Matrixxx

R.a.r. sau ITP executat pe drum...

64 posts in this topic

Mergeam si eu frumos azi, cu familia in masina cind ma vad oprit de un nene garcea. Motiv ? Se va executa inspectia masinii acolo, pe drum. Erau oprite pe dreapta vreo 10 masini...

Dupa aproape de jumatate de ora (saltat botul masinii pe un cric, controlat directie/bucsaraie, ridicat capota/serii caroserie, motor, faruri, stopuri , semnale, etc) si scris pe un cearceaf de hartie o gramada de V-uri - adica OK-uri, vine verdictul.

Se opreste talonul pentru noxe si cauciucuri ce nu sint identice ca in talon. In talon sint 205/50/16 iar eu am pe 55. Si bineinteles amenda pentru astea, ca tara are nevoie de bani. Noxe - pentru lipsa catalizatorului, ca motorul nu scoate pic de fum...si ca daca vreau sa circul cu aceste cauciucuri trebuie trecute in Carte sau sa-mi cumpar 4 cauciucuri.

Nici vorba sa ne intelegem cumva sa nu-mi opreasca talonul pentru asta - mai ales ca in 2 saptamini oricum imi expira ITP-ul si trebuia reinoit...el o tinea intr-una, ca o moara neferecata.

Mi-au stricat ziua, mi-au dat dovada de 15 zile zambind la spusele mele ("daca si asta e o masina pentru care trebuie retinut talonul, ma inclin in fata corectitudinii D-voastra")...

Cum nu am mai patit o asa...rusine pina acum :glasses9: va intreb:

-pentru a-mi recupera talonul trebuie sa ma duc la RAR-ul din Voluntari sau la orice service agreat de RAR ? Trebuie pusa stampila pe ceva - dovada, vreun act "oficial" pentru a ma duce la Udriste ?

Super tare, frate :evil6:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau pentru problema ta .

De curiozitate unde era echipajul ? Cumva pe cheiul Dambovitei vis a vis de Autovit pe sensul spre centru ? Intreb pt ca am trecut pe acolo la ora 13,30 si cred ca politistul a vrut sa ma opreasca si pe mine , a iesit hotarat in strada dar mergeam aproape de masina din fata si nu mi-a mai facut semn :) Poate vroia sa se uite de aproape la un 850 si te-a gasit pe tine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol Florine! Dupa ce-ti remediezi ce ti-au scris nesimtitii aia pe foaie, te programezi la ce RAR doresti (Voluntari sau Grivita), de obicei in Grivita dureaza pana te programeaza, asa ca cel mai probabil la Voluntari. Dupa ce termini cu RAR-ul, ti se pune o stampila pe foaie sau dovada, si pe urma te prezinti la Udriste sa-ti ridici talonul. Acum nu stiu daca atunci cand te prezinti la Udriste trebuie sa ai amenda platita. Bafta iti doresc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda .. tipic Romania ... daca erai mai suparat le zicei paaaa , ca nu esti obligat sa stationezi 30 de minute dupa ei . Oricum imi pare rau de ce ai patit .

Am un vecin caruia i-a luat talonul la logan pentru jante si faruri . S-a programat la RAR Grivita , a facut masina stock , s-a dus la ei .... si evident l-au respins , de ce ? avea iluminarea la numarul de inmatriculare pe led :lol: , a venit inapoi acasa i-a pus becul oem si s-a intors iar la zeii din grivita ,intre timp se schimbase gica de da taloane inapoi si l-a iertat .

Oricum cam toti de acolo sunt niste primitivi .

Btw .... fostul cumnat al lui Vali Vlp a ramas fara talon dintr-un motiv foarte tareeee ..... ornament toba :lol: ( chiar asa scria pe PV)

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loool.... wtf? Ce treaba are ornamentul de toba? Da negativ la noxe? Tara lui ........jdkasasajdnakjsd........ voda!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei in lunile astea de vara se fac filtre nu numai in tara ci si afara ca incep ,,pensionarii'' de nemtalai sa bantuie prin europa si ca cat is de batuti in cap provoaca numai accidente, si exista o conventie internationala ca in aceste perioade sa faca toate tarile filtre pe siguranta rutiera, eu am patit faza asta in ungaria acu vre-o 8 ani cand am intrat din austria in ungaria la fel am fost oprit in trafic ca si la noi era echipaj in mijlocul drumului si ,,sorta'' ce aveau chef, la fel am fost verificat la Volvo 740 absolut totul directie-noxe, iar vazand ca nu au ce comenta s-au legat de frana de mana ca nu prinde in parametrii de fabrica, stiti ca 740 are boala la frana de mana cu bovdenul acela ce freaca pe gatul tobei..., mi-au luat actele si sa merg la un service ca altfel nu ies din ungaria, dupa circ si cearta si amenintari au sunat la budapesta la RAR lor unde in limba romana era unul capabil sa traduca si sa vorbeasca fluent romana cu toate ca eu stiu bine ce vorbesc ei..., dar la fel de imun ca si astia, au predat actele politiei rutiere si ei m-au condus la un service care sa imi repare frana de mana apoi sa revin la test cu foaia de reparatie ..., am fost la 2 service de acolo dar abia a 2a zi au adus cablul de la budapesta si tot asa mergea..., partea proasta ca eram cu familia si a trebuit cazare peste noapte in acea localitate ca nu puteam pleca fara acte, dar politisti au inteles ca nu au ce sa mai regleze ca asa este problema la 740 , acel service mi-a dat hartia de reparatie si politia m-a condus la desteptii aia lor de la RAR care au pus stampila si au fost de acord sa plec in tara..., asa ca nu numai la noi se intampla, dar nici RAR de la noi habar nu are ce scrie in Certificatul de Conformitate al unui Volvo, eventual daca il ai dute cu el sa scrie ei tot ce e pe el la dotari ca si roti - cauciucuri. :cursing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Dupa ce-ti remediezi ce ti-au scris nesimtitii aia pe foaie, te programezi la ce RAR doresti..."

La cauciucuri nu am ce sa remediez - doar nu ma apuc acum sa cumpar 4 cauciucuri pe 50. O sa le iau de la cineva pentru o zi, vad eu intai care se ofera sa ma ajute din proprie initiativa si daca nu, dau niste telefoane. :thumright:

Iar cu noxele - ca sa iasa trebuie sa pun la loc (de undeva) un catalizator. Taieri,suduri, nervi. O sa pun unul sport atunci cind schimb turbina de pe masina cu cea de 16T, ce zace pe balcon, saraca...

Asa ca, de nu reusesc ortodox, o tin in parcare, merg cu R5-ul vara asta.

In concluzie: trebuie rezolvat...altfel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florin , vorbeste cu Vali (Spranta) sa-ti dea rotile pe 15 ... farurile le putem lua de pe a mea ( o sa se ia de faruri daca nu le ai stoc ) .. iar cat despre catalizator , gasim noi la cineva pentru o zi .

Cand te apuci de facut masina stock ......da-mi un telefon si vin sa te ajut cu cea mai mare placere !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu noxele cred ca o sa ai probleme chiar daca pui catalizatorul inapoi.

Intai sa mergi la RAR, treci pe la un ITP sa verifici noxele, sa nu mergi de pomana la RAR.

Am mai auzit de cazuri in perioada asta... Inainte opreau numai Dacia, acum vad ca si-au diversificat "meniul" si pica bijuterii de masini. Mai stiu 2 Volvo cu talonul retinut, in general pentru cauciucuri si becuri.

Folia de pe geamuri, ii atrage ca un magnet. Isi dau seama ca astfel de masini e posibil sa aibe modificari. Am inteles ca pana si becurile din interior le verifica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant - la mine in talonul model nou (care este mai lung chiar si decat CI ul, si nu are loc nicaieri) nu am nici o dimensiune de anvelope :P. Mie cum mi-l ridica pentru roate?

Si oare opresc si Raba care ma anesteziaza cand porneste de la stop? Sau tractorul de la admin strazi?

In legatura cu problema ta - de ce trebuie neaparat mers la RAR, si nu poti sa faci ITP-ul la un service oarecare (daca tot era de facut)? Ma gandesc ca poate este mai ok... De la Udriste poti lua talonul si fara sa platesti amenda - nu-ti cere dovada de plata. Cel putin mie, pentru un Matiz "prins" fara ITP valabil (deh - nevasta), nu mi-au cerut.

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o dovada de gandire pro-fund romaneasca.

Agentul de politie opreste conducatorul auto in trafic (ceilalti nu au acest drept) si apoi omul sta linistit ca oaia la taiere sa i se verifice tehnic autovehiculul prin intermediul umei masinarii care nu detine omologare pentru a fi indreptatita sa execute operatiuni ITP "pe sant". Imi pare sincer rau Matrixx-ule pentru ceea ce ti se intampla si ma simt prost pentru ceea ce ar putea sa ni se intample oricui, cei care incercam sa circulam pe strazile patriei.

Atentie la cele 15 zile de valabilitate. Dupa aceasta perioada masina nu mai are drept de circulatie iar pentru a ajunge pe la RAR cu ea ai nevoie de platforma.

Partea si mai stupida este ca nici nu iti poti face ITP-ul la o statie dedicata, INAINTE de a expira verificarea tehnica pentru ca ti s-a retinut talonul masinii; iar ulterior expirarii ITP-ului, singurii indreptatiti sa faca asta sunt tot cei de la RAR.

@Mihaipg

Nici in talonul meu (asa zis model nou) nu apare dimensiunea anvelopelor sau a jantelor, insa ne putem astepta sa ne fie cerute cartile de identitate iar in ele, daca bine retin, exista astfel de mentiuni. Oricum, poti fi si cu masina noua - daca e sa iti gaseasca ceva, agentii constatatori se pot folosi in ultima instanta si de imaginatia debordanta de care dau dovada pentru a gasi ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

probabil ca voi atrage atacuri la persoana mea prin urmatoarele, dar risc totusi:

- toata lumea striga cat de corupta este romania si iata cum un membru a incercat sa rezolve "altfel" problema si daca politistul nu accepta, atunci este un nemernic

- multa lume se plange de cei cu faruri dereglate sau cu "pseudo-xenon" care orbesc traficul de pe contrasens, dar daca trebuie sa puna faruri originale comenteaza

- se comenteaza de alte masini, care polueaza, dar se circula fara catalizatoare sau dpf-uri, ca doar e mai bine fara

- se circula fara rca-uri, ca bani de vovlvo sunt, dar nu de o hartie aiurea

- se circula cu cauciucuri aiurea, ca doar bani de cauciucuri noi sau cu diemnsiunile din talon nu sunt

- se fac rost de piese doar pt o zi pt a trece itp-ul si apoi iar fara

- si multe altele

cand incepeti sa vedeti ca si voi mai gresiti si incercati "in spiritul bunului simt" sa mai acceptati o sanctiune pe drept?

a nu se intelege ca sunt de partea politistilor, car nu stiu sa scrie bine numele, sau a altor anaagajati ai statului, care te poarta aiurea. vreau doar sa spun, ca daca dorim o imbunatatire generala ar trebui sa acceptam unele chestii...

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu in carte nu am nici o dimensiune pentru 17. In plus, am si rezervor de 70l cica, desi pe masina este de 50 :P.

Din cate stiu, nu exista nicaieri scris sa car dupa mine cartea. Ca doar nu o las in masina...

Sent from my BlackBerry 9790 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fan-volvo: n-om fi noi cei mai corecti, dar la dorinta de spaga si abuzurile in serviciu trebuie sa replici cumva, nu ?

Iti dau exemplul meu : Am Smart, si in talon sunt trecute cauciucuri 175 pe spate si 145 pe fata. Am un prieten care are un Smart IDENTIC, luat din italia. Ei bine, el mai avea o hartie de ACOLO cu inca doua dimensiuni, si anume 195 pe spate si 175 pe fata, care i-au fost trecute in cartea noua la inmatriculare.

Acum... eu daca ma duc la RAR sa-mi treaca si mie acele dimensiuni in carte, ma vor refuza ca n-am documente pe baza carora sa mi le treaca, sau ma vor pune sa fac omologare individuala, de sute de Euro.

Unde e dreptatea aici ? E vina mea ca sunt ei handicapati si le lipseste din baza de date dimensiunea acceptata de producator, de 195/175 ? Sau trebuie sa-mi risc eu viata si sa merg cu roti de bicicleta pe fata doar ca sa "respect legea" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat si eu amenda pentru dimensiunea anvelopelor acum vreo doi ani in localitatea Bogdan Voda la iesire din Bacau. Problema e ca cei de la RAR nu au trecut toate variantele de anvelope pe Cartea de identiate a vehicolului prin 2006 cand am adus masina din Germania iar cei de la politie au trecut doar o singura varianta pe Certificarul de inmatriculare.Ulterior dupa ce am primit amenda am fost la RAR unde au trecut pe CIV si celelalte marimi de anvelope cu care poate fi incaltata masina dar Certificatul de inmatriculare a ramas tot asa. Ma bate un gand sa-l schimb declarandu-l deteriorat caci dupa cum am citit eu e numai 37 Ron taxa si am scapat de grija ca pot lua iar amenda pe acelasi motiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ fan-volvo - 100% de acord cu ce ai zis, cu mentiunea insa ca exista si vesnicele hibe din sistem, de care ne lovim aiurea. Daca incepem sa aplicam legea strict, cu garcea la marginea drumului masurand noxe, sa fie si ordine in reglementari. Sa se apuce cap de creta, de exemplu, sa verifice frumusel in baza de date daca masina are RCA, inainte sa salte talonul pentru ca gagica a ratacit fituica si nu poate sa sune acasa sa intrebe daca este sau nu valabila la 2 noaptea :P. Sa verifice intr-o baza de date (corecta si completa), daca are dubii in privinta gumelor. (corecta si completa a.i. sa nu imi puna mie pe talon rezervor cu 20l mai mare decat cel existent, si sa nu imi dea euro4 cand motorul este euro5 :P - cine stie ce roti de tico or avea trecute acolo pentru V50). Atata timp cat sunt hibe, or sa fie si "fente" :P.

La BMW mi-au trecut cand am luat-o o gramaada de dimensiuni pentru anvelope pe talon. Au umplut spatiul. S-au luat toti politistii de mine cu "ai pe cineva la ei, de ti-au trecut atatea, smechere' ". Pe talonul "nou" de la Volvo, insa, nu am nimic. Si, de exemplu, la o masina in leasing nici nu ai cartea tu - o tine operatorul. Altfel spus, daca pe mine ma opresc, de unde naiba or sa stie daca imi trebuie 50 sau 55? Daca Matrixxx avea talonul nou, scapa fara amenda de roti. So - asta-i lege?

ah - si desi masina mea a venit cu jante pe 17, originale, optiune existenta si in oferta, tot cu ele a trecut si identificarea/inspectia la RAR pentru inmatriculare, totusi pe carte eu am trecute doar 15 si 16". Deci daca prin absurd mi-ar cere CI ul si l-as arata, as lua amenda pentru anvelope neconforme. Corect?

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragilor - nu va ma certati - EU sint de vina pentru tot. Eu am cumparat masina cu gume de 55 in loc de 50, cu CIV ce scrie in el DOAR: 195/60/15 !!! (In timp ce pe usita de la benzina scrie clar - VARA 205/50/15 si IARNA 195/65/15) si am mers mereu pe 50 in loc de 55 doar pentru ca ZR-uri pe 50 sint aproape dublu ca pret fata de 55 - ce sint mai obisnuite si au toti pe masini.

Iar catalizatorul tot eu, prin proprie vointa l-am dat jos, era vechi de 14 ani si pina sa-mi iau altul sport, am pus doar o teava in loc. Motorul nu papa gram de ulei, fum la teava 0% vizual, insa noxe...probabil ca sint. Mie mi-au scris 0,62 in dreptul noxelor - o sa ma documentez ca nu stiu inca (spre rusinea mea) cit trebuie sa fie cu catalizator.

Iar faza cu talonul nou nu tine (adica vezi doamne ca nu mai sint scrise dimensiunile anvelopelor acolo): dupa ce mi-au bagat VIN-ul in calculator le-a aparut pe ecran POZA cu CIV-ul meu. S-au modernizat si ei intre timp (chiar daca tot pe banii nostri). Talonul nou e "bun" doar pentru controale de rutina, tot in CIV trebuie mentionate toate cauciucurile cu care ai voi sa mergi.

Au vorbit foarte politicos, fara figuri de stil si alte chestii. Eu sint de vina, legal, pentru orice modificare (chiar daca diferenta de la 50 la 55 nu mi se pare chiar asa grav pentru siguranta circulatiei romanesti - pentru a-mi ridica talonul - in timp ce sint sute de mii de rable adevarate prin Bucuresti ce umbla nestingherite). Si eu chiar am grija de masina mea, cine ma cunoaste stie despre ce vorbesc. Nu am facut tampenii - chiar si farurile sint comandate din Suedia, cu geam clar SPECIAL pentru xenonul pus de Bogdan, nu e geamul original al masinii cu striatii, facut pentru halogen - si atunci cind iti pui doar bec xenon toata lumea iti umple frigiderul de carne. De aceea nici nu mi-au trecut in fisa de observatii NIMIC altceva decit dimensiune anvelope si noxe...

Am cerut doar putin ajutor - nu ca o compensatie pentru tot ajutorul pe care l-am dat eu de cind sint prin preajma voastra, ci doar ca intre prieteni/colegi. Nu m-am luat de sistemul haotic al tarii si spun inca o data - vina este toata a mea. Aviz pentru cei care vad ca arunca cu pietre in mine, de parca nu stiu ce tampenii de neiertat am facut.

Deci cine are de imprumut 4 roti 195/60/15 sau 205/50/16 , i le dau pe ale mele citeva zile si gata. Cu catalizatorul va fi mai greu...voi vedea ce voi face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragilor - nu va ma certati - EU sint de vina pentru tot. Eu am cumparat masina cu gume de 55 in loc de 50, cu CIV ce scrie in el DOAR: 195/60/15 !!! (In timp ce pe usita de la benzina scrie clar - VARA 205/50/15 si IARNA 195/65/15) si am mers mereu pe 50 in loc de 55 doar pentru ca ZR-uri pe 50 sint aproape dublu ca pret fata de 55 - ce sint mai obisnuite si au toti pe masini.

Iar catalizatorul tot eu, prin proprie vointa l-am dat jos, era vechi de 14 ani si pina sa-mi iau altul sport, am pus doar o teava in loc. Motorul nu papa gram de ulei, fum la teava 0% vizual, insa noxe...probabil ca sint. Mie mi-au scris 0,62 in dreptul noxelor - o sa ma documentez ca nu stiu inca (spre rusinea mea) cit trebuie sa fie cu catalizator.

Iar faza cu talonul nou nu tine (adica vezi doamne ca nu mai sint scrise dimensiunile anvelopelor acolo): dupa ce mi-au bagat VIN-ul in calculator le-a aparut pe ecran POZA cu CIV-ul meu. S-au modernizat si ei intre timp (chiar daca tot pe banii nostri). Talonul nou e "bun" doar pentru controale de rutina, tot in CIV trebuie mentionate toate cauciucurile cu care ai voi sa mergi.

Au vorbit foarte politicos, fara figuri de stil si alte chestii. Eu sint de vina, legal, pentru orice modificare (chiar daca diferenta de la 50 la 55 nu mi se pare chiar asa grav pentru siguranta circulatiei romanesti - pentru a-mi ridica talonul - in timp ce sint sute de mii de rable adevarate prin Bucuresti ce umbla nestingherite). Si eu chiar am grija de masina mea, cine ma cunoaste stie despre ce vorbesc. Nu am facut tampenii - chiar si farurile sint comandate din Suedia, cu geam clar SPECIAL pentru xenonul pus de Bogdan, nu e geamul original al masinii cu striatii, facut pentru halogen - si atunci cind iti pui doar bec xenon toata lumea iti umple frigiderul de carne. De aceea nici nu mi-au trecut in fisa de observatii NIMIC altceva decit dimensiune anvelope si noxe...

Am cerut doar putin ajutor - nu ca o compensatie pentru tot ajutorul pe care l-am dat eu de cind sint prin preajma voastra, ci doar ca intre prieteni/colegi. Nu m-am luat de sistemul haotic al tarii si spun inca o data - vina este toata a mea. Aviz pentru cei care vad ca arunca cu pietre in mine, de parca nu stiu ce tampenii de neiertat am facut.

Deci cine are de imprumut 4 roti 195/60/15 sau 205/50/16 , i le dau pe ale mele citeva zile si gata. Cu catalizatorul va fi mai greu...voi vedea ce voi face.

Roti pe 15 iti dau eu.

Iar catalizator iti pot imprumuta de la cea neagra cu care nu prea mai circul.(la ultimul ITP au iesit la ea noxele pe bune).

Edited by vlpvlp06

Share this post


Link to post
Share on other sites

195/60/15 - daca le ai pe astea, e foarte bine. Cu catalizatorul sa vedem cum facem, unde il punem....vorbim la telefon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am fost la masina si talonul il am 195/65R15.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stai sa ajung si eu acasa sa vad ce roti am pe t5 si te anunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine in talon sunt trecute daca imi aduc bine aminte 185/65/15 ( nu a existat 850 din fabrica cu aceasta dimensiune :D ) .. iar masina non euro ( si totusi este euro 2 ) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu gasesc normele de poluare, adica cit trebuie sa fie CO2-ul asta, sa-mi dau seama cit de grave sint cifrele 0,62 - cit mi-au trecut mie acolo. Dati un semn, daca gasiti ceva folositor.

Volvo 850, motor B5204T, noiembrie 1996 - probabil euro 2.

Cristicul ma va ajuta cu niste cauciucuri 205/50/16, pe care le voi pune pe masina in ziua cind ma voi duce la RAR. Ii voi pune sa caute in baza de date aceste cauciucuri si le vor gasi ca fiind ok, pe producator. Le voi trece si pe CIV, o sa aflu acolo cum.

Mai ramine un catalizator bun de imprumut, sau unul SH de vanzare poate... Caci timpul trece, tic-tac si se scurg repede cele 14 zile...vine si weekend-ul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ASTA te ajuta?

sau ASTA

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 850 dimensiunile de cauciucuri cu care au venit din fabrica sunt:

-195\65 15

-205\55 15

-205\50 16

Daca este trecut altceva in talon au dat cu deshtu' gresit.

Referitor la norma de poluare... aici este mai incalcita treaba. Toate sunt Euro 2, dar majoritatea celor inmatriculate in tara pana in 1998 sunt trecute non-euro.

Verifica aici in functie de norma de poluare, ce valoare de noxe ti-a trecut RAR-ul

Edited by pedala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now