cata

instalatie GPL,pro sau contra

45 posts in this topic

multumesc pentru raspunsuri,am decis sa instalez o instalatie gpl si o sa va tin la curent cum se va comporta masina.

E excelent ca ai decis sa ne tii la curent. Noteaza, te rog, toate costurile facute cu instalatia de gaz, omologarea, reglajele, eventualele piese schimbate datorita gazului etc. si desigur si cu economiile la costul cu combustibilul. Fa apoi o balanta :evil5: si pune-o aici ca sa ne lamurim in cunostinta de cauza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calcul rapid : Cost instalatie aproximativ 2200 lei , aprox 200 lei trecerea in carte .

Consum 1.8 pe benzina in oras cam 12-13% x 6.2 lei = aprox 74.5 lei/100km

Consum pe gaz 13-14% x 3 lei = 39 lei/100km

Diferenta intre cele doua este de 35.5 lei/100 km , 355 lei/1000km , 3550 lei/10 000 km & 35 500/100 000 km

Un motor de s40 costa 2-300 E sau in jur de 400E o refacere de motor ( segmenti + refacut supape)

Trageti voi concluziile .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa mai iei in calcul si revizia pt instalatia de gaz, bujii schimbate mai des, si benzina consumata la pornire pana la atingerea a 40C a lichidului de racire. Dar chiar si asa, in 15-20.000km maxim recuperezi investitia. Evident cu cat e mai gurmand motorul cu atat e mai rentabil si recuperezi mai repede investitia in instalatie.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reviziile la 20.000 si 40.000 km la instalatia GPL costa cate 35 RON. Aia la 60.000 e 55 RON, apoi iar doua de 35 si asa mai departe. Bujiile in loc de 60.000 le-am schimb la intervale de 45.000, din proprie initiativa, nu au dat niciun semn ca nu ar mai merge. Vara trece foarte repede pe GPL, maxim 1-2 minute, iarna e sigur alta poveste. Dar oricum, iese cu mult pe plus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa stiti ca sunt instalatii GPL (nu neaparat ultimul racnet, ci chiar mai vechi, de vreo 10-15 ani) care comuta de pe benzina pe GPL in 2-3 secunde dupa pornire. Instalatia pe care o am montata pe masina e un Vialle, de-o seama cu masina, si asa face: porneste pe benzina si trece aproape instantaneu pe GPL, indiferent de temperatura. Am auzit ca sunt si instalatii Prins care se comporta la fel, si probabil ca si alti producatori fac astfel de instalatii. Daca e vreun specialist printre noi, cred ca ne-ar putea lamuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate regla comutarea de pe benzina pe gaz dupa cu vrea fiecare! Aceasta comutare se face cand apa ajunge la 20, 30, 40, 50gC. s.a.m.d, depinde de dorinta fiecaruia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu chiar, exista instalatii de gaz ce injecteaza GPL in stare lichida, adica nu mai au "plaman" ce transforma GPLul din stare lichida in stare gazoasa . Trecerea GPL-ului din stare lichida in stare gazoasa este o reactie endoterma, astfel "plamanul" se raceste iar gazul devine foarte rece/ingheata, tocmai de aceia trecerea pe GPL se face cand se incalzeste evaporatorul.

Instalatiile GPL Vialle nu au evaporator (plaman) pt ca injecteaza direct GPL in stare lichida, este normal sa treaca pe GPL foarte repede o masina cu astfel de instalatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa trecem si lui Mormaila la capitolul cheltuieli cu instalatia de GPL ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

MASINA LUI NU FACE ASA DE LA GPL !!!! Problema este mai mult ca sigur de la o bobina de aprindere .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Think !!! Atat timp cat a inceput sa faca dupa ploaie si cu gpl-ul decuplat tot la fel face , problema este din aprindere , sau un senzor care se ocupa de aprindere/injectie . Fara o diagnoza nu o sa afle prea curand ce si cum , oricum clar n-are treaba gpl-ul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu vreau sa fiu rau mariusdaniel si ClauVolvo460 dar voi vorbiti din experienta sau din auzite.... eu am gaz pe masina mea si nu am nimic de reprosat decat ca imi raman mai multi bani in buzunar, daca pui o instalatie corecta si recomandata de catalog nu ai probleme, plus ca astea de generatie noua nu se compara cu ceea ce stiti voi. eu recomandand 100%, pentru salariile din romania este cea mai buna solutie pentru a mai reduce costurile.

deci ca sa fiu pe scurt..... merita sa pui gaz pe masina.

Sunt si eu interesat sa pun gaz pe masina si tot caut un model si marca de instalatie sa montez pe 1.8-ul meu, 122cai, fabricatie 2000. Ne poti spune ce instalatie ai pe masina si unde a fost montata ?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am montato in iasi si ii ceva polonez si am platit 3200ron cu butelie mare de 55L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa trecem si lui Mormaila la capitolul cheltuieli cu instalatia de GPL ?

Deci , Mormaila nu a avut nicio cheltuiala cu instalatia GPL .

Edited by Brava
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Readuc sus acest topic: din experienta voastra personala sau de la amici aminte, cam care ar fi cele mai bune firme care monteaza GPL in Bucuresti? Am auzit de cei de la Vernesti, dar imi este cam peste mana sa apelez la ei. Motorul este un antic b200e.

le: scuze, acum am vazut ca topicul era incadrat la S40. daca nu este ok sa continui discutia, rog adminul sa imi zica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 3 ani de folosire a instalatiei GPL, avem vreo reactie? Probleme intampinate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am montat GPL pe cealalta masina in 2008. De atunci am parcurs 195.000 km cu ea fara nicio problema. Revizii la fiecare 15.000 (costul unei revizii la GPL e de 50 RON). Am schimbat un furtun de vacuum si o garnitura la vaporizor - bani marunti. Si am schimbat odata ceva pistonase la injectoarele de GPL (40 RON bucata).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nu strica sa pui gaz mai cu seama ca este o masina masiva XC, nu musai sportiva.

Nu am studiat in ce consta diferentele dintre Q+, Premium sau Qplus. dar este important sa fie dimensionata  macar la 166-170Kw  ca sa nu o "gitui" daca urci uneori si la 5-5500rpm.Tu ai daca nu gresesc undeva la 147Kw.

In orice caz nu poate sa iti dezvolte pe deplin puterea masinii in sarcina , insa zic eu cu 85-90% este arhisuficient ,important fiind consumul de gaz.Necesita sa schimbi bujiile  si va fi un deranj de vreo 2-300 ron functie de marca.

STaG fac Ecu f. bune,  AC-W03 nu stiu. Reductor ATI3 mi se pare ca este Tomasetto.

Eu am o instalatia mai veche L.Renzo - Icom  pusa direct in Italia de unde a fost masina si merge  bine , insa depinde functionarea si  de calitate gazului si temperatura exterioara cind ti-l injecteaza de la pompa in rezervor,etc.

 Ai gasit la cei din Chitila -centura  la Supergaz sau altii? La Supergaz ai avea avantajul ca au statie ITP ceea ce este lucru mare  cind esti "Bifuel".:)

Edited by AdrianV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vorbeam ca este bine sa iti montezi instalatia la o firma care are si avizare de ITP dual , pentru ca in viitor  cind vei fi nevoit sa faci revizia anuala ITP sa apelezi la ei intrucit nu toate statiile ITP fac revizia benzina-gaz.

Daca nu te deranjeaza sa cauti ce statii anume fac ITP  dual ,benz. -gaz , atunci este in regula.Eu stiu mai multe care nu fac ITP gaz-benzina,

La RAR trebuie sa treci repede intrucit  se uita la seria si anul rezervorului de gaz  si ia emisiile la gaz si apoi ,la revedere.:) Asa a fost cind am inmatriculat masina adusa din UE.

 Bujiile ti le cumperi tu daca doresti si ti le monteaza ei sau o faci tu ,depinde cum vrei.Ca sa iti ruleze bine  motorul pe gaz.

Electrodul este mai subtire si scinteia se dezvolta altfel.

 

Edited by AdrianV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now