cojocaru27

Lumina faruri mai buna, cum?

709 posts in this topic

??? e ilegal sa cureti lupele ???

Marius farurile au lupe de fabrica , tocmai de acolo problema cu lumina slaba

eu spuneam sa le curete cineva (eu cand am sa am timp) sa vedem daca face o diferenta "rentabila".

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cristian, uite aici un link.

Diferente foarte mari nu au fost dupa curatare, dar au fost :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

??? e ilegal sa cureti lupele ???

Marius farurile au lupe de fabrica , tocmai de acolo problema cu lumina slaba

eu spuneam sa le curete cineva (eu cand am sa am timp) sa vedem daca face o diferenta "rentabila".

Nu ma refeream la curatarea lupelor. Chiar e bine sa fie facuta periodic. Era vorba de tot felul de smechereli facute sa pacaleasca agentul RAR. Ne mai miram apoi, ca ne orbesc noaptea un sfert din masinile de pe sens opus. Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiu dinoco , dar eu nam xenon ... vedem.

am sa te sun cand le desfac :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma refeream la curatarea lupelor. Chiar e bine sa fie facuta periodic. Era vorba de tot felul de smechereli facute sa pacaleasca agentul RAR. Ne mai miram apoi, ca ne orbesc noaptea un sfert din masinile de pe sens opus.

Marius, fata de s/v40, la s40/v50/c30 este alta mancare de peste. Si eu aveam aceleasi dubii ca multi altii, dar vorba lui Ionut, atat timp cat farurile sunt reglate corespunzator si avand lupa la masina distribuind raza luminii corect, nu ai cu ce sa pacalesti agentii de circulatie sau mai grav, sa ii deranjezi pe ceilalti conducatori auto.

stiu dinoco , dar eu nam xenon ... vedem.

am sa te sun cand le desfac :D

Sa ma anunti si pe mine pentru operatiunea asta :) ...

App, daca iti pui instalatie xenon afk, este obligatoriu sa ai si spalatoare faruri? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai instalatia xenon oem are obligatoriu urmatoarele elemente : autolevel (nu ai rotita de nivel in masina) , spalator / stergatoare faruri.

domni agenti dupa spalatoare/stergatoare se uita .

am impresia ca sunt multe masini la care scrie xenon pe undeva pe far .

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Reno LAguna 2,am vazut ca scrie xenon pe far.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge sa pui si AM si chiar sa incerci inscrierea in talon cu conditia de a intruni cateva elemente:

- lupa

- spalator de far

- instalare autoleveling

- montaj in service autorizat cu acte doveditaore

Daca toate is bune iti va fi trecut in cartea masinii mentiune "vehicul echipat retrofit cu surse de lumina cu descarcare pe gaz

Cf. :

"Modificarea/inlocuirea dispozitivelor de iluminare si semnalizare luminoasa se accepta numai cu elemente care poarta marcaj de omologare specific si daca verificarea efectuata evidentiaza faptul ca noile dispozitive isi indeplinesc rolul functional. Inlocuirea farurilor initiale cu altele cu surse de lumina cu descarcare in gaz (tip Xenon) este acceptata numai daca vehiculul este echipat cu tot kit-ul necesar, asa dupa cum producatorul acestuia a prevazut in fabricatia curenta pentru respectivul tip de vehicul: faruri, surse de lumina cu descarcare in gaz, dispozitivul care declanseaza arcul electric (ignitor) si cel care stabilizeaza curentul electric (ballast), sistemul automat de reglaj în functie de sarcina, spalator. Daca aceste componente sunt cele originale, pe care producatorul le monteaza in fabricatia curenta, acestea trebuie montate in ateliere autorizate ale reprezentantei constructorului in Romania, fapt dovedit prin emiterea unei adrese in care se enumera elementele montate si se mentioneaza ca acestea sunt originale (de prim montaj).

In cazul in care componentele sunt destinate montajului ulterior fabricatiei (retrofit), echiparea vehiculului trebuie realizata in cadrul atelierelor autorizate pt modificari constructive. In acest caz se va solicita declaratia de conformitate in care se vor enumera elementele montate, specificandu-se dupa caz, nr. de omologare CE/ECE ONU ale acestor produse.

In ambele cazuri, dupa reomologarea vehiculului se va mentiona in CIV textul \"Echipare retrofit cu surse de lumina cu descarcare in gaz\".

Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:

codul rutier art 101

10. montarea la autovehicul, remorcă sau tramvai a luminilor de altă culoare sau intensitate, a altor lumini ori dispozitive de avertizare sonoră sau accesorii ori modificări neomologate;

Ne dumerirea mea e legata de dispozitivul de autoleveling (correcteur d'assiette in franceza). La masinile din fabrica au o serie de senzori mi se pare care identifica inclinarea (daca spun prostii sa ma corecteze cineva)... Cum deci identifica gradul de inclinare aceste dispozitive AM?

http://www.france-xenon.com/fr/homologation/78-correcteur-d-assiette-automatique-3700811507640.html

Si pentru ca discutam la un moment dat cu Thor...

Stie cineva care sunt efectele in cazul in care scoti lupa? E de bine? E de rau?

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

senzorul de inclinare e montat sub bara spate (zona aia) presupun ca e un giroscop (pe verticala)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, interesant ceea ce ne-ai precizat, Petrisor!

Edited by agr350r

Share this post


Link to post
Share on other sites

senzorul de inclinare e montat sub bara spate (zona aia) presupun ca e un giroscop (pe verticala)

Senzorul este un potentiometru cu o prghie. Senzorul se prinde pe punte (unul fata si unul spate), iar parghiile se prind pe bascula sau pe bara de torsiune.

Cand bascula/ bara de torsiune se ridica/lasa, misca parghia, iar potentiometrul trimite informatia mai departe.

Legat de Volvo, s-a mai discutat de cateva ori despre un retrofit la faruri cu xenon, insa investitia este mult prea mare si nu se merita.

Trebuie: faruri, becuri, balasturi, alta instalatie la faruri, spalatoare de baruri, capace spalatoare, furtune, pompa high presure, instalatie electrica pompa, bloc lumini, senzori auto leveling, instalatie electrica senzori autoleveling si nu in ultimul rand soft la reprezentanta

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am reușit într-un final sa montez o instalație HID pe al meu S40, instalație compusă din balasturi OEM Valeo recuperate de pe ceva Scenic sau Espace și becuri China de 4300k. Lumina și-a păstrat geometria corectă pe care o ofereau și becurile halogen, doar ca la o intensitate ceva mai mare. Curios e faptul ca cu un alt set de balasturi tot OEM, dar Denso, computerul îmi indica bec ars, pe când cu cele Valeo, nu. Nu ma așteptam sa fie "canbus free"... Urmează în viitorul relativ apropiat să instalez și ce este necesar pentru spălarea farurilor. Știu, nu sunt legal și nici nu am șanse să devin legal.

Edited by NightWishMaster
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar daca scoti lupa de la far? E intrebare de om nebun sau se poate? Care ar fi rezultatele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca e o idee buna (nu sunt inginer in relexia / refractia/absorbtia lumnii !)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar daca scoti lupa de la far? E intrebare de om nebun sau se poate? Care ar fi rezultatele?

Buna intrebarea. Sper sa raspunda cineva care se pricepe la asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna intrebarea. Sper sa raspunda cineva care se pricepe la asta.

Fizica mea zice ca nu mai lumineaza cum trebuie.

Scopul lupei este sa focalizeze lumina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca o focalizeaza ... e mai multa lumina :D si asa ne-am luminat :D

@Petrisor , incearca sa desfaci lupa si sa vezi cat e de prafuita oglinda , curat-o usor cu o carpa moale (gen microfibra)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se scoate lupa din far, nu va mai lumina de loc. La masinile cu lupa de fabrica, lumina este uniformizata de lupa. La cele fara lupa, lumina este uniformizata de oglinda. Daca scoti lupa, va fi un bec chior care va lumina, dar nu va mai fi nimic altceva care sa uniformizeze lumina pe asfalt.

Leaga un bec la baterie si pune-l in fata farului si vezi ce rezultat vei avea (in afara de faptul ca vei orbi toti participantii la trafic)

Legat de curatat lupe, din pacate este cam munca in zadar. Lupele se ard (de fapt oglinda lupei) si nu mai reflecta lumina in sticla/lupa propriuzisa si din cauza asta lumina nu mai este nici uniforma si nici nu mai are aceeasi intensitate!

Cand o sa fac rost de un far de S40/V50/C30, o sa incerc sa-i schimb lupa, sa vedem care sunt rezultatele si ce modificari trebuie aduse

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Petrisor , incearca sa desfaci lupa si sa vezi cat e de prafuita oglinda , curat-o usor cu o carpa moale (gen microfibra)

De curatat is curatate, vad destul de bine in configuratia lupe curatate + Osram NB

Intrebarea legata de scoaterea lupei s-a ivit intr-o discutie cu Thor si cum eu sunt de profil "stiinte umane" eram curios care sunt consecintele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic..

Becul este incadrat intre doi suporti laterali si in fata este lupa (la platforma P1).Se creeaza o "pilnie" directionala si lupa nu face altceva decit sa expuna fasciculul spre inainte bine format iar ce ramine ca reflexia a luminii in laterala suportului amplifica si oglinda farului.Mare lucru nu este de principiu ca altfel ar lumina excelent cu orice bec chior

La farurile vechi(de obicei de Fiat dar nu musai) exista o ciuperca pe bec si directiona uniform lumina invers spre oglinda far si apoi mai departe tot invers spre exterior lumina se disipa pe asfalt mult mai amplificata.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Se creeaza o "pilnie" directionala si lupa nu face altceva decit sa expuna fasciculul spre inainte bine format iar ce ramine ca reflexia a luminii in laterala suportului amplifica si oglinda farului"

Nenea Adrian, eu nu prea intelesai mare lucru din ce ai spus mai sus! Ca ai inceput cu una, ai continuat cu alta si la sfarsit le-ai combinat. O masina care a lupa nu mai foloseste oglina de nici un fel, de fapt nici nu prea se vede oglinda, ca este acoperita de ornamentul lupei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare corecta afirmatia lui ionutz .Parca din discutia noastra tot aia am zis.Datorita constructiei farului lumina nu este directionata corect.

Si Golfurile aveau un fel de ciupercuta in fata chiar cu sigla Vw in fata becului

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dapai becurile astea lumineaza lateral ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dapai becurile astea lumineaza lateral ...

Becurile lumineaza la 360 de grade! :iroc:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now