridica ambreiajul pana la jumatatea cursei, fortandu-l un pic. Daca incepe sa troncane/tremure/huruie, inseamna ca ambreiajul/volanta este pe duca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca am mai incercat asta de cateva ori, dar din ce imi amintesc acum nu tremura / nu huruia; acum ~2 luni.

Insa atunci cand m-am intalnit cu Bogdan se simteau unele mici vibratii pana pe scaunul din dreapta.

Mai testam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva noutati? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar vroiam sa scriu mai devreme dar m-am luat cu altele.

Am testat cu ambreiajul la jumatate si frana de mana; nu huruie si nu troncane nimic insa o ia tremuratul la un moment dat.

Acum, nu stiu daca acest tremurat este normal sa nu, sau cat de tare trebuie sa tremure ca sa pot semnala o problema; nu am un punct de referinta.

Dupa capul meu, din moment ce forjezi ambreiajul nu are cum sa nu tremure masina. Se aplica forta la roti cu frana de mana trasa, pana la urma.

Poate apreciez gresit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie sa tremure nici un pic ;ai volanta sau disc ambreaj descentrat

Edited by volvo 244

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles, asadar e pe duca. :(

Voi ajunge iar la mecanic pe 25 Octombrie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De asemenea la 1.6D din cauza EGRului poate fluctua acceleratia, astfel masina se accelereaza in trepte in loc sa se accelereze liniar .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu doar ca mie nu mi se modifica deloc turatia insa simt zmucituri la relanti (cateodata) fara vreo legatura cu motor rece sau cald. Pur si simplu o apuca. Pus dice si pare ca mersul acesta neregulat ar avea legatura cu inchis/deschis egr. Am pus de test un debitmetru  crezand ca de acolo e problema insa nu. Urmeaza un schimb de filtru motorina si curatat egr

Edited by trancenergy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu este EGR-ul, orienteaza-te spre senzorul de rampa care facea fix aceleasi figuri la un 1.6D dupa ce fusese in prealabil "schimbat". A mai fost schimbat odata si de atunci merge masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are treaba cu rail sensor, orice problema acolo duce la oprirea motorului +lipsa putere si mers prost . 

Din pacate la 2007 asa merge EGR-ul, zici ca e ceas cu cuc, ba e inchis ba e deschis si mereu nehotarat . Dupa 2008 au rezolvat problema motorul primind alt maf si alt filtru de aer . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 19 ore, Bogdan G a spus:

Nu are treaba cu rail sensor, orice problema acolo duce la oprirea motorului +lipsa putere si mers prost . 

Din pacate la 2007 asa merge EGR-ul, zici ca e ceas cu cuc, ba e inchis ba e deschis si mereu nehotarat . Dupa 2008 au rezolvat problema motorul primind alt maf si alt filtru de aer . 

Nu a facut pana acum ~1 luna asa deci nu pot generaliza pe principiul "asa face toate"

investighez

Edited by trancenergy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, eu m-am obișnuit cu scăderea în fluctuație când opresc la semafor, iar atâta timp cât nu moare motorul e ok. 

Insa eu pățesc fluctuatii destul de mari în sarcina. Cred ca am mai postat pe un alt topic, în accelerare, în plaja de turație 2000-3000 rpm îmi scade turația cu aprox 400- 600 rpm, apoi creste rotația din nou cu o viteza mare și se duce spre 4000 rpm. 

Ca sunet motor și ca senzație e exact ca la o automata. 

Egr ul l am luat nou anul trecut când am fost într un service. De la senzorul de temperatura apa de 30 lei, am schimbat egr 550 lei, capac culbutori cu filtru epurator 600 lei, recondiționat turbina 1200 lei, și pompa de înaltă second 400 lei. Manopera 1200 lei. 

Revin la pățania mea... Este și de data asta vre-un senzor care nu se arata la diagnoza (probabil cel din rampa de injectoare)? 

Testerul l-ampus de doua ori, iar adoua oara a fost în mers și am verificat cu parametrii dați de @BogdanG într-un alt topic și îmi arata ok. 

Poate fi și de la faptul ca nu e data cu busuioc demult?

Pt ca zici că-i posedata..... 

Mulțumesc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motorizarea 1.6d mai este cunoscută problema la MUFA senzorului de rampă.Cea care este situata sub egr..

Scoasa si dat cu spray de contacte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now