Midnight Caller

Ce fel de ulei ?

567 posts in this topic

Ptr s70 t5 177kw motor 5234t3 215.000km 98 ce ulei e indicat sa folosesc?Eu i-am pus Mobil1 5w-40 si a mincat cam 3,5l la 10.000.Acum urmeaza sa-l schimb ce sa pun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma repet :)

Pentru motoarele turbo, care mai sunt si forjate, folositi un ulei construit special pt. racing. Lasati cifrele. :)

Ce este inainte de w reprezinta vascozitatea la rece, si sunt sigur ca nimeni nu este asa de nebun sa forjeze masina inainte de incalzire motorului la parametrii de functionare. Si, eu unul, nu consider ca punct de "liber la forja" momentul in care apa ajunge la temperatura normal de lucru, ci mai trebuie mers in regim normal inca 5-10 minute, pt. ca in motor au loc si dilatari, si stresuri termice, etc.

Un ulei racing este facut sa reziste la temperaturi mai mari, adica exact cele intalnite in motoarele noastre "T" care primesc suturi in... pedala :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia uite o parere americana vizavi de Castrol RS:

"Cat despre Castrol: "RS 10w-60 is not a proper synthetic, it's a hydrocracked oil. We have chemical data on it." " If you are after true syntheitcs then the best are, Mobil, Silkolene, Motul, Fuchs, Redline to name a few. "

Ciudat, nu?...Si eu imi pun intrebarea asta - ce sa-i pun motorasului meu turbat la urmatorul schimb...si inca am dubii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor D4192T4 - Castrol Magnatec Diesel 10w40! Si-i placeeeeeeeeeee....  :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia uite o parere americana vizavi de Castrol RS:

...

Si americanii sunt mari specialisti in motoare, nu? De 30 de ani nu fac decat versiuni ale v8 small block. Capabile de performante uluitoare, de genul 6000 cmc si 350 CP.

A, si Dura Lube e aur curat! ;)

Scuzati sarcasmul, dar de pareri este netul plin. Insa, take my word for it, RS-ul este exact ceea ce promite ca este. De ani buni. Si in DTM, si in WRC, si in mai multe locuri d'astea faine :) Binenteles, daca este original. Ceea ce, tinand cont de zona geografica in care traim, e posibil sa reprezinte o problema. Ca, de, a facut mama prostia/ m-a nascut in Romania!

...Si eu imi pun intrebarea asta - ce sa-i pun motorasului meu turbat la urmatorul schimb...si inca am dubii...

Pai de ce nu intrebi chiar la sursa? Presupunand ca vrei Castrol, dar nu stii ce tip.

http://www.oilshop.ro/uleimotor/marci.php?produselatip_id=12042

[in caz ca nu merge sesiunea, mergi la www.oilshop.ro , si alege masina ta din lista lor.]

Mai sunt si alte siteuri in care bagi tipul masinii si al motorului, si iti recomanda un ulei. La mine castigator prin maaare majoritate a fost clar Castrol RS, urmat de unul de la Mobil1 (tot ceva sport, nu mai stiu cum ii zice) si pe 3 un ... Elf  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,acum ca a trecut ceva vreme de la schimbul de ulei (cei care l-au facut)... ; ne spune-ti la ce concluzii ati ajuns?Consum ulei ,consum combustibil/tip ulei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,acum ca a trecut ceva vreme de la schimbul de ulei (cei care l-au facut)... ; ne spune-ti la ce concluzii ati ajuns?Consum ulei ,consum combustibil/tip ulei?

144 000 Km on board ! Motor D 4192/T4; Ulei = CASTROL MAGNATEC 10W40 ;schimb la 7500 km (5,6l = l-am gasit tot acolo... ;D ) ; Q= motorina PETROM  6 % (piciorul greu = 44 ;D )

In concluzie,  sunt SUPER MULTUMIT DE VOLVOLINO! ;)

All the best !!! :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns,trebuie sa fac si eu un schimb,si regret ca n-am luat uleiul din Germania,dar sper sa fie ok si de aici.Apropo,tot acelasi ulei e si in motor la mine;se pare ca asta e preferatul celor de la volvo.

Mai astept pareri.. 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

CASTROl 0 W 30 pentru un S40 din 2004 1.9 Diesel e bun? Cu asta a mers pana acum asta cu masina, cu asta continui si eu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

azi i-am pus Castrol Performance 5w40 100 % syntetic l-am cumparat de la reprezentanta la BMW .. pt 30.000 km cu toate ca am sa-l schimb la 20.000 sau la un an

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fără a vrea să supăr pe cineva prin vehemenÅ£a mea faÅ£ă de acest subiect, mi se pare cea mai mare nenorocire (faÅ£ă de motorul tău), să asculÅ£i de poveÅŸtile fantastice ale producătorilor de ulei care îl RECOMANDÄ‚ pt, să zicem 30.000 km, la fel ca si prietenul nostru de mai sus. Åži să luăm în cazul de faÅ£ă uleiul Castrol, recomandat de Volvo pt motoarele sale ÅŸi pe care ÅŸi eu îl folosesc pt motorul meu D5, exact ca în recomandările din manualul maÅŸinii ÅŸi anume 5W40, în caz concret Castrol Magnatec Diesel, care, Dumnezeu ÅŸtie câţi km este recomandat de Castrol. Acest aspect nu m-a interesat absolut deloc, pt că pe aceeaÅŸi pagină din manualul maÅŸinii ÅŸi întăresc aici  - că este realizat de către producătorul maÅŸinii ÅŸi al motorului - unde ni se spune ce ulei să folosim (a se înÅ£elege ce specificaÅ£ii tehnice ÅŸi ce parametri tb să îndeplinească acest ulei), ESTE INDICAT ÅžI NUMÄ‚RUL DE KM LA CARE SE VA FACE SCHIMBUL DE ULEI (în cazul motorului diesel cunoscut generic D5 (D5244T) 12.000 km).

AÅŸadar, dragi prieteni, nu mai schimbaÅ£i uleiul motorului din maÅŸina voastră la 20.000 - 30.000 km pt că aÅŸa spune producătorul uleiului că merge acesta, decât dacă ÅŸi producătorul motorului vă indică acest interval de schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte bine punctat,felicitari, uleiul este viata motorului....daca nu-l schimbi la timp s-ar putea sa nu mai ai la ce-l schimba....

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut la toti volvalaii!si io sint nou p-aci.am luat in august din germania un S 40 , benzina, motor de 1834 cmc, 125 cp.as vrea sa-i fac schimbul de ulei, si sint cam confuz:castrol, aral sau care o fi mai de treaba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iuliandenegru Daca ai rabdare si citesti topicul asta, ai gasit si raspunsul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

din prima postare ti s-a spus 10W 40 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu pun 5w30 avand in vedere ca aceasta vascozitate mi-o spune si cartea.e ptr -30 +30 grade.full sintetic castrol.

km 72000

2001

1.8 benzina. S40

oricum asa m am intrebat si eu, si cand am deschis cartea masinii spune f clar acolo.asa ca va sfatuiesc sa faceti la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

??? si eu is nou cu volvo 1.9 tdi d4192t3 din 2004 si folosesc ulei syntetic mobil si-l schimb la 15000 km si-i place la 160000 km. sunt f. multzumit de volvo; este intr-adevar un tanc rapid!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot Castrol diesel 5w30 folosesc si eu si merge perfect. Anul trecut pusesem 10w40 si adaugasem si un aditiv. Mare greseala am facut cu aditivul. Acum sunt mult mai atent cu masinuta mea, si nu mai am motive de a ma plange.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti careva idee ce diferenta este intre standardele de ulei WSS-M2C9 13B si WSS-M2C9 17A? Sunt standarde Ford pt. ulei de diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oameni buni, chestia asta cu "ulei de diesel" si "ulei de benzina" e strict marketing... Uleiul tot ulei ramane, si un 5W-40 il poti pune si la un Smart de 600cmc benzina, si la un Volvo FH12 cap tractor TIR) diesel. Motorul OTTO tot ala e, fie ca e de 600cmc sau de 7000cmc, la fel si motorul Diesel, si ambele au pistoane si biele care trebuiesc unse. NU E NICIO DIFERENTA !

Share this post


Link to post
Share on other sites

La camioane e altceva totusi. Ideea era care e diferenta intre ulei de pompe duze si ulei pt. common rail? Posibil tot un fel de marketing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact... asa cum uleiul care "nu e" pentru P-D unge pistoanele motorului, asa poate unge bine-mersi si pistonasele din injectoare. Principiile frecarii raman acelasi , oricare-ar fi marimea la care te raportezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 16V adica 1.9T4 200HP ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now