Guest nelu

azot in roti

92 posts in this topic

Eu pun azot de trei ani; in acest timp am fost la control presiune

pneuri de trei ori : primavara, dupa stationarea de iarna a masinii

si de fiecare data, spre surpinderea mea, numai la pneurile fata

exista 0,1 atm diferenta; am masina de 4 ani si in anul 1 am avut,

cu aer in anvelope cam 0,3 - 0,4 diferente in toate anvelopele;

la rotile spate, unde presiunea e mai mica, cu azot, nu am avut nicio

scadere dupa un an de zile!

PS : totusi, parerea mea, e ca pierderea presiunii depinde si de cat de

bune sunt anvelopele dar si de cat de bine sunt lipite de jante; cand am

bagat prima oara azot, m-am dus la un service recomandat si de trei ani

mu am probleme; adevarat este si faptul ca nu merg mai mult de trei mii

km/an ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atata tam, tam pentru un lucru de 8 lei (aer), respectiv 16 lei (azot)....mie imi plac brunetele, voua de ce va plac blondele? Voua va plac cretele, mie nu imi plac cretele.........

Serios, ne balacarim atat la nesfarsit! Totusi eu tot la concluzia asta am ajuns ca azotul este mai indicat pentru presiunea rotilor! :D:P

Mesaj editat:

Eu nu vad nici o "balacareala" ci , doar pareri pro si contra , asa cum sta bine oricarei discutii , ...cu atat mai mult cu cat unele pot fi si usor argumentate cum de ex. procedeaza IuliRx.

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspunsul la intrebarea : Adica cum, io am dat bani de poamna pina acum ? M-au tras in piept aia care spuneau ca e mai bun azotul ?

DA !

Utilizator de nitrogen (sau echivalent aproximativ) de 5 ani - pierde mai putin, dilatarea (si inversul ei) e mai "conservativa". Iar ca bani inseamna 4 lei pe roata cand le schimbi - nu e mare paguba. Insa ce reprezinta paguba sunt acei 5 lei care ii dai la verificatul presiunii - ca nu se schimba. Pe astia ii dai de pomana. La astia se refera iulirx :).

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu, verificarea (sau eventuala refacere a presiunii) e gratis. Cel putin asa era la Autosoft, pe Fundeni, acu ceva vreme. Bine, oricum ii lasi 5 lei lu' baiatu' ala, ca nu poti sa pleci asa ca ghelbanu' si sa sughiti toata ziua. :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru utilizatorii de azot : ia puneti voi cind aer, cind azot. Obsevati ce diferente sint. Daca sint, inseamna ca n-ati baut destul, si va dau io un mic si-o bere ! :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am timp ca se lichefiaza azotul existent - acum sa te tii. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru utilizatorii de azot : ia puneti voi cind aer, cind azot. Obsevati ce diferente sint. Daca sint, inseamna ca n-ati baut destul, si va dau io un mic si-o bere ! :smile:

Nea' Iuli, ia baga tu azot intr-o anvelopa si aer in cealalta anvelopa, dupa o luna desfa-le si spune care sunt diferentele. Sa iti spun eu, la aer, anvelopa pe interior este uscata iar la azot este umeda. O alta chestie foarte interesanta, umplerea cu azot se face fara VENTIL, pentru ca altfel nu va da voie azotului sa intre.....in plus de asta, reumplerea se va face in maxim 2 luni si jumatate, isi pierde din proprietati!

Edited by agr350r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si in celelate doua ce baga? apoi cum e mai bine , uscata sau umeda pe interior?

fara ventil zici? si cum pastreaza azotu'n cauciuc? reumplere in max. 2 luni 1/2 si

isi pierde proprietatile?!? nu mai inteleg nimic ...

poate imi explica si mie cineva ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu dadeam un exemplu in a face diferente intre aer si azot! Bagi in toate cele 4 roti ori aer ori azot, ramane la aprecierea ta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri a fost un documentar pe National Geographic din seria "Dezastre in aer". Era vorba despre un avion care avea probleme cu un pneu umflat insuficient. In documentar ni se spune ca pneurile avioanelor se umfla cu azot, deoarece se reduce incalzirea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mariusdaniel, da dar o sa vina cineva aici si o sa-ti spuna ca sti, nu e asa cum ai vazut, sau poate erai obosit,etc,... .defapt o sa-ti explice ca e asa si pe dincolo si sti are dreptate pentru ca pune problema strict teoretic, asa cum tot teoretic, masinile s-ar deplasa si numai pe jenti, dar oare practic e posibil, raspuns nu. E cam asa e si cu azotul, daca luam la teorie mare brinza nu e dar in realitate, anvelopa nu se "incalzeste" si nu creste "presiunea" in ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja acest topic are 5 pagini.

Incredibil, as spune. :cyclops:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vem nevoie de un chimist... e clar ca niste cercetari s-au facut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta de pret este atat de mica...de ce oare va faceti atatea probleme? Eu pun azot ca mi-au placut capacelele verzi :P. Si daca exista, si nu am auzit sa fie dezbatute probleme cu el (doar existenta sau nu a unor avantaje), de ce nu?

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

La aeronave se foloseste azot in roti datorita schimbarilor dese de temperatura, presiune atmosferica, solicitari la aterizare sub fortele si presiunile imense care se produc, caldura, etc.

Sunt devorator de documentare :headbang:

La masini parerea mea este ca e benefic DAR nu stiu in cata masura. Nu stiu cati dintre noi solicita in asa hal pneurile incat sa avem de-a face cu o incalzire extrem a pneului. Motivul cel mai ok ar fi pastrarea presiunii prin schimbarile de temperatura a mediului care se petrec in cele 4 anotimpuri, credca asta ar fi cel mai bun motiv, nu mai mergi la verificat presiune din 4 in 4 luni, dar eu tot merg chiar si cu azot, deci pt mine personal pana si motivul asta cade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am in masina una bucata jucarie de verificat presiunea. Inainte de un drum mai lung, o pun la treaba. Nu stiu daca este o legatura directa, dar bag azot de ceva timp, si presiunea din roti este destul de constanta... Inainte de un drum pe afara, dau si rotile jos si le echilibrez - iar regula.

Treaba cu avioanele o stiu si eu - nu am idee insa ce concentratie de azot intra, de fapt, in rotile noastre la service, comparativ cu cele ale avioanelor. Presupun totusi ca in conditiile din zilele astea, orice ajutor pentru masina este bun. Daca se incing rotile cu 2 grade mai putin, eu sunt pro :). 40 la umbra, for G sake!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now