jules

Salut! Jules

123 posts in this topic

Salut din nou!

Nu v-am uitat, ba chiar mai frunzaresc forumul saptaminal.

Au venit nepotii in vizita si sint mega obosit, asta desi sint in concediu. Motivele? unul are 1 an si 4 luni, celalalt are 4 ani.

Si principala lor distractie e sa te tina ocupat non-stop si sa urle cit pot. Plus facut mincare zilnic, cumparaturi si altele. Sint o usoara epava acum :) Si mai am o saptamina de distractie :)

Insa cumnatu mi-a spus ca la firma lui se vor vinde in toamna masinile Volvo V50 si ceva skoda. Insa alea sint cu motor 1.6d si in principiu intretinute. Si kilometri putini. Si nu foarte dotate (o sa intrebe mai incolo ce au pe ele mai exact). Deci o prima ocazie sa iau ceva mai ok a aparut deja. In Belgia e asta.

V50 e pe platforma de ford focus? Ca masina inchiriata de ei aici e un focus break si merge decent. Motor silentios rau, suspensie misto si pozitie la volan foarte buna pentru mine ( 1,92 m). Si in plus seamana extrem de mult cu V50.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da v50 e pe platforma ff 2 , motor de 1.6 e acelasi cu ford ,Peugeot, Citroën .

Asa ca fapt divers suspensia de focus a facut masina sa fie comparabila cu db7 (aston martin) pe nush ce traseu de slalom . Ff 2 si volvo au aceasi suspensie (90%) dar au bodyshel mai rigid .

Bibliografie wikipedia

Defapt ford detinea volvo , si au foarte multe componente identice (suspensie , si altele )

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi Cristi!

Acum sa vad ce detalii mai aflu despre masinile alea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-3087-0-86061400-1432056708_thumb.jppost-3087-0-81931300-1432056733_thumb.jppost-3087-0-18554700-1432056791_thumb.jp

Ce zici de T5-ul asta cu 250 caluti de fabrica?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caluti, spatiu, pret mic, etc.

Parerea mea sincera? Ia-ti o masina care sa iti placa.

Uite ce-am facut eu: Acum 3 ani am cumparat un Peugeot 307 SW 1.6 benzina, da rusine la Passat 1.6 benzina. Panoramic, chestii trestii. Am dat vreo 6000 cu tot cu taxa, la 50.000 km. Cand am luat-o mi-a placut. Acum 1 luna am maritat-o. Masina a mers impecabil , nu am schimbat decat consumabile la ea. Am dat-o cu 78.000 km.

Acum 2 ani am cumparat un Tucson, 4wd, 140 cp, am bagat ceva bani in ea, nu e cea mai frumoasa masina, dar sotiei ii place. O pastrez numai in ideea ca am investit ceva bani in ea, si totusi vreau sa dorm in pat, si nu pe pres :hello2: .

Am dat Peugeot-ul ca nu imi mai suradea deloc. Cand ma uit la ea in parcare ma iau nervii. Acum astept sa vina S60-ul.

Morala? Ia-ti o masina care sa-ti placa, in care sa te simti bine, si pe care sa o tii mult timp. Bag de seama ca nu faci treaba daca schimbi masina la 2 ani, mai ales daca e VOLVO. Masini bune, dar nu prea tin la revanzare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-ti traiasca copilasii si sa te bucuri de ei - ca sunt tot ce conteaza pentru o familie in viata asta trecatoare !

Si VOLVO, bineinteles !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot nu-mi place absolut deloc. Nu incap. Poate in SW e mai ok, dar in general la peugeot niciodata nu am putut sa stau comod si corect la volan.

Si da, va fi o masina care-mi place. Sincer am pata pusa pe Volvo si Mitsu Lancer.

Nu ma grabesc.

Ma gindeam sa o schimb mai repede, dar ma cunosc. Daca o masina imi place, o tin mult si bine. Am tinut vw touran din 2004 pina anul asta. Ca as fi putut sa o dau demult sa iau altceva, dar mi-a placut masina foarte mult.

@blackbear ce sa zic? Frumoasa masina, doar ca nu se incadreaza in cerintele mele obligatorii. Altfel am fi vorbit.

Multumesc Matrixxx! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce faci cu ei pe hartie?

Dar nu sunt pe hartie,sunt sub capota iar mare parte din ei ai pun la roata:)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ne intelegem - caii putere sunt teoretici, ca rezultanta din cuplu la o anumita turatie - adica dau o potentiala viteza maxima si ATAT. Cat de repede accelereaza, sau cat de repede ajungi la viteza maxima asta dicteaza CUPLUL - acei Nm - Newton x metru.

De asta am spus ca la ce bun caii putere, ca sunt doar pe hartie? Eu am 230 HP, si crezi ca folosesc mai mult de 100 ca si CP in 99% din cazuri? Sau tu? Sau majoritatea colegilor de pe forum - stiu eu 2 care ii mai folosesc - in special unul cu o caramida :) - zburatoare.

Insa cu cuplul este alta discutie - ala trebuie sa il ai la roata, nu caii ii pui la roata, ci cuplul este transmis la roata. Asta ca sa fim pe aceeasi pagina.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

Nu v-am uitat. Doar ca am fost usor preocupat cu altele.

Ma tot uit pe olx si autovit si uneori nu-mi vine sa cred.

De asta ce parere aveti? http://autogeist.ro/subpages/detail.php?id=284

Sau in general despre cele de pe site-urile de anunturi. Stiu ca mai urmariti piata, asa ca tare mi-ar folosi un feedback. Chiar mai generalist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Zice ca are reviziile la zi in reteaua Volvo - verifica-i VIN-ul la Volvo de curiozitate - ar fi un prim pas zic eu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt informatii confidentiale, daca nu esti proprietar nu-ti da nimeni istoricul decat cu pile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt informatii confidentiale, daca nu esti proprietar nu-ti da nimeni istoricul decat cu pile.

Nu stiu in Romania la Primus cum e, dar eu cand ma uitam dupa masini, am cerut informatii despre masina la dealerul de unde fusese luata initial. (Franta, Germania etc) si toti mi-au raspuns. Mi-ai zis nr de km pe care ii avea masina la ultima revizie la ei (intotdeauna, mai multi decat avea masina in prezent :)) ) si daca  a fost sa nu implicata in accident.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cumparat recent un q7 pt un amic , si mi-au oferit informatii despre masina , dar mi-au spus sa ramana intre noi . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg ca informatiile astea sint confidentiale si e ok sa fie. Si daca nu imi spune nimeni nimic, asta e. Merg mai departe.

Dar in cazuri de vinzare, cred ca reprezentantele ar putea sa faca un mic efort, mai ales ca e vorba de masini care urmeaza sa treaca pe la ei. Deci le creste putin piata pe partea de service. Ok, nu cu mult,insa e ceva. Si oricum te poti duce cu proprietarul acolo sa ceara el de fata cu tine istoricul. Deci nu e dracul atit de negru.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istoricul de service ar trebui sa fie oferit contra cost oricui este interesat. Nu imi aduc aminte sa fi semnat cu Primus vreodata un angajament de confidentialitate. A oferi, repet, contracost, istoricul de service ar trebui sa fie un gest firesc de civilizatie intr-o societate normala, unde actioneaza oameni de buna credinta. Si nu ma refer doar la reprezentante, ci la orice service. Poate chiar ar trebui o reglementare legala in acest sens, ca sa ne protejam mai bine de impostori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De multe ori istoricul la reprezentanta este irelevant, pentru ca multi ajung doar pentru o problema la care nu i-a dat nimeni de cap, sau pentru revizie, care este acceptabila ca pret. Dar sunt putini aceia care merg pentru revizie sau o banala verificare si la recomandarea mecanicului schimba si alte piese uzate, platind fara ezitare facturi de 4000-12000 de lei (spre ex Maurice, VictorGheorghe, MariusDaniel, Maverick si probabil mai sunt)

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, eu sint de acord ca nu orice problema se poate rezolva la reprezentanta.

De exemplu o revizie as putea sa o fac si eu. Pina la urma nu e capat de lume. Pentru o banala verificare cine stie. Daca stiu pe cineva cu echivalent cablu de diagnoza gen VAGCOM sau cum s-o numi acum la VW, apelez acolo. Dar na, eu zic ca ma duce capul sa stiu daca e nevoie de reprezentanta sau nu. Si in general stiu oamenii cu care lucrez si in general nu bat cimpii si ma trimit mai departe daca ei nu stiu.

Dar sa revenim la ale noastre :)

Are rost sa ma uit la masini de prin Bstrita, Galati sau Satu Mare? :) Numa povesti de groaza am auzit de acolo. Cu masini facute din alte 2-3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, eu sint de acord ca nu orice problema se poate rezolva la reprezentanta.

De exemplu o revizie as putea sa o fac si eu...

 

Poate prin "revizie" intelegi doar schimbarea filtrelor si a uleiului. Sunt convins ca inseamna mult mai mult decat atât!

Ca si Ionutz mai devreme, pot sa-i numar pe degete pe cei de aici care chiar s-ar descurca singuri sa-si faca o revizie adevarata la masina lor. Dar sunt extrem de putini fata de marea masa a detinatorilor de Volvo. Oricum, ei sunt exceptiile care intaresc regula.

Sunt de parere ca fiecare om ar trebui sa faca bine meseria lui de baza si sa apeleze la profesionisti in toate celelalte cazuri. Astfel, frizerii ar avea de tuns, mecanicii de reparat, electronistii de lipit piese pe circuite, instalatorii de facut instalatii bune si frumoase,contabilii de buchisit si asa mai departe. Mitul românului priceput la toate nu ne duce prea departe. 

 

Edited by mariusdaniel
Din respect pentru cititori...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O revizie e o revizie. Aia simpla si normala nu presupune cine stie ce science fiction. Ulei, filtre, resetare interval de service, verificare diverse care oricum se fac ochiometric.

Conteaza ce bagi in revizie ca materiale. Experienta sumara in diverse domenii mi-a fost de ajutor pina acum. Dar nu te contrazic si sint de acord cu tine. Trebuie sa apelam la cei care stiu meseria.

Dar cind iti moare centrala in mijlocul iernii (la propriu -27 grade cu viscol puternic) si service-ul zice ca vine in doua zile, parca e bine sa stii cum sa minuiesti o cheie de 18 si sa desfaci o pompa sau ceva debitmetru.

Sint curios de motivul editarii :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now