sorin

Parking heater

383 posts in this topic

Salute, 

Si eu am aceeasi problema pe xc90, iar daca pui testerul  ( dice) pe masina o sa iti zica ca e pompa de vina, pompa pe care eu am schimbat-o anul trecut in primavara cu una nou nouta, si uite ca problema a reaparut.

 

Posibile cauze : cablajul de la heater pana la pompa, insa nu am avut timp sa ma ocup :( daca intre timp reusesti sa afli cauza, o sa te rog sa postezi aici :)

L.E. Ca idee, am in plan sa schimb bujia pe el oricum, cu toate ca nu cred sa fie de la bujie, ma gandesc ca daca era bujia, aparea eroare pe tester. codul e Beru GH306, ca idee.

Multumesc!

 

 

 

Salutare!

Am facut si noi o diagnoza cu un tester oarecare, a dat eroare in doua variante ori la bujie ori la pompa de motorina. Dar anul trecut cand am avut probleme cu bujia mi s-a ars siguranta sub capota (25 A). Anul asta se aude cum porneste ventilatorul si fix dupa un minut se opreste. Am scos firul de pe pompa de diesel dar nu da curent, deci nu ajunge comanda la pompa de combustibil (cu ticaitul specific). Am scos si bujia, bujia este intacta functioneaza perfect. Probabil problema vine de altundeva. M-am gandit sa ma duc sa fac o diagnoza cu VIDA la Brasov, ca acolo am cel mai aproape nu stiu daca la Tg Mures este cineva. Dar daca imi da si mie doar mesajul care ai primit tu...cred ca n-am facut nimic. Ma gandesc sa fac urmatoarea chestie ce am gasit pe net: http://hackingvolvo.blogspot.ro/2012/12/anatomy-of-ardic.html.

Tu ai mai rezolvat ceva?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

 

Nu, pentru ca nu chiar nu am avut timp de desfacut si cotrobait prin heater. Insa urmeaza si asta, cand am noutati, te anunt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: Am avut ieri timp, si am facut bucati pre-heaterul, ca sa il curat, si numai bine, caci avea ceva murdarie stransa pe acolo;

 

-am schimbat bujia cu una noua ( Beru GH306 )

-am curatat flame-sensorul

-am curatat arzator, si cam tot ce e aferent lui

 

Insa tot nu vrea sa porneasca. N-am ajuns inca sa pun DICE pe el, sa vedem mai exact...ce cum si cine:) Caci altfel, chiar nu stiu ce naiba sa mai verific, avand in vedere ca anul trecut am schimbat si pompa de motorina :)

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O mica corectie, nu mai puneti toate porcariile fara sa verificati am urmarit videoclipul de mai sus si este o parodie in limba spaniola

tipul cel mai probabil jucand rolul unui tigan spaniol vorbeste despre anii lui de ,,nemunca,,Inteleg si vorbesc limba spaniola si traducerea aia e mai mult ca sigur facuta la misto si nu are nici o treaba cu subiectul ,ma asteptam la ceva serios nu la ,,gogosi" din astea!Noroc Bun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zis cineva ca e real? Pe filmul asta s a lucrat la greu ca si pe cel cu hitler. Era vb doar de o caterinca, nimic mai mult.

Simtul umorului se pare ca nu prea e pentru oricune...

 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update la problema mea ( si a lui sippppi ) cu auxiliary heater-ul:

Pus testerul, zice clar ca  :

Fuel pump - signal too low

thermostat - fault

Deci prin urmare, daca "thermostat" e defect, da eroare si de pompa. Asa ca asteptam sa vina thermostat sensorul (cod 3730414 ), si sa il schimbam, sa vedem ce iese :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Am schimbat sambata -termostatul- la pre-heaterul de pe masina, ( fara sa il dau jos de pe masina) functioneaza perfect, avand in vedere ca i-am facut acum vreo cateva saptamani si o curatare cap coada. Avand in vedere ca si bujia e noua, nu mai scoate deloc fum cand porneste, sau se opreste. Deci, problem solved.:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Acum cateva zile am avut si eu probleme cu incalzitorul diesel la un V 70  din 2006 echipat cu modelul eperspächer care se manifesta in felul urmator: in momentul in care il activam pe direct din timer isi incepea ciclul de pornire normala ventilatorul incalzitorului incepea sa mearga,pompa de alimentare mergea(se auzea ticaitul respectiv) nici un fel de fum,gazele de evacuare fiind reci cand tineam degetul la esapament si bineinteles nici o aprindere si ardere asta avand ca si consecinta oprirea lui dupa vreun minut. Am incercat sa-l pornesc asa de vreo 5 sau 6 ori ,nu mi-a intrat in ,,modul eroare,, permanenta normal la 3 porniri nereusite in care al trebui sa il blocheze automat,m-am conectat la el prin VIDA nu am gasit decat niste erori sporadice care nici nu mai erau active,toate componentele primeau tensiune le-am putut activa pe fiecare in parte tot prin VIDA.  L-am dat jos l-am facut bucatele era un pic murdar dar nimic anormal l-am monta la loc,am dat pompa de alimentare jos am pus alta de pe o un S 60 cu un sistem identic care functiona ,am activat-o in prima faza prin VIDA si la fel nu venea nici un gram de motorina la in fata la sobita. M-am documentat si am vazut un filmulet pe youtube cum se poate alimenta independent dintr-o sticla cu furtun si l-am activat din nou din timer dupa care am mers in fata la sobita si am inceput sa bag motorina din sticla cu furtunul de alimentare si am reusit sa-l pun in in functiune incepand in prima faza sa fumege si dupa aia sa isi intre in ciclul normal de mers,l-am tinut asa vreo 2 sau 3 minute ca ma dureau degetele de la apasatul pe sticla de plastic ca sa-i tin presiunea de alimentare.  Dupa treaba asta am luat conductaraia la inspectat,am desfacut toate racordurile de pe traseul de alimentare care era pur si simplu infundat nici cu presiune de 10 bari de la compresorul de aer nu am reusit sa suflu aer prin instalatie. In fine dupa cea am luat la mana tot traseul pe segmente am ajuns la un conector metalic intre doua stuturi in zona pompei de alimentare care pur si simplu colmatat plin de ,depuneri ca si calcarul,pe care l-am demontat si l-am curatat .  Mi-a luat cateva minute bune cu spiral de 3 sau 4 mm sa-l pot decolmata de mizerie. L-am pus la loc am schimbat cu ocazia asat si furtunasele din zona punand in acelasi timp si coliere noi am pus iar motorina cu sticla ca sa numai bazai pompa prin vida ocazie cu care am amorsat sistemul ,l-am pornit iarasi din timer si l-am ajutat cu sticla pompa fiind conectata doar electric si la rezervor trimitand motorina intr-un recipient ,a  trebuit sa fac operatiunea asta de vreo 3 sau 4 ori pana a reusit sa se amorseze si sa nu se mai opreasca cand il cuplam la pompa de alimentare si pana la urma si-a dat drumul si a inceput sa mearga singur pompa sa-si faca treaba nemaivand nevoie de nimic. Nu i-am pus decat o bujie noua(cand am reusit sa-l pornesc avea bujia veche) daca tot am umblat la el ca aia veche arata cam obosita si in momentul de fata merge normal porneste se opreste fara sa fumege toate acestea fara sa schimb nimic era cat pe aici sa-i schimb pompa de alimentare si nici de VIDA  nu am mai avut nevoie. M-am gandit sa impart experienta mea cu voi pentru ca din punctul meu de vedere, la capitolul incalzitaore diesel informatiile sunt foarte limitate. Multa bafta,drumuri bune si masini calde iarna si reci vara! )))

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 1/5/2016 at 11:08 AM, sizan a spus:

Update la problema mea ( si a lui sippppi ) cu auxiliary heater-ul:

Pus testerul, zice clar ca  :

Fuel pump - signal too low

thermostat - fault

Deci prin urmare, daca "thermostat" e defect, da eroare si de pompa. Asa ca asteptam sa vina thermostat sensorul (cod 3730414 ), si sa il schimbam, sa vedem ce iese :)

 

Salut! Am fost si eu la o diagnoza la Kecs insa nu a aparut nici o eroare pe dice, doar 3 parking senzor si atat. Interesant este ca daca masina are motorul pornit si pornesc de mana heaterul mi imi apare ca merge , si nu se opreste, ticaitul respectiv insa nu aud deloc. O sa incerc sa demontez pompa de diesel si eventual sa fac o curatare cap coada. Nu stiti pompa pentru heater e diferit fata de pompa de diesel? Se poate cumva sa am un furtun blocat sau ceva, ca in tester nu dadea nici o eroare nici la pompa nici la heater niciunde practic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine a fost termostatul, verifica-l.. eventual. Dar la mine a ieșit clar pe tester căci el este de vină ;)

Sent from my iPhone 7 using Tapatalk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 23 ore, sippppi a spus:

Salut! Am fost si eu la o diagnoza la Kecs insa nu a aparut nici o eroare pe dice, doar 3 parking senzor si atat. Interesant este ca daca masina are motorul pornit si pornesc de mana heaterul mi imi apare ca merge , si nu se opreste, ticaitul respectiv insa nu aud deloc. O sa incerc sa demontez pompa de diesel si eventual sa fac o curatare cap coada. Nu stiti pompa pentru heater e diferit fata de pompa de diesel? Se poate cumva sa am un furtun blocat sau ceva, ca in tester nu dadea nici o eroare nici la pompa nici la heater niciunde practic.

Salut! Daca te referi la pompa de alimentare a incalzitorului daca e la fel ca cea de alimentare cu combustibil a motorului ,da e e diferita total este mult mai mica si functioneaza total diferit nu pompeaza continuu ci prin pulsatii de aceea se si aude ticaitul respectiv atunci cand functioneaza,poti sa o depistezi foarte usor daca ridici partea dreapta spate a masinii pe cric sau pe rampa foarte aproape de carcasa filtrului de motorina avand forma unui filtru de benzina mai mic si un contact electric(inainte sa desfaci ceva te poti duce si activa din nou incalzitorul dupa care te intorci la pompa si poti constata daca se alimenteaza si cu furtunul care trimite motorina in fata scos poti vedea daca pompa isi face treaba),dupa care poti verifica sa nu fie colmatat(gen furtun blocat,teava indoita,deformata,sau depuneri de ,,calcar,, ca in cazul meu) traseul spre incalzitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al meu a pornit de cateva ori asta toamna, odata cu motorul, la temperaturi mai mici de 6 grade, cu mult fum alb si se oprea dupa cateva minute.
Intr-un final, n-a mai pornit.
Am pus un fel de tester pe ea si s-au putut citi erorile urmatoare:

  • 4001(-incalzire auxiliara/ "Time out"/ Intermitent)
  • 4101 (-incalzitorul auxiliar prea multe .../ prezent)

A doua eroare presupun ca este "Start attempt. Too many unsuccessful attempts" (Eberspacher Fault codes) dar de prima n-am gasit nimic. Daca aveti idee, va rog sa-mi spuneti.

Dupa ce-au fost sterse erorile, a pornit, din nou mult fum alb, miros de motorina si ulei.
In momentul de fata, dimineata, are doua tentative de pornire de vreo 1-2 minute fiecare, apoi nu mai porneste.
O sa incerc sa-l pornesc direct, fara pornirea motorului, daca ma tine bateria, pentru a-l asculta doar pe el, nu si zgomotul motorului.

Aici este o tentativa mai reusita de pornire, a doua dupa ce au fost sterse erorile.

Aici este o situatie comica (prima pornire de dupa stergerea erorilor). Am fost la tester pentru alte probleme, n-am constientizat ca au fost sterse erorile, motorul fiind cald, n-a pornit soba pana am ajuns acasa. Dupa cateva ore, o ia frate-meu (nu stia ce-i aia incalzire auxiliara pe combustibil si ca am asa ceva) pentru vreo 2 Km. A oprit-o imediat si cauta stingator :). In video se vede cum scoate fum si dupa oprirea motorului.

In concluzie, daca va spun ceva erorile din imaginea atasata si fumul alb din video, apreciez orice parere.

P.S. scotocind tot forumul volvo am adunat aproape toate denumirile pentru acest Parking Heater (Eberspacher, Ardic, Webasto, Incalzire auxiliara, Sistemul suplimentar de incalzire pe combustibil, Heater, preincalzitor, + alte combinatii).

WP_20161130_11_39_29_Pro.thumb.jpg.e3507

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus contactul si am pornit soba din meniu. Am bagat in "ceață" toti vecinii. 
Destul de silentios, se auzea un motor electric, care isi marea viteza de rotatie odata cu țăcănitul pompei de motorina.
La scurt timp, s-a oprit pompa si s-a oprit si fumul. La a doua tentativa, fumul a mai durat vreo 20 de secunde dupa ce s-a oprit pompa.
I-am scos siguranta din panou, pana cand o s-o desfac sa vad care-i buba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 12/4/2016 at 9:38 PM, TitiB a spus:

Am pus contactul si am pornit soba din meniu. Am bagat in "ceață" toti vecinii. 
Destul de silentios, se auzea un motor electric, care isi marea viteza de rotatie odata cu țăcănitul pompei de motorina.
La scurt timp, s-a oprit pompa si s-a oprit si fumul. La a doua tentativa, fumul a mai durat vreo 20 de secunde dupa ce s-a oprit pompa.
I-am scos siguranta din panou, pana cand o s-o desfac sa vad care-i buba.

Eu cred ca ar trebui sa schimbi bujia, de obicei fum alb de acolo se trage. A fost schimbata vreodata bujia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are nici o legatura bujia, daca nu merge bujia nu se aprinde motorina, daca nu se aprinde motorina => nu scoate fum . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am descoperit unde este si cum arata si, spre rusinea mea, era chiar sub nasul meu. 
Il cheama Eberspacher Hydronic D5WS (Airtronic este ala de incalzeste aer) si este pozitionat cum vedeti in schema.

001.jpg.6456ca27d5a71b89e8e57eeaada24468

hydronic-d2076_1.jpg.08937a5de4d297a859b

Sunt multi care spun ca o posibila problema a fumului mult si alb este sita (îmbâcsită) de protectie a bujiei. Tipul asta spune "curatati-l -bujia , sita metalica ,camera de ardere si ventilatorul uns". Asa arata o sita îmbâcsită:

sita.thumb.jpg.f99c95d02835591947badd9ba

Am gasit sita si garnituri pe www.fomcoservice.ro, astept sa vina, insa mai am o problema: Cei care ati mai avut modelul asta de incalzitor, montat in aceeasi pozitie la un V50, S40, C30 si nu-mai-stiu-cui-ii-spune-decapotabilei, pe unde l-ati dat jos? L-ati scos pe sus? Sau pe jos, demontand scutul? Mi se pare foarte greu accesibil prin partea de sus, fara sa demontezi alte lucruri.

WP_20161209_12_18_01_Pro.thumb.jpg.49457

Aici puteti vedea unul sectionat cum porneste si functioneaza fara sa fumege.

Atasez si niste documente folositoare pe care le-am gasit in timpul cautarilor mele:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit pe http://autoplugin.ru/volvo.html o lista cu incalzitoarele montate pe Volvo. Nu stiu cat de reala e.
Astia vand dispozitive pentru pornirea de la distanta a respectivelor incalzitoare. 

Volvo C30        2006—2013        Eberspächer B5WS / D5WS / D5WZ        
Volvo C70        2006—2013        Eberspächer B5WS / D5WS / D5WZ        
Volvo S40        2004—2012        Eberspächer B5WS / D5WS / D5WZ        
Volvo S60        2005—2010        Eberspächer Ardic 912        
Volvo S60 II    2010—...              Webasto TT-V / Evo        
Volvo S80        2005—2007        Eberspächer Ardic 912        
Volvo S80 II    2007—...              Webasto TT-V / Evo        
Volvo V40        2012—...             Eberspächer        
Volvo V40 CC    2012—...           Eberspächer        
Volvo V50        2004—2012        Eberspächer B5WS / D5WS / D5WZ        
Volvo V60        2010—...             Webasto TT-V / Evo        
Volvo V70        2005—2007        Eberspächer Ardic 912        
Volvo V70 II    2007—...              Webasto TT-V / Evo        
Volvo XC60        2008—...           Webasto TT-V / Evo        
Volvo XC70        2005—2007      Eberspächer Ardic 912        
Volvo XC70 II    2007—...            Webasto TT-V / Evo        
Volvo XC90        2005—2014      Eberspächer Ardic 912

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o intrebare: O astfel de bujie incandescenta poate avea un comportament aleatoriu? Acum se inroseste, acum nu, acum partial sau mai putin?

Am desfacut incalzitorul, am pus bujia pe baterie si s-a inrosit puternic in 2-3 secunde. L-am curatat, l-am montat si nu vrea sa porneasca de fiecare data.
Cand nu reuseste sa aprinda motorina, bujia fumega o parte din ea (de acolo provine fumul alb cand nu are flacara), iar restul de motorina se prelinge din dispozitiv pana la iesirea tevii de esapament. Pana cand isi da seama ca nu arde flacara, baga ceva motorina pompa.
Cand porneste cu succes, fumega vreo 3-5 minute pana cand se evapora toata motorina nearsa de la incercarile anterioare nereusite de pornire.

Ventilatorul pare sa nu fie problema, il aud cum merge si cand nu se aprinde motorina. Nu era gripat cand l-am desfacut si se invartea normal.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erorile pe care ti le-ai citit prin autocom sunt erori generale sau mai bine zis consecintele pornirilor nereusite adica incalzitor ,,blocat,, iar traducerea programului a erorii ,,time-out,, intermitent nu mi se pare corecta e foarte evaziva,cel mai indicat ar fi o testare prin VIDA-DICE si eventual o activare a componentelor incalzitorului acest program permitand o verificare independenta a incalzitorului,dupa cum se manifesta in videoclipuri cu mult fum ventilatorul acestuia auzindu-se inclusiv bujia intretinand arderea mie imi pare o problema de alimentare mai precis injectorul care nu mai pulverizeaza motorina, aceasta venind prin picurare sau prin jet fara a mai putea fii atomizata pentru a putea fii arsa fara fum intens ,ceea ce se inatmpla la tine se pare ca dupa resetarea erorilor el porneste cum trebuiea dar datorita motorinei in exces acesta se ,,inneaca,, fapt ce duce la oprirea automata a lui iar erorea ciclului de ardere nereusit este memorata prin citirile ,,senzorulului de flacara,, care ,,sesizeaza,, arderea anormala taind alimentarea incalzitorului si automat la 3 tentative nereusite de completare a ciclului pornire/functionare acestuia inmagazinand mai departe erorile in memoria CEM(Modulul Electronic Central de comanda acolo unde vezi tu erorile pe autocom) care din motive de siguranta blocheaza functia de pornire a incalzitorului pana la o interventie prin tester pentru a nu iti permite sa-l mai actionezi pana remedierea defectiunii. Incearca sa-i faci o citire cu diagnoza dedicata volvo sau sa ajungi la cineva care se ocupa numai cu incalzitoare de genul asta (gen service webbasto/eberspächer nu mai locuiesc demult in romania nu am idee pe unde ar fii) pana sa mai faci altceva pentru ca altfel e numai dat cu presupusul piese schimbate si demontate la ghici plus bani si nervi aruncati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi Vyo! Initial am sunat in Constanta dupa service dedicat si mi s-a răspuns frumos "nu putem diagnostica dispozitivele montate din fabrica". In manual scrie ca dispozitivul se poate folosi doar prin softul autoturismului si erorile pot fi citite numai cu diagnoza volvo.

Ultimele 2 porniri au fost cu succes si fără fum. Încălzitorul asta nu are injector, cred ca la pornire picura si dupa e un fel de jet preluat de aerul produs de ventilator (s-ar putea sa gresesc). Bujia se stinge dupa ce arde flacara cum trebuie.

Flacăra de la pornire e foarte importanta, daca ea nu se produce la timp, porneste ventilatorul si toata motorina din procesul de start va fi fumegata de bujie (aproape toata, restul se prelinge pana iese din teava proprie de esapament si va fi fumegata mai tarziu).

In ianuarie o sa încerc sa găsesc un coleg in Constanta cu diagnoza Volvo sa pot citi erorile.

Pe traseul alimentarii cu combustibil, este posibil sa existe un filtru. Trebuie sa-l verific si pe ala.

wp_ss_20161230_0001.png

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere! Da asta e un model diferit fata de ce am desfacut eu o sa ma uit in VIDA si pe net sa vad ce gasesc despre el! Spor la treaba si sa ne tii la curent cand ii dai de cap!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12.11.2007 at 4:15 PM, Godfather said:

S-o luam treptat.  ;D Heater-ul poa' sa fie cu temporizare (sa-l programezi sa porneasca atunci cand muschiul tau se incordeaza) sau fara temporizare. Tu de care ai? Daca nu stii...la rotirea rozetei de la maneta de semnalizare ar trebui sa-ti apara la un moment dat TIMER 1 si TIMER 2..

 

Asadar...de care e? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 09.12.2016 at 0:21 PM, Bogdan G said:

Nu are nici o legatura bujia, daca nu merge bujia nu se aprinde motorina, daca nu se aprinde motorina => nu scoate fum . 

Buna seara,

 

Ce ar fi de facut la acest mesaj,mentionez ca pina acum a functionat normal desi am masina doar de doua luni,cei drept am aceasta eroare dupa ce am mers la spalatorie pentru a scapa de sarea asta de pe drumuri

La traducerea care am reusit sa o deslusesc ar fi ceva cu condens....

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri

20170116_075935.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zice asa : sistem încălzire auxiliara necesita service . Adică cu alte cuvinte mergi la service și vezi ce este stricat .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now