misu_servici

Membru
  • Content count

    137
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by misu_servici


  1. La 14.10.2018 at 6:14 PM, misu_servici a spus:

    Salutare lume.Astazi m-am confruntat cu renumita problema a contactului blocat care nu vrea sa treaca de pozitia 1. Am reusit sa o pornesc cu metoda descrisa pe forum prin demonrarea capatului de la contact si invartirea cu surubelnita.Masina este vechiuta, Volvo S80 2006 volan pe partea dreapta si nu prea s-ar merita schimbarea lui la o reprezentantă.

     Intrebarile mele sunt: Este posibil sa montez un contact second, sa iau doar lama de la cheia acestui contact si sa o montez la cheia mea? Masina va porni?(stiu ca pt torpedou si iala de exterior va trebui sa folosesc lama de la cheia originala) Imobilizatorul este incorporat in contact sau se poate demonta si atasa pe contactul second?

    Pana la urma am rezolvat cumva problema contactului.Prima data am gasit pe YouTube un film ce prezenta dezmemrarea lui iar apoi am gasit altul care prezenta o solutie compromitatoare dar simpla si economica. Aceasta consta in apasarea acelui blocator ce blocheaza volanul si inserarea cheii in butuc.Cu un burghiu de 3 se strapunge o gaura in contact si se introduce o siguranta (split pin) , astfel se blocheaza definitiv acel blocator dar putem folosi contactul fara nici o problema. Dupa cat am inteles eu problema ar fi de la o tija care acționează acel blocator in interiorul contactului dar repararea consta in desfacerea lui.

     

     

     

    DSC_0093.JPG

    DSC_0091.JPG

    2 people like this

  2. Salutare lume.Astazi m-am confruntat cu renumita problema a contactului blocat care nu vrea sa treaca de pozitia 1. Am reusit sa o pornesc cu metoda descrisa pe forum prin demonrarea capatului de la contact si invartirea cu surubelnita.Masina este vechiuta, Volvo S80 2006 volan pe partea dreapta si nu prea s-ar merita schimbarea lui la o reprezentantă.

     Intrebarile mele sunt: Este posibil sa montez un contact second, sa iau doar lama de la cheia acestui contact si sa o montez la cheia mea? Masina va porni?(stiu ca pt torpedou si iala de exterior va trebui sa folosesc lama de la cheia originala) Imobilizatorul este incorporat in contact sau se poate demonta si atasa pe contactul second?


  3. Am comandat pe internet discuri de frana pt fata si spate plus placutele de frana.Din pacate discurile  pe fata erau mari fiind de 320 si le-am returnat.In descrierea lor scria ca sunt pt.  roti de 17". Le-am masurat  cu ruleta si au cam 280.Rugamintea mea este daca imi poate spune cineva cu exactitate dupa VIN-ul masinii ce dimensiuni au. Masina este un S80 D5 din 2005 cu volan pe dreapta iar VIN: YV1TS796261433790.Multumesc.


  4. Am o problema de o saptamana cu becurile de pe partea dreapta fata. Imi apare mesajul "Bulb Failure Dipped Beam" si nu imi merge nici un bec ( pozitie , faza scurta, becul de la lampa de pe latelala ) pe partea dreapta fata.Am verificat sigurantele si sunt OK.Din ce am citi eu pe internet s-ar parea ca problema se datoreaza unui releu( rezistor) situat pe unul din panourile cu sigurante dar nu stiu unde sa-l localizez. Masina este cu volan pe partea dreapta si este setata cu aprinderea fazei scurte la pornirea motorului chiar si pe pozitia 0 a blocului de lumini. Multumesc.


  5. La banii astea e ok statie plus antena. Cel mai bine mergi la cei ce se ocupa cu statii sa-ti calibreze antena pe masina ta.(pana in 20 ron) Calibrarea ajuta in emisie. Daca nu e calibrata si are un SWR mare se pot arde finalii statiei doar la emisie sii sa-ti scada tie puterea de emisie , implicit si distanta la care o sa te faci auzit.Poti sa o probezi la receptie cat vrei dar daca vrei sa faci proba la emisie mergi intai sa-ti calibreze cineva antena pe masina ta cu un analizator sau SWR metru.


  6. mih4y daca tu ai nimerit o masina trasa de ea la care fostul proprietar nu s-a ingrijit sa schimbe la timp piesele uzate si ti-a vandut-o asa, asta nu inseamna ca S60 este o masina proasta. Taicamiu are WV Sharan si a schimbat o gramada de piese.( volanta +disc, compresor de clima si tot nu merge clima , discuri de frana, telescoape, broaste la usi si haion, mecanism pt roata de rezerva, webasco reparat de cateva ori si tot nu merge,tot felul de bucse la suspensie, rulmenti fata, o planetara, suporti motor ) si masina are cu 40 mii mai mult decat am eu. Eu am schimbat doar un pivot, interculerul bombat la partea de jos care este problema cunoscuta la S60 , doua bucsi la un brat , ferodouri la frana de mana si placutele de frana. El a schimbat piese de cateva mii de euro si eu pana in 500.


  7. Deoarece am vopsit bara spate am fost nevoit sa o demontez de pe masina.Am sa prezint pasii de urmat si sper sa fie utili pentru cei ce vor sa demonteze bara.

    Normal bara se demonteaza prin desfacerea celor patru suruburi torx , cate doua la fiecare capat de bara (nr 4 si 5 pe schiță ) , prin desfacerea prin portbagaj a celor partu suruburi (nr 1 pe schiță) dupa scoaterea capacului de deasupra rotii de rezerva si a bateriei, deconectarea cablului de la amplificatorul antenei ( nr 2 si 3 pe schiță) , prin tragerea barei din lateralele si apoi spre spate. post-22-0-82356900-1354281666_thumb.jpg post-22-0-63449300-1354281706_thumb.jpg

    Deoarece mie imi trebuia la vopsit numai bara fara suportul de plastic ( intaritura din spatele barei) nu am mai desfacut bateria si acel suport.

    1.Am desfacut cele 4 suruburi torx de 25 , cate doua la fiecare capat al barei post-22-0-09853600-1354279309_thumb.jpgpost-22-0-07645600-1354279335_thumb.jpg

    2.Am scos cele patru clipsuri (niturile cu miez detasabil) ce prind spoilerul de suportul de plastic la partea de jospost-22-0-06769300-1354279657_thumb.jpg

    3.Am indepartat spoilerul prins de bara vopsita cu niste clipsuri post-22-0-88329300-1354280047_thumb.jpg

    4.Am tras de capetele barei la partea de sus si de jos pentru a indeparta clipsurile cu care se prinde bara de suportii de plastic fixati pe caroserie post-22-0-79362200-1354280503_thumb.jpg

    5.Am scos toate clipsurile din spatele barei tragand cu o mana de bara si bagand un varf de surubelnita in gaura clipsului pentru a iesi mai usor post-22-0-97827000-1354280912_thumb.jpg

    6.Am scos clipsurile din dreptul stopurilor post-22-0-51995700-1354281253_thumb.jpg

    7.Am tras bara in sus pentru a iesi sina din spate barei de pe suportul de plastic post-22-0-45503600-1354281382_thumb.jpg

    post-22-0-95492700-1354279696_thumb.jpg

    2 people like this

  8. Geamul trebuie `tinut fix eventual cu niste ventuze cum folosesc geamgerii sau sustinut cu doua pene bagate intre el si portiera si trebuie apasat in jos pe sina de aluminiu.E riscant , sa nu apesi prea tare si sa stici macaraua.Eu am scos geamul de pe sina dar doar dupa ce l-am dat jos. Sigurantele de pe ghidajele de plastic se pot scoate doar dinspre interior asa ca nu il poti scoate de pe macara. Vezi in postul asta ca sunt fotografii cu un geam cu tot cu sina demontat si e la fel ca la S80.


  9. Un Audi A6 bucsit cu 9 ciori si un BMW faceau intrecere cu 160 km/h iar A8-ul venea din contrasens si a fost victima prostiei ciorilor nespalate. Cel cu BMW desi fara permis de conducere primise masina cadou de la ciorile batrane si fara experienta si la sa o viteza de mare a acrosat in depasire A6-ul care a ricosat in A8-ul ce venea din sens opus.Sunt curios daca macar una din ciorile implicate in accident a platit vreodata macar 50 bani la sistemul de sanatate sau prostimea plateste si pentru lipsa lor de discernamant se consuma atat de multe resurese: interventia pompierilor, salvarilor , spitalizare si transport cu elicopterul.

    2 people like this

  10. Am luat si eu amenda pentru dimensiunea anvelopelor acum vreo doi ani in localitatea Bogdan Voda la iesire din Bacau. Problema e ca cei de la RAR nu au trecut toate variantele de anvelope pe Cartea de identiate a vehicolului prin 2006 cand am adus masina din Germania iar cei de la politie au trecut doar o singura varianta pe Certificarul de inmatriculare.Ulterior dupa ce am primit amenda am fost la RAR unde au trecut pe CIV si celelalte marimi de anvelope cu care poate fi incaltata masina dar Certificatul de inmatriculare a ramas tot asa. Ma bate un gand sa-l schimb declarandu-l deteriorat caci dupa cum am citit eu e numai 37 Ron taxa si am scapat de grija ca pot lua iar amenda pe acelasi motiv.


  11. De vara trecuta dimineata cand intru in masina se simte un miros urat si intepator provenit din gurile de ventilatie. Daca folosesc dezaburirea parbrizului timp de cateva minute dispare mirosul si reapare in dimineata urmatoare.Vara trecuta am schimbat filtrul de polen si am curatat cu un spray Wuerth dezinfectant dozand in carcasa filtrului , in gurile de ventilatie si pe sub masina printr-o gaura pe deasupra cutiei de viteza pe unde am vazut ca se scurge condensul rezultat dupa folosirea climei.Mirosul a disparut timp de vreo trei saptamani dupa care a reaparut. Mirosul apare numai vara si inspecial cand spal masina sau dupa ce ploua.Clima o folosesc rar pe la 22 grade si doar la drumurile lungi .As mai cumpara un spay sa repet operatiunea de vara trecuta si as demonta si grila de la stergatoare sa dau si pe acolo plus curatarea coloanelor de drenare a apei de la parbriz.

    Acum va rog sa-mi dati niste sfaturi, sa fie mirosul numai de la bacteriile formate pe sistemul de ventilatie sau trebuie sa schimb si dezumificatorul situat sub farul din dreapta.


  12. RAR-ul e una , ITP-ul se face la durata de doi ani la service-urile autorizate si unde daca nu cunosti pe cineva nu-ti va da nimeni inspectia cu folie solara pe geamurile latelale fata , iar daca te opreste orice politist iti poate retine certificatul si da amenda chiar daca ai orice fel de hartie cum ca geamurile laterale fata sunt omologate cu folie solara pentru ca legea spune clar ca nu este voie.


  13. Eu zic sa te gandesti de doua ori si sa nu ajungi tu pe la RAR caci pe geamurile latelale fata e interzis montarea de folie solara pentru ca geamul deja are 75-80% transparenta.La o firma autorizata care foloseste folie si adezivi de calitate (Llumar, 3M , etc) nu o sa intampini probleme cu folia.Daca tu ai nimerit la o firma de agiamii nu inseamna ca "folia e varza". Mai bine da-o jos de pe geamurile laterale fata sa nu risti certificatul de inmatriculare retinut si vreo cateva sute de lei amenda , plus ca la urmatoarea verificare ITP garantat nu te accepta cu folie solara pe geamurile laterale fata.Cel putin in Suceava cei de la Politia Rutiera opresc frecvent in trafic masini cu folie pe geamuri . Este si un articol http://www.monitorulsv.ro/Local/2012-05-09/Politist-amendat-de-colegi-pentru-ca-avea-folii-pe-geamurile-lateral-fata-ale-masinii-personale#folie


  14. Taicamiu a patit-o in februarie cand erau - 17 grade si dupa cateva ore de stat in frig din greseala a alimentat VW Sharan cu 20 litri de benzina in loc de motorina. Culmea ca a mers vreo 5 Km pana acasa fara probleme dar la cinci minute cand am repornit-o tremura din toate incheieturile si nu stiam ce are.Am oprit-o repede si am vazut pe bon ca era trecut benzina. A tractat masina pana la Service Seat si acolo un mecanic a pus cumva prin niste legaturi la panoul de sigurante pe direct pompa de motorina pana a scos toata motorina amestecata cu benzina din rezervor .A schimbat si filtrul de motorina care se afla situat langa motor , a mai pus pe direct pana s-a amorsat si filtrul si dupa a pornit la prima cheie.Eu daca nu vad "negru" in fata ochilor la pompa nu alimentez cu motorina.


  15. La mine au cedat amandoua si mi-am cumparat Bosh noi in jur de 100 ron bucata.Mufele originale le-am taiat si am pus papuci.Pe cele vechi le-am desfacut si erau ruginite in interior.Ce e mai dificil e ca trebuie data bara jos pentru a le putea schimba .


  16. Daca are carlig de remorcare cu instalatie electrica deja montat pe masina cred ca poate conecta stopurile remorcii la mufa carligului ; sistemul de franare se foloseste numai in stationar si se poate adapta la sabotii de frana care se actioneaza mecanic prin ridicarea manetei franei de mana si tensionatea cablului nu hidraulic ca la etrieri . Cel mai bine sa mergi la RAR sa te interesezi ce conditii au pentru omologare .Bafta la proiect.


  17. Am fost si la un centru ce monteaza folie autorizata si mi-ai confirmat si ei ca pe geamurile laterale fata nu se autorizeaza folie solara.Le-am spus ca totusi am vazut masini cu folie pe geamurile laterale fata de transparenta 70 sau 75 % cu actibild de certificare si mi s-a spus ca daca te opreste politia chiar si cu actibild si certificatul de omologare tot poate sa-ti retina certificatul pentru ca legal nu este permisa.Am gasit si ceva oficial aici..


  18. Confirm si eu , pe geamurile laterale fata nu e permisa montarea foliei solare de nici o transparenta. In Suceava Politia Rutiera opreste in draci masinile cu folie pe geamuri si amenda e de "numai" 540 Ron si certificatul retinut.Duminica am vazut trei autoturisme oprite la rand numai pentru folie.Sincer sa fiu pana acum doua saptamani nu am auzit de controale dedicate numai pentru folie sau xenoane dar dupa cum observ de cand s-a schimbat premierul si "am scapat de ala cu coane si a venit tacsu" in orice domeniu s-au inmultit controalele si amenzile dedicate numai pentru a aduce bani la buget.