mariusdaniel

Membru
  • Content count

    1,801
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

943 Best

About mariusdaniel

  • Rank
    Senior
  • Birthday 11/20/1963

Profile Information

  • Locatie București
  • Auto Volvo XC40 T5 MY 2019
  • Fabricatie 2018

Recent Profile Visitors

19,241 profile views
  1. Volvo EX30

    Mihai, crezi că e vreo firmă care dă în leasing operațional o electrică? Și să o facă la costuri aproximativ similare cu o termică de aceeași valoare/preț? Dacă da, atunci chiar e o soluție, dar am mari rezerve. Dacă știi ceva, spune-mi și mie.
  2. Volvo EX30

    Deci, am făcut un drive test în urmă cu o săptămână și acum, după ce s-au sedimentat impresiile, las aici câteva dintre ele. 1.- Am avut la dispoziție timp de circa 5 ore, modelul EX30 TwinMotors Performance, de 428 Cp, prin amabilitatea celor de la Primus Auto Otopeni. Am beneficiat de faptul că mai făcusem cu două luni în urmă un drive test cu XC40 Recharge (full electric) așa că partea de condus efectiv o electrică (inclusiv cu e-pedal în oraș) nu mi-a pus deloc probleme Traseul a fost de la Otopeni la Slănic Prahova și retur. Deși îmi propusesem să ajung la Cheia, mi-am dat seama că ar fi trebuit să reîncarc undeva la Ploiești la întoarcere ca să nu am emoții, așa că am renunțat. E drept că am plecat cu bateria pe la 72% din curtea Primus Auto. Cu încă vreo 10-15% în plus, duceam la bun sfârșit traseul propus inițial fără reîncărcare. E drept că m-a oprit din avântul de a o lua pe Cheia și ploaia abundentă din acea zi. 2.- .Mașinuța asta este un dream car pentru oraș. Nu-i vorbă că și afară se comportă excelent, chiar stă mult mai bine pe curbe decât XC40, fiind o adevărată plăcere să o conduci.. Singurul reproș la drum lung este legat de autonomie, care, deși am reușit s-o țin foarte aproape de ce promite, te face să-ți schimbi aproape radical comportamentul la volan. Mai concret, ori de câte ori apeși accelerația mai cu viață, nu poți să te abții în a trage cu ochiul la autonomie și îți taie instantaneu pofta de adrenalină. Așadar am condus circa 200 de kilometri, 95% la șosea și am utilizat 50% din capacitatea bateriei. Concluzia, bateria este de capacitate relativ mică pentru a utiliza mașina preponderent în afara orașului. 3.- Este atât de silențioasă, încât se aude destul de pregnant zgomotul de rulare al anvelopelor. Acum, desigur, modelul testat, înțeleg că avea anvelope de iarnă (așa mi s-a spus, deși pare ciudat pentru un model nou), sau erau unele foarte zgomotoase. Sper că nu de la antifonare era problema. 4.- Pentru cine stă la casă și poate să-și pună o stație de încărcare proprie de 11KW sau chiar 22 KW. și folosește zilnic mașina în oraș sau suburbii, doar prețul poate fi o frână în calea fericirii. Cât despre concedii, doar dacă mergi în doi și cu o bună planificare poate fi o soluție. Dar pentru navetă la servici este ideală. 5.- Faptul că aproape nu mai are butoane nu m-a deranjat atât de mult cum credeam. Ecranul central este de foarte bună calitate, plăcut ochiului și e multă tehnologie acolo, inclusiv gen Tesla, dacă ați mers vreodată în una. Scaunele foarte confortabile, chiar dacă materialul nu m-a impresionat. Spațiile de depozitare mult evoluate față de XC40, practic, aceasta e cea mai nouă platformă de la Volvo și este o mare evoluție. 6.- Singura părere de rău e că nu am apăsat niciodată pedala până la fund. Limita maximă de viteză pe anumite sectoare fiind de cel mult 100 de km. la oră și neavând setat Waze pe modelul de test  (se setează individual de proprietar, prin cont individual) și fiindu-mi lene să deschid pe telefon, mi-a fost teamă de o eventuală amendă de viteză sau cine știe mai rău, de carnet. Am făcut asta pe XC40 electric și a fost bestial, dar pe EX30 trebuie să fie mult mai spectaculos. 7. Viitorul e aici, iar Volvo e pe calea cea bună. Chiar dacă acum, acest model nu corespunde intru totul nevoilor mele, mă gândesc cu încredere că viitorul meu Volvo va fi unul full electric și îl recomand cu încredere celor interesați. Da, mașina e scumpă, dar se vor economisi mulți bani la revizii și la reîncărcare, mai ales dacă se beneficiază de încărcare acasă. Dacă ai și panouri și eventual ești și prosumator, chiar merită din plin, poți economisi cel puțin 3.000 de Euro anual numai din consum. Plus faptul că nu are emisii de gaze.
  3. Volvo EX30

    Din păcate, e aceeași mașină, absolut nimic nou. Eu speram să fie un XC40 pe platforma nouă de pur electrică, cum sunt Ex30 și Ex90. Nu că nu ar fi excelentă mașina, am condus-o și se mișcă foarte bine. Mă tentează foarte mult, dar mi-e greu să scap de range anxiety. Și nu prea mă pot obișnui cu ideea de lipsă a pieței second hand la electrice. Ce fac cu ea dacă vreau un alt model peste câțiva ani? O casez, o dau gratis la un prieten?
  4. Volvo EX30

    Azi trebuia să fac și eu un test drive cu versiunea cea mai dotată, dar... ieri a avut loc un incident cu mașina în trafic și s-a amânat. Voi scrie aici după test. Oricum, am văzut-o în showroom, am intrat în mașină. E cam de oraș și cam de damă, după părerea mea. Dar performanțele din prezentare sunt uluitoare. Mă sperie un pic lipsa totală a butoanelor din bord, însă o să am timp câteva ore să mă obișnuiesc. Cu opțiunea one-pedal m-am familiarizat de la testul cu XC40 electric, redenumit de luna asta EX40. Sincer, cel mai mult mi-ar plăcea un adevărat EX40, adică pe platformă 100% nouă, ca EX30, cu ceva butoane, ca până acum și cu ecran la șofer, sau măcar un head-up display. Tableta de la EX30 pare ok. Dacă ar mai avea și o baterie solid state cu autonomie de peste 700 de km. chiar ar fi o opțiune. Greu de scăpat de range anxiety... Dar ce vreau eu, s-ar putea să vedem abia peste câțiva ani. Și cel mai îngrijorător este că nu am auzit nimic despre o piață second hand. Nu mă încântă ideea de a da la fier vechi mașina după ce nu mai e bună bateria, sau de a plăti 10-15 mii de Euro pe o baterie nouă. De fapt nimeni nu spune nimic despre asta, se trece sub tăcere perspectiva de peste 5-7 ani de utilizare. De exemplu, eu acum, după aproape 6 ani de utilizare, pot vinde XC40-ul T5 cu circa jumătate din prețul inițial (am ofertă fermă).   
  5. De parcă iarba verde-ar înflori

    Și florile s-ar ierbi.

    Nichita

  6. Povestea lui Blueberry

    Ești neobosit de pasionat. Felicitări!
  7. O nouă poveste începe

    Înseamnă că eu am avut noroc din prima cu Vodafone. Asta e, găsești tu o soluție până la urmă.
  8. O nouă poveste începe

    Eu zic să nu renunți. Ar fi păcat. Poate la service reușesc ei să pună un SIM de date și să dovedească funcționalitatea.
  9. O nouă poveste începe

    Pare hilar, nu văd legătura, dar cine știe? Încearcă și vezi dacă merge așa. M-ar mira să nu scrie asta în manual, dacă ar fi adevărat. Mai degrabă, poate încerci și cu un alt SIM de date. Eventual cu cel din telefon, doar ce am scris că eu am unul de date +voce, similar cu cel din telefon și funcționează perfect. Tot așa, nu văd ce legătură ar avea hărțile mașinii (prin GPS) cu datele GSM. Tocmai că navigația prin GPS, o ai pentru atunci când nu e semnal la telefon, în pădure, pe coclauri.
  10. Volvo EM90

    Iată cel mai nou model prezentat în stilul caracteristic Jim Rowan    
  11. O nouă poveste începe

    E ciudat, la mine cu SIM-ul de voce și date fără limită, merge perfect. Rareori, când trec pe lângă anumite ”obiective”, gen Guvern, Casa Poporului (Parlament), se mai întrerupe conexiunea, dar asta e valabil și pe voce la telefon. Probabil sunt niște bruiaje prin acele zone. Alteori, rar, se conectează mai greu la date, dar nu știu din ce motiv. Și se întâmplă chiar acolo unde în alte ocazii funcționează, gen, în fața casei. Atenție, ca să iei internet din SIM-ul din portbagaj, nu trebuie să ai activată funcția de internet prin bluetooth, sau prin wifi.
  12. Spate instabil

    Aparent, după ce ai scris mai sus, ar putea fi de vină chiar arcurile neschimbate. Dar, poate ar trebui să dai mai multe detalii despre mașină, de când o ai (de nouă sau SH  - la a câta mână), a făcut așa de la început sau după cât timp, etc. La un service ai mers? Adică, poate că sunt unii mai experimentați decât noi, din spatele ecranului,  la diagnosticat astfel de lucruri.
  13. benzina peste motorina

    Eu cred că ai scăpat de probleme, la mustață. Ai făcut tot ce puteai face mai bine, având în vedere că era benzină peste motorină. Lecția o știi de acum.
  14. O nouă poveste începe

    Încă un pont pentru SIM-ul de date din portbagaj. Eu sunt la Vodafone și cel pun la ei, nu oferă SIM de date și în roaming, ci doar în România. Văzând că sunt nemulțumit de asta, cei de la VodaFone, mi-au propus să încerc un SIM de date și voce, care nu are această restricție. Adică, ca și cum l-aș pune într-un telefon mobil, doar că nu va merge vocea, ci doar datele. Mi l-au dat să-l încerc, mașina fiind în parcare la 200 de m., căci nu erau siguri că va funcționa dacă nu-l pun într-un telefon, ci în mașină. L-am încercat și a funcționat (pe date, evident), așa că totul a fost bine, la același cost cu un SIM de date, dar care nu ar fi mers și în roaming. L-am încercat vara asta când am condus în Grecia și Bulgaria și totul a fost excelent.
  15. O nouă poveste începe

    Revin cu unele concluzii, după aproape trei luni de utilizare a acestui Motorola Ma1. Dacă navigația pe Waze sau Google Maps, telefonul și alte funcții din Android Auto funcționează excelent, totuși, conexiunea pe streaming-ul audio lasă de dorit. Mai exact, muzica are unele mici întreruperi. Ce-i drept, eu folosesc Tidal, unde ascult muzică la cel mai ridicat nivel (calitate Flac), care consumă o cantitate mare de date. Nu mă deranjează asta, căci am date nelimitate pe telefon, dar probabil că acest dispozitiv Motorola nu face față și la datele de navigație și la streaming audio la calitate maximă, simultan. Altfel, dacă ascult la aplicația Tune In a mașinii, chiar setată la cea mai bună calitate, streamingul nu se  întrerupe. Ce-i drept, Tune In nu are nicio legătură cu Android Auto, ci asta funcționează independent de telefon, ca o aplicație de sine stătătoare. De ce folosesc Tune In și nu Radio FM? Pentru că e diferență mare de calitate a semnalului audio în favoarea Tune In. Și ai de ales între 3.000 de posturi de radio din toată lumea, și din România. Nici aici nu mă deranjează că e pe date, căci am un SIM de date nelimitate, chiar și în roaming, în portul dedicat din portbagaj. Din ce am observat, capătul cablului USB de conectare al Motorola Ma1 la portul de Android Auto al mașinii (cel de sus), nu este albastru, deci nu este standard 3.0. Chiar mă miră asta, căci la Android Auto nu poți conecta telefonul decât cu cabluri USB 3.0. Totuși, funcționează, dar se pare cu unele limitări. Poate că sunt de înțeles, căci toată conexiunea wireless se face prin bluetooth, nu prin cablu. Al doilea lucru, un pic dezamăgitor este încărcarea lentă a telefonului pe placa dedicată de încărcare wireless din bord. Plus că se încinge cam tare telefonul acolo. Așa că am revenit la cablul de încărcare USB, prin al doilea port usb, sau la priza de 12 V. Ce e drept și bateria telefonului e cam pe ducă așa că mai tot timpul încarc în mașină. E complicat să schimb bateria cu una nouă, că îmi reține telefonul 3 săptămâni în service. Mare porcărie. Uite așa mă obligă să iau un telefon nou și pe cel de acum să-l țin de rezervă, căci e foarte bun. În concluzie, când vreau simultan și muzică bună în streaming prin telefon la calitate audio maximă și navigație prin Waze, folosesc tot cablul USB 3.0 de calitate.