roco

Bezina sau motorina??

104 posts in this topic

...sau altii care cu 500 RON fac revizia, schimburile (ulei, filtre) si le mai ramane ceva si pt... rezervor... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G

Foarte tare postul lui Valy, m-am spart de ras =))  deci Valy nu numai BMW face motoare

Se pare ca ai inteles total gresit ceea ce am incercat sa spun in postul meu, tot respectul meu, dar nu sunt atat de idiot :)). Am vrut sa subliniez, IN SPECIAL, superioritatea motopropulsoarelor construite de BMW (si repet, nu sunt fan BMW, vorbeam sctrict de partea cu motoarele, imi pare rau daca am pomenit de BMW pe un forum Volvo, my bad!) care se deosebesc prin fiabilitatea lor. Era o remarca adusa dezvoltarii motoarelor diesel pana la punctul in care sunt cerute in procent din ce in ce mai ridicat pe noile modele. Nu vreau sa ma lungesc cu asta cu am facut in postul trecut, nu neg ca motopropulsoarele diesel ale celor de la Volvo nu sunt la fel de fiabile, insa nemtii aia chiar sunt tari la diesel-uri - au avut motoare premiate in multe randuri la Engine Of The Year.

Faza cu turbina stricata este valabila si la diesel si la otto

Aici e putin interpretabil. Cantitate de calamina care se depune pe o turbina diesel nu e aceeasi ca a unui motor pe benzina cu turbina. La diesel mai apare si problema vitezei de rotatie a turbinei. Diesel-ul lucreaza la turatii mai joase de aceea turbina in timp acumuleaza mai multe depuneri pe palete, ceea ce duce inevitabil la o uzura prematura - binenteles depinde de stilul de condus, si mai ales se poate curata. Ce am vrut sa subliniez e ca exista deosebiri intre modul de functionare a unei turbine de pe un motor diesel si a uneia de pe un motor pe benzina. Regimurile de turatie ale unui motor pe benzina sunt mai mari iar turbina, oficial vorbind - si aici e discutabil - , are o durata de timp mai mare de exploatare.

Sincer vorbind totul e dupa caz, si mai ales dupa stilul de condus.

Poanta cu dieselul care nu mai merita este de ras, V70ul meu de 2.4 consuma 11% mediu iar alti colegi de pe forum au 8.7% mediu avand diesel, deci care este mai convenabil???

Sa stii ca nu sunt genul care sa spun poante :). Cum am spus, detin o masina cu motor diesel, deci stiu cum sta treaba la costul per KM, si la un diesel nu te plangi de asta, insa sunt dezavantaje care sunt interpretate pur subiectiv - costurile consumabilelor pentru un diesel, intretinere generala, zgomotoase (depinde de motor si masina) - si avantaje - cuplu mare, economie, relaxante in conducere. Tu spui ca al tau consuma mai mult. Ok, am inteles, insa poate ai alte avantaje. Ai intepretat subiectiv doar din punctul de vedere al costului per KM (ceea ce se vede zilnic la buzunar si te face sa uiti de altele).

Cat despre Volvo si intretinere, se stie, e marca premium, nu mi se pare exagerata intretinerea, se explica. Sunt marci pseudo-premium care au costuri de intretinere nesimtite. Ai dreptate, daca iti permiti sa o intretii o intretii, daca nu o lasi sa cada. Dar asta nu e valabil doar pentru Volvo!

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca compari ultimul motor diesel de la bmw (3L cu 6 cil in linie) cu ultimul motor diesel volvo (2.4L 5 cil in linie), nu vad unde e mai bun bmw. (cp/litru,cp/kg,consum,fiabilitate,tehnologii folosite,etc). mie mi se pare ca e un pic invers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzină sau diesel?

DeÅŸi motorul diesel consumă în general mai puÅ£in, scumpirea motorinei, până la circa 4,5 lei pe litru – chiar 5 lei pe litru, conform previziunilor analiÅŸtilor economici - aproape că anulează avantajul dieselului, în reducerea cheltuielilor.

ÃŽn plus, modelele disesel sunt mai scumpe comparativ cu variantele similare pe benzină, iar reviziile costă cu 30-40% mai mult. Autoturismele pe benzină sunt obligate să facă revizia tehnică după 15.000 de kilometri, iar cele diesel la 10.000, având în vedere ÅŸi faptul că în România condiÅ£iile de exploatare (mai mult praf care înfundă filtrele ÅŸi calitatea adesea îndoielnică a carburantului) sunt mai dure decât cele din Occident.

ÃŽn aceste condiÅ£ii, autoturismele cu motorizare diesel sunt recomandate celor care parcurg mai mult de 30.000-40.000 de kilometri pe an. Pentru ÅŸoferii de ocazie, dieselul, mai zgomotos ÅŸi puÅ£in mai „leneÅŸ", dar cu o putere mai mare la turaÅ£ii joase, nu va reprezenta o economie, faÅ£ă de motorul pe benzină, care se uzează mai repede.

Din datele statistice ale AsociaÅ£iei Producătorilor ÅŸi Importatorilor de Automobile (APIA) reiese că în primele două luni ale anului s-au vândut 19.352 de autoturisme echipate cu motor diesel (45,7%) ÅŸi 23.011 pe benzină (54,3%), iar în aceeaÅŸi perioadă a anului trecut, ponderea vânzărilor la diesel era de 53%.

Din aceste date, se pare că „era de aur" a dieselului în România începe să apună, iar orientarea cumpărătorilor către motorizările pe benzină ar putea fi determinată de accentuarea diferenÅ£ei de preÅ£ dintre cele două tipuri de carburant.

Sursa: http://www.adevarul.ro/articole/masini-la-dieta/353700

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åžofatul economic nu este un vis irealizabil

Există multe metode de a reduce consumul de combustibil. Modul în care conduce un ÅŸofer poate influenÅ£a în mod esenÅ£ial consumul de combustibil. Prin adaptarea stilului de condus, se pot realiza economii de combustibil între 15% ÅŸi 20%, dacă sunt urmărite câteva din următoarele sfaturi:

MontaÅ£i în motor filtre de aer de calitate. Mărcile bune costă mai mult, dar vor contribui la scăderea cheltuielilor.

EfectuaÅ£i la timp reviziile maÅŸinii. Un automobil bine întreÅ£inut, cu uleiul schimbat la timp, consumă mai puÅ£in. EvitaÅ£i staÅ£ionarea cu motorul pornit. Pe de altă parte însă, oprirea ÅŸi pornirea frecventă a motorului provoacă însă uzura prematură a motorului. De aceea, nu opriÅ£i motorul dacă staÅ£ionaÅ£i mai puÅ£in de un minut.

Când demaraÅ£i, acceleraÅ£i ferm, schimbaÅ£i rapid treptele de viteză, nu Å£ineÅ£i maÅŸina inuti­l în câte o treaptă de viteză. Când aÅ£i ajuns la viteza dorită, menÅ£ineÅ£i-o constantă.

PăstraÅ£i o distanÅ£ă de siguranÅ£ă faÅ£ă de maÅŸina din faÅ£ă. Nu staÅ£i „lipit" de bara celuilalt, pentru că veÅ£i fi nevoit să frânaÅ£i ÅŸi să acceleraÅ£i mai mult.

La drum lung, mergeÅ£i cu viteza optimă care asigură cel mai mic consum. ÃŽn general, viteza la care se obÅ£ine cel mai bun consum este între 80-90 km/h. RezistenÅ£a aerului este egală cu pătratul vitezei, iar energia consumată pentru a învinge rezistenÅ£a aerului este egală cu cubul vitezei.

EliminaÅ£i lucrurile inutile din portbagajul maÅŸinii. Dacă maÅŸina este mai uÅŸoară, va folosi mai puÅ£in combustibil pentru deplasare. 100 de kilograme în plus înseamnă un consum suplimentar de 0,7 litri la 100 de km.

ÃŽnlăturaÅ£i suporturile de bicicletă sau de schiuri când nu le folosiÅ£i.

EvitaÅ£i oprirea completă la un semafor. ÃŽncercaÅ£i să încetiniÅ£i din vreme, suficient pentru a evita oprirea, ajungând la stop pe culoarea verde. Accelerarea de la 10 km/oră va fi mai uÅŸoară decât pornirea de pe loc.

AnticipaÅ£i semafoarele ÅŸi semnele de circulaÅ£ie. Degeaba acceleraÅ£i ÅŸi depăÅŸiÅ£i alÅ£i participanÅ£i la trafic dacă nu veÅ£i ajunge decât la capătul unui ÅŸir de maÅŸini.

ÃŽnainte de a porni aerul condiÅ£ionat într-o maÅŸină supraîncălzită, deschideÅ£i toate geamurile, astfel încât la pornirea de pe loc să iasă tot aerul cald din interiorul maÅŸinii. Apoi daÅ£i ventilaÅ£ia la maximum, dar la o temperatură moderată, de exemplu 22 de grade Celsius, pentru a evita un consum ridicat. Sistemul de aer condiÅ£ionat creÅŸte consumul de benzină.

Când este posibil, în loc să folosiÅ£i aerul condiÅ£ionat, deschideÅ£i geamul de la maÅŸină. Folosirea sistemului de aer condiÅ£ionat poate creÅŸte consumul cu 15%. ÃŽn schimb, aerul condiÅ£ionat este mai eficient de la 60 km/h în sus, când deschiderea geamurilor creÅŸte Cx-ul maÅŸinii (coeficientul aerodinamic al maÅŸinii).

ÃŽnvăÅ£aÅ£i cum să folosiÅ£i punctul mort al cutiei de vitzeze manuale pentru a naviga între semafoare, accelerând doar atât cât este nevoie pentru a menÅ£ine maÅŸina în ritm cu traficul. FolosiÅ£i punctul mort pentru a lăsa maÅŸina să meargă „singură" ÅŸi a face economie de benzină.

PorniÅ£i încet de la semafor sau de pe loc. Această modificare va avea efecte notabile asupra consumului. Nu demaraÅ£i în trombă, cu scârţâit de roÅ£i ÅŸi acceleraÅ£ia la podea. Dacă porneiÅ£i mai încet, veÅ£i face economii.

ConduceÅ£i atât de încet cât vă permit traficul ÅŸi programul. Cea mai eficientă este viteza cea mai mică la care poate merge maÅŸina ta în cea mai mare treaptă de viteză.

VerificaÅ£i săptămânal presiunea roÅ£ilor pentru ca aceasta sa fie în permanenÅ£ă la valoarea recomandată pentru maÅŸina respectivă.

StaÅ£ionarea pentru a lăsa maÅŸina „să se încălzească" este deosebit de costisitoare la motoarele pe benzină. Motoarele diesel consumă însă foarte puÅ£ină motorină când staÅ£ionează.

După pornirea motorului, aÅŸteptaÅ£i 15-30 de secunde ÅŸi apoi demaraÅ£i cât mai lejer, până când motorul maÅŸinii ajunge la temperatura optimă.

StaÅ£ionarea cu aerul condiÅ£ionat pornit consumă, de asemenea, mult combustibil.

ConduceÅ£i la o viteză constantă. EvitaÅ£i acceleraÅ£iile puternice ÅŸi frânările energice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iulirx

Nu contesc ca ai dreptate, nu are rost sa vorbesc sa am aflu in treaba, eu am afirmat avand la baza informatiile care le detineam eu, pana la un moment dat, si luand in considerare ca nu prea stiu multe despre motoarele Volvo. In cazul asta nu pot sa zic decat ca ma bucur, repet, pentru a treia oara (si imi pare rau, nu e cu intentie), NU sunt fan BMW. Le-am admirat doar realizarile in materie de tehnologii folosite la fabricarea motoarelor, in rest sunt out of the club.

@roco

Am citit si eu articolul de mai sus astazi si chiar m-a pus pe ganduri sincer. Avand in vedere ca ma documentez pentru o viitoare achizitie a unui Volvo am in fata o balanta care se tot inclina :D - culmea ca nu e singurul articol care il citesc in ultima perioada despre alternativele diesel/benzina si mai ales despre ideea asta de economie de combustibil, se arata cam neagra treaba cu preturile carburantilor. De la un S60 D5 ma bate gandul spre un S40 1.8i. Cel mai grav e ca m-a pus realmente in dilema situatia, ramane sa mai vedem cum evolueaza lucrurile...

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poanta e alta, se pare ca nu cunosti deloc tehnologia turbo, mai mult decit atit cum functioneaza o turbina, nu are nici o legatura daca e diesel sau otto problema este legata de faptul ca turbinele OTTO nu au geometrie variabila, de aici fiabilitatea marita la OTTO si problema nr 2 este legata de EGR care aduce aport de gaze fierbinti turbina. Turbina se invarte cu peste 200k rpm, deci fizic vorbind nu are cum sa se depuna calamina acolo, problemele sunt la mecanismul VNT care se strica si presiunea creste haotic ducand la ruperea axului. Daca anulezi EGR nu ai probleme de turbo la diesel. Eu am un golf 4 care are 267k km reali si are turbina originala, motorul are soft stage 3 si injectoare race si peste 140cp din 1.9l deci pe mine nu ma poti convinge. Cit despre dieselele BMW ma faci sa rad, abia acum dupa 20 ani de turbo diesel au ajuns la performanta si rafinament DAR cel mai puternic diesel din lume este tot la VAG, mai mult decit atit sa nu uitam ca IBIZA CUPRA TDI avea 163CP din 1.9 TDI si era EURO 4 asta se intampla acum vreo 3 ani cind BMW scotea 150CP din 2L .

Volvo este altceva decit BMW sau VAG, mergi cu un volvo dupa care o sa uiti de BMW, Volvo este confortul desavarsit fara valente sportive . Daca vrei sport si volvo uita de diesel, aici deja vorbim de motoare OTTO de 300CP care se lupta cu Porsche

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G

Ceea ce am spus mai sus e strict informatia unui prieten foarte bun mecanic de ceva vreme care "trateaza" zilnic motoare diesel si nu numai. Daca am gresit cu ce am spus, bine, nu ma arunc in butoiul cu smoala!

Cat despre BMW, am subliniat in trei (3) randuri ca nu sunt fan al acestei marci! Am spus doar ca imi place imaginea care si-a facut-o in timp pentru segmentul de cercetare-dezvoltare al motoarelor diesel - de aia am amintit si de premiile castigate in cadrul Engine of the Year. Cu tot respectul, tu imi spui ce puteri dezvolta motoarele si ca VAG le face mai puternice, nu contest. Micul amanunt care eu l-am spus totusi, mai sus, era legat de fiabilitate si constructie, nu de putere. Eu zic sa lasam asta cu BMW-ul, trebuie sa ma tot repet ca nu fac parte din fani, sub nici o forma! Sunt pe un forum Volvo si voi fi si posesor de Volvo in scurt timp, iar ce am spus in post-ul initial era o simpla referire si nu punct de pornire al unei comparatii intre o marca germana cu veleitati sportive si una suedeza a carei imagine exprima siguranta, personalitate si confort. Clar Volvo rules! Acum ramane sa vedem, diesel sau benzina? (ca sa revin la topic-ul initial ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morala acestui topic: Nu conteaza benzina sau motorina!! SA FIE VOLVO!!!

post-972-12877848011092_thumb.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca nu cu mult timp in urma se proceda si la noi furtul de combustibil...Americanii au ajuns sa isi fure benzina din rezervor

   Cresterea pretului la combustibil in SUA are efecte neasteptate, multi proprietari de autovehicule reclamand autoritatilor faptul ca peste noapte li se fura benzina din rezervor.

Potrivit presei americane, a crescut considerabil si numarul cazurilor de furt de combustibil chiar de la benzinarie, unii soferi facand plinul la masina si plecand fara sa plateasca, scrie revista Capital.

O alta metoda tot mai des intalnita in special in marile metropole americane este cea folosita de bandele de rafacatori care "inteapa" rezervoarele automobilelor pentru a sustrage benzina.

Cele mai vizate sunt automobilele inalte, de sub care hotii au ajuns sa fure direct cu canistra.

Politistii recunosc ca numarul incidentelor de acest gen s-a inmultit in ultima perioada, o asemenea situatie nemaifiind intalnita din anii 1970, cand americanii au impus primul embargo producatorilor din Orientul Mijlociu.

Surprinzator este insa faptul ca hotii au ajuns sa fure chiar si ulei de gatit uzat din marile restarante, pe care il vand ulterior ca materie prima pentru producatorii de bio-diesel, utilizat in peste1.400 de statii de alimentare din SUA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singura solutie pentru a reduce costul per km este GPL, numai ca trebuie foarte bine calculat. O instalatie pt 5 cilindri secventiala costa 3500RON si se amortizeaza in 20k km sau 27k km in functie de unde este folosita masina (extern sau intern) . Are si dezavantaje GPLul dar marele avantaj este pretul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singura solutie pentru a reduce costul per km este GPL, numai ca trebuie foarte bine calculat. O instalatie pt 5 cilindri secventiala costa 3500RON si se amortizeaza in 20k km sau 27k km in functie de unde este folosita masina (extern sau intern) . Are si dezavantaje GPLul dar marele avantaj este pretul .

Bravo, bine ca ai deschis discutia despre GPL. Eu merg de 20000 de km cu GPL, mai mult in oras, am amortizat-o in 12000 km. Folosesc GPL-ul, ca particular, nu taxi, de 10 ani si, indiferent de masina, totul a fost ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda...sint curios insa daca si-a pus cineva butelia in portbagaj la un motor de peste 200 de cai...

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu m-am gindit la asta. doamne fereste de un accident foarte nasol.

stiu ca exista sisteme de siguranta (la butelie,...) dar sincer nu sint prea increzator in ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adrian viata reala a aratat ca cele mai periculoase sunt masinile pe benzina, ele explodeaza mult mai repede din cauza scurgerilor de lichide pe parti incinse, GPLul nu are cum sa curga pt ca este gaz. Mai mult decit atit are vane de siguranta si este foarte greu de perforat, totusi rezervorul de benzina este de plastic . Deci mitul cu GPLul periculos este BUSTED .

@matrixxx Sunt pe forum posesori de XC70 @200+ CP care merg pe GPL, nu sunt probleme, singura problema este pretul instalatiei care este destul de piperat adica 1000E .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok Bogdane, nu am stiut de respectivii cu +200 de cai si cu GPL, my mistake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a placut sfatul cu lasatu-l cutiei de viteze in N pe decelerare. In frana de motor consumul este 0. Cutia de viteze se trece in N doar pe loc. In rest trebuie sa fie cuplata o viteza... perntru siguranta, consum si viteza de reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca majoritatea adauga zgomotul la dezavantaje. Chiar nu inteleg de ce! Mie nu imi place ca atunci cand apas pedala sa nu aud nimic....mai ales daca e volvo.

Experienta mea se limiteaza la 2-3 mii de km deocamdata, dar sunt 100% sigur ca n-o sa-mi iau niciodata benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

era vorba de zgomotul de tractorash, nu de zgomotul facut la acceleratie... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

era vorba de zgomotul de tractorash, nu de zgomotul facut la acceleratie... ;D

Ah..m-am bagat si eu :D

Oricum fata de skoda, ford... volvo diesel e mult mai silentios

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrol for ever!!!!!!!!!!1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul am si am tot avut Diesel.

Daca as merge mai putin, as alege una pe benzina...

Orice ati spune, diesel-ul e mai zgomotos si induce mici trepidatii/vibratii....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petrol tastes good :D

Eu sunt adeptul benzinei, fiecare cu nevoile si preferintele lui.

Pe orice forum unde am vazut un topic de genul Benzina VS Motorina, era un topic luuuung.

Totusi o intrebare :

Ce inseamna "Dieselul e mai confortabil la drum lung" ca sincer nu imi dau seama ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

consum mai mic, putere mai mare la acceasi motorizare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzina forever! Adica, macar pana la masina full electric.

Cel putin in cazul meu (80 % din kilometri facuti la sosea si circa 10.000 de kilometri pe an), nu merita sa-mi bat capul cu motorina si toate problemele ce vin odata cu ea. Oricat de scump ar fi combustibilul, nu pretul acestuia e totul atunci cand mergi cu automobilul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now