zippy

Ce s-a mai stricat azi la maşină, cu sau fără vina ta?

1,484 posts in this topic

Ovidiu,

Eu acum 2 ani am rezolvat problema la Badsi, dupa ce Neste a reusit sa im strice o conducta de la clima, am umblat prin cateva service-uri, pentru un oring lipsa.

Si acum functioneaza fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti si singur sa verifici :

Pornesti motorul si setezi climatizarea pe cea mai joasa temperatura.

Scoti mufa de la senzorul de presiune joasa (stecherul cu 2 fire de langa amortizorul drept) si faci o punte cu un cablu in el (in stecker). Daca compresorul cupleaza inseamna ca ai prea putin gaz in instalatie. Nu tine mult puntea pentru ca poti strica compresorul.

Daca nu cupleaza compresorul e prea mare uzura la ambreiajul compresorului. Solutia cea mai simpla este cu niste sarma sa "ingrosi" distantierele din cauciuc de la compresor si sa fortezi astfel ambreiajul sa fie mai aproape de fulia compresorului. Distanta optimala este intre 0,3 si 0,6 mm.

Din ce scrii pare a fi dus ambreiajul.

Salut,

Compresorul functioneaza, pentru ca la inceput am aer rece. Nu stiu sa verific daca mai functioneaza cand nu mai face rece - banuiesc ca atunci cand se incinge bine (habar nu am unde sa ma uit). O sa ma sfatuiesc cu baietii vineri, la Penny, poate stie cineva.

@ Ptutunaru - merci, o sa tin minte. daca nu ii dam de cap, le fac o vizita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu le fac reclama, dar au sot singurii care au fost cinstiti, pe unde am fost nu stiau ce are isi dadeau cu presupusul si ziceau cae ba de la radiator ba de la compresor. Pentru un oring lipsa am mers 2 luni fara clima in plina vara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in drum spre brasov s-a gandit un bun sofer sa ma depaseasca in curba pe la 120-130 km/h. Fiindca un nesimtit cu un tir mare si rosu venea din sens opus am fost nevoit sa franez destul de tare si sa trag dreapta ca sa nu-mi ramana pe constiinta un Polo si am prins o groapa destul de mare pe partea stanga in franare, cu volanul putin virat 90 km/h.

Nu am apucat sa vad exact care e problema dar roata are joc(cap de bara sau bieleta) si rulmentul de la telescop. janta e ok, cauciucul e ok, si colegul din trafic mi-a multumit prin pornirea avariei..

Edited by vpr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca ai reusit sa eviti un accident,posibil cu urmari grave,cel mai important e ca esti bine!!poate e doar vreo bucsa care a suferit modificari si iesi ieftin!bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am patit asa, si mi sa dus telescopul dar nu la volvo... dupaia avea o bataie urata la gropi

Si 2 incidente precum ale tale numai ca eu eram in locul tirului si in locul tău erau tiruri... si eram obligat de adrenalina sa trag in sant. dezastru ce e in ro pe drumuri :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer sa fiu m-am obisnuit sa nu mai sper la reparatii ieftine:))))) orice ar fi si oricat ar costa o sa trebuiasca sa imi ocup timpul cu ceva ce se poate evita...

Cum ai spus si tu! Bine ca este doar atat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bucurate ca ești oke!

Masina se înlocuiește bine ca nu trebuie sa cauți articulatii pt sold...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! stie cineva un service bun pentru instalatiile de AC? desi am bagat freon saptamana trecuta, am observat ca la drumuri mai lungi prin oras, cand sunt 30 de grade afara, aerul rece produs de masina devine din ce in ce...mai cald! Nu stiu sa verific daca se mai cupleaza ambreiajul de la compresor (asta mi-a trecut prima data prim cap), dar as vrea sa verifice cineva care se pricepe si care eventual a mai intalnit problema asta...

Defect standard la modelul tau, trebuie inlocuit ambreiajul dar inainte de asta merita scoasa saiba distantier, poate merge .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Facut geometria, spate era ok, fatza diferenta de +0.3 fata de standard, dar in marja de eroare. Oricum, reglat la linie, nu era problema de aici. Gasit pe langa asta amortizor stanga fata curs.

In alta ordine de idei, mai mult am ajuns la service datorita unui sfarait/sunet ca de cheie dinamometrica pe aceeasi roata stanga fata (de cca 3 zile), numai in viraje. la drum drept nu face. Am fost la un service, mi`au scos roata...ridicata pe elevator nu face, nimeni n`a reusit sa`si dea seama ce si unde atinge. E posibil ca tot amortizorul sa scoata asemenea sunete?

Edited by trancenergy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate flansa de la amortizor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trancenergy, imi pare sincer rau pentru problemele pe care le ai cu masina si imi cer scuze pentru faptul ca am raspuns la mesaje asa tarziu, dar am fost plecat din tara si nu am intrat pe forum.

Totusi am un nr. de tel. 0724235105 care este deschis 24 din 24 si ma puteti suna pe el daca vedeti ca nu raspund la mesaje.

Cauciucurile pe care le-ai luat de la mine erau noi noute cu liniile si zimtii pe ele .

In momentul in care pui niste cauciucuri noi pe masina verifici, aliniament, amortizoare, bucse, rulmenti, jante, frane etc. Poti vorbi cu Bogdan G pe care in cunosti deja si te va lamuri el; omul chiar stie ce vorbeste. Sunt o gramada de lucruri care-ti pot strica un cauciuc nou, inclusiv un amortizor defect. As vrea si eu sa vad acel cauciuc; ma poti suna la tel si ne putem intalni sa stam de vorba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un amortizor defect sa strice o anvelopa? In ce sens? Sa o deformeze? Eu nu am mai auzit asa ceva ... dar daca nu ai geometria facuta corect la masina? Inseamna ca le deformeaza pe toate 4, corect, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipotetic vorbind,daca 3 roti sunt aliniate si una nu , logic vorbind, cea care nu este aliniata se va deteriora in fiunctie de unghi interior exterior etc,o roata care "topaie" din cauza de amortizor va deteriora cauciucul in mod inegal si va produce un zgomot la rulare. Nu stiu ce problema are omul la masina , trebuie verificata si sunt foarte curios cum arata niste cauciucuri noi in 2-3 luni de rulaj.....

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut probleme cu un amortizor fata si cand a venit vremea de caucicuri de iarna si am mers la vulcanizare sa imi schimb si echilibrez cauciucurile, vulcanizatorul mi-a spus imediat ca am probleme sau cu vreo bucsa sau cu telescopul... marginea dinspre motor avea uzura mai mare in sensul ca a facut niste creste ca si cum a fi fost frecat cu smirghel doar acolo (fara diferenta de nivel fata de restul cauciucului) iar in primavara cand am reechilibrat rotile cauciucul ala era vizibil oval... asa ca le-am schimbat toate...

Unghiul de fuga l-am facut cand am pus cauciucurile fiindca am schimbat braatele si capetele de bara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spart oglinda drepata ( sticla), acum sunt ambele sparte, dar asta macar e din vina mea.

Cine are de vanzare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, ciudat! Nu ma gandeam ca este posibil sa le deformeze fizic ci mai degraba sa le uzeze neuniform!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema mea cu telescopul era ca s-a inmuiat... deci masina cand rula, pe acea roata dezvolta niste vibratii de diferite intensitati comparativ cu rotile care erau bine amortizate.

gandeste-te ca la o turatie foarte mare a rotii, ea este presata si detensionata foarte des.practic are joc sus-jos iar cand telescopul se comprima si roata urca creste tensiune pe interioul ei.

Sper ca se poate intelege ceva din ce am scris aici:)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mai vezi pe strada cate unul cu un telescop spate praf la care ii sare roata la o fv mare sus jos cand ia cea mai mica denivelare ...

Eu am patit asa la un passat si erau foarte ovalizat cauciucurile spate cum spunea vpr parca cu smirgelul .

Dar la volvo v70 am mers cu telescoapele unul pe fata si unul pe spate praf 2 lunii si nu a stricat cauciucurile

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa iau partea nimanui, dar sunt cauciucuri care vin de noi cu defect. Poti sa pui cati plumbi vrei, roata respectiva tot tremura si va trage intr-o parte!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina lui @Trancenergy a avut suspensie sport, acum au inceput sa se vada efectele arcurilor sport asupra anumitor componente de articulatie. Intradevar pot fi cauciucurile cu defect de fabricatie dar foarte rar, in schimb eu am patit cu 1 michelin primacy hp sa se ovalizeze anul trecut, avand dot . . 08.

Totusi nu cred ca anvelopa strica amortizorul!

LE: nu cred ca anvelopele au parcurs mai mult de 5-6mi de km.

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca cauciucul e uzat in "valuri"

e din vina telescopului

:)

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari!

Usa stanga spate nu mai vrea sa raspunda la comenzi: nu se mai incuie/descuie din telecomanda.

Mi-ar prinde bine o mana de ajutor.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari! Usa stanga spate nu mai vrea sa raspunda la comenzi: nu se mai incuie/descuie din telecomanda. Mi-ar prinde bine o mana de ajutor. Multumesc!

Iti dau eu doua maini de ajutor, dar esti prea departe :D :D :D!!!

Geamul si difuzorul de pe usa functioneaza? Umbla la mufa dintre caroserie si usa, ori ai contact imperfect ori ti s-a ars motorasul-acuatorul ce actioneaza broasca!

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari!

Usa stanga spate nu mai vrea sa raspunda la comenzi: nu se mai incuie/descuie din telecomanda.

Mi-ar prinde bine o mana de ajutor.

Multumesc!

Salut,nu stiu daca e cazul si la tine sau daca e posibil,dar eu am patit la un Megane 2003 sa iasa o mufa din usa si nu se mai incuia/descuia,desfa usa si verifica,poate merge,Succes!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now