crocus

Membru
  • Content count

    66
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by crocus


  1. Nu am habar care sunt stricaciunile, volanul "smunceste" in mers, deci sigur s-a indoit ceva pe-acolo. Luni dimineata voi ajunge la un elevator si voi afla mai multe detalii.

    Referitor la Cap de creta, ai dreptate, el nu-si facea decat datoria.

    Daca vroia sa faca ceva mai mult decat "datoria" ar fi semnalat "in calitate de organ de politie RUTIERA" catre adiministratorul drumului, ca in carosabil se afla un ditamai santul, periculos pentru trafic, si poate ca santul respectiv ar fi fost semnalizat, macar cu o creanga aruncata in el.

    Tot pentru ca el isi facea numai "datoria", la 100 de m de locul unde imi scria procesul-verbal, pe sensul celalalt de mers, se crease un ambuteiaj serios, din cauza unul TIR defect care blocase banda a 2-a, insa dumnealor n-au catadicsit sa miste un deget. Desigur, fluidizarea circulatiei se face mai degraba prin amenzi, decat prin dirijarea masinilor si decongestionarea unor zone blocate. Eu, cu spirit civic :), le-am atras atentia, insa am primit raspunsul: "nu e treaba noastra".

    Aveau dreptate, e treaba noastra, a soferilor, sa ne rezolvam problemele cum putem.


  2. Bogdane, vorbind de chirii, sunt cam o treime din chiriile practicate la Bucuresti.

    Un apartament de 3 camere la Bucuresti de inchiriaza cu 300 de euro/luna, in timp ce in Focsani discutam de 100 euro/luna (evident, nu in zone centrale).

    Inteleg, desigur, ca intrebarea ta este retorica, insa nu e singurul exemplu pozitiv privitor la manopera auto, pe care pot sa ti-l dau.

    La XC60-ul pe care l-ai "bibilit" si tu, saptamana trecuta am schimbat bascula-spate, amortizor si brat de fuzeta spate (toate rupte cu ocazia trecerii peste un bolovan), placute de frana (toate), facut unghi de fuga, schimbat 4 cauciucuri si echilibrat roti. Manopera pentru toate cele de mai sus s-a ridicat la 373 de ron, iar operatiunile au durat aproape 4 ore.

    Nu fac apologia service-urilor din Focsani, multe sunt pocnitori si mereu m-am gandit cu neliniste la situatii in care pot sa dau de vreun mecanic care "nu stie dar se baga". Mie mi se par preturi corecte pentru nivelul (redus) al veniturilor majoritatii populatiei din zona si complexitatea (minora) a operatiunilor pe care le-au executat.


  3. Am sarit un sant cu margini din beton, pe care nu l-am vazut, dupa ce tocmai luasem un nenorocit de radar la intrarea in Bucuresti. Politistii m-au tras pe dreapta in dreptul acelui sant, eu il vazusem cand am oprit, dar uitasem deja de el pana a scris Cap de creta procesul verbal.

    Is prea necajit acum ca sa mai pun si poze...


  4. Se gasesc pe la toate supermarket-urile solutii de indepartare a petelor de asfalt/smoala. Toate fac aceeasi treaba, indiferent de marca sau producator.

    Cumperi o astfel de solutie, de preferabil cu pulverizator, si freci cu o carpa curata, fiecare pata in parte, dupa ce ai lasat-o 30-40 de secunde sa se inmoaie in urma pulverizarii solutiei. Unele pete vor fi mai rezistente si va trebui sa le stropesti repetat.

    Eu am patit de doua ori treaba asta la C30 si am rezolvat-o asa cum am explicat mai sus. Pe langa solutia de curatare, mai ai nevoie de bunavointa, rabdare si perseverenta.


  5. Ilegal, gasesti navigatie actualizata pentru masina ta, la nivelul anului 2010. Cu bani, iei de pe okazii, fara bani, il intrebi pe prietenul nostru Gugal.

    PS: seful meu a luat navigatie actualizata pentru XC60 de la un tuciuriu din Constanta. L-a asteptat ala langa masina si l-a intrebat "sefu' iti dau navigatie in romana pentru masina asta"? Din curiozitate, omul s-a riscat si a dat banii, 150 ron. Culmea ca merge, e actualizata la nivelul lui 2010, iar ghidarea vocala e in romana (cea cu care a venit masina era in engleza). Eu cred ca-i faceam vant "intreprinzatorului", convins fiind ca-i teapa curata...


  6. I-am dat afara filtrul de polen, pentru ca, la pornirea ventilatiei in habitaclu, fara AC, se simte un miros nasol, acru. Daca dau drumul si la clima, mirosul neplacut dispare imediat. Am pus "odorile" pe seama filtrului de polen, l-am dat jos si l-am curatat, dar degeaba. Presupun ca putoarea provine de pe conductele de ventilatie si cred ca va trebui sa fac rost de un spray pentru curatarea instalatiei. Ale naibii spray-uri... Cand nu-mi trebuiau se gaseau in toate benzinariile, azi n-am gasit pe nicaieri.


  7. Ambele sunt D5, si al meu S60, si C30-ul sotiei. Nu ma refer doar la zgomotul motorului, ci si la zgomotele din exterior. C30-ul e mai putin insonorizat, toate se aud "mai bine", inclusiv cauciucurile, cand rulezi la viteza mica. Cauciucurile de iarna, cu care este echipat C30-ul in prezent, zuruie atat de tare cand mergi incet, incat juri ca s-a dus vreun rulment :)


  8. S40/V50/C30 sufera la capitolul insonorizare, probabil din cauza inrudirii cu Ford. La masina sotiei, un C30, se aude foarte clar zgomotul de la anvelope (e drept ca sunt cele de iarna, deh... finantele). Daca nu cunosti masina, ai zice ca-i vreun rulment nasparliu. Bogdan G poate sa confirme, a "ascultat-o" si el.


  9. Am facut Transalpina de doua ori.

    Prima data in 2008, cu un Nissan Primera, cand mi-a tremurat rau fundul, de teama ca raman naibii pe-acolo si n-aveam nici semnal la mobil, nici haleala pentru supravietuire :)) Imi amintesc ca, pe portiunea de dupa Sugag, am mai intalnit doar o singura masina, si nici ala nu se tinea prea bine.

    A doua oara a fost in 2010, cu un Nissan Pathfinder, si a fost boierie. Nu am vazut insa niciun Volvo pe-acolo, iar cei cu masini mici se chinuiau groaznic pe portiunea de urcare, de dupa Ranca. Se lucra insa la drum, asa ca amintirile mele, cu hauri, cratere si pietroaie, s-ar putea sa mai fie bune doar pentru nepoti.

    Sa ne spui ce si cum ai gasit traseul. Bafta!


  10. Am fost eu la Mamaia saptamana trecuta, de vineri pana duminica. In zona unde am facut noi plaja si am incercat sa ne si imbaiem (la capatul statiunii, iesirea spre Navodari), covorul de alge era chiar "sanatos". Avea o grosime de aprox. 30 de cm, pe alocuri, si era nevoie sa inaintezi "prin apa" (a se citi alge) cam 10-20 de m. Din acest motiv noi am evitat baile in mare, si ne-am multumit doar cu cele de soare. Unii turisti, cu optimismul in vena, spuneau ca ar fi si zone de plaja mai curate/curatate. N-am avut timp sau chef sa verific, mi-a fost insa ciuda ca am irosit inca doua zile din viata pe "litoralul romanesc al Marii Negre".


  11. Consum dupa 5000 de km, Focsani - Bruxelles si retur, aproximativ 6,5 l/100km real, 5,8 indicat in bord. Aerul conditionat a functionat permanent. In Germania am mers foarte inegal, de la portiuni cu 200 km/h, pana la blocaje de cate jumatate de ora in zonele aglomerate sau unde se petrecuse cate un accident.


  12. La sfatul, mai vechi, al colegului "golden hands" Bogdan G, i-am curatat filtrul de aer. Mizerie multa, neasteptat de multa pentru numai 5000 de km rulati. Cea mai neasteptata chestie a fost prezenta unui strat gros, de cca 2 cm, de praf, amestecat cu insecte uscate, frunzulite si alte deseuri, sub buretele de pe fundul cutiei filtrului de aer. A trebuit sa spal cutia filtrului, pentru a indeparta stratul "geologic" de mizerie adunata pe fund.

    Alta descoperire care nu m-a incantat a fost lipsa unui surub de la capacul superior al curelei de distributie, motiv pentru care capacul zdranganea si, presupun, se mai atingea si de curea, din cand in cand, pentru ca prezenta o urma de frecare, in dreptul rolei. Evident, n-am gasit surubul original, care a ramas in zestrea service-ului Volvo, asa ca am pus altul, care s-a potrivit.

    Urmare a lipsei surubului, am urcat masina pe o rampa, curios sa aflu ce alte maruntisuri mai lipsesc. Asa ca am mai gasit lipsa: surubul inferior de prindere a proiectorului de pe stanga, clipsurile frontale inferioare de fixare a barei fata si cele doua clipsuri laterale de fixare a spoilerului fata de suporti. Presupun ca toate au o legatura intrinseca cu faptul ca spoilerul a fost inlocuit, acum un an, la reprezentanta din Bucuresti. Am completat maruntisurile, din "rezerva strategica a soferului prevazator" insa nu-mi pot scoate din minte banuiala ca s-ar putea sa mai lipseasca si altele, din locuri mai putin accesibile...


  13. <br /><font color="#000000">Ce HU ai?<br />

    Nu-ţi sunt activate NEWS şi/sau</font><font color="#000000"> TP? Se modifică şi volumul, când se schimbă sursa?<br />

    </font><br />

    <br /><br /><br />

    La S60-ul meu e HU-850. Nu, nu am activat nici NEWS, nici TP. Volumul ramane acelasi, nu se modifica. Faza e ca, atunci cand "o apuca damblalele", degeaba mut eu manual inapoi pe CD, ca revine inapoi pe radio, dupa cateva secunde :) Singura varianta functionala e sa opresc sistemul audio si sa-l repornesc din buton. Nu e bantuita des, mi-a facut faza asta numai de doua ori in vreo 4 luni.