Doru_bv

ce fel de ulei sa folosesc?

695 posts in this topic

ENEOS ? :smile:), a ajuns si la Bucuresti ?

A fost un "tun" mare si s-a umplut piata de el :smile:), mai ales la negru. 3 baxuri la pret de 1 :smile:). In 2 saptamani toata lumea avea Eneos, ( e bun domle, e Japan ! =)) )

Eu folosesc acest ulei cam de 3 ani si pot sa spun ca sunt mai multumit decat de Castrol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Copiez aici raspunsul de la importator, pentru ENEOS Sustina 5W30:

"Buna seara,

Ne cerem scuze pentru raspunsul intarziat dar am vrut sa obtinem si opinia colegilor de la Eneos.

Conform spuselor acestora uleiul Eneos Sustina 5W30 este recomandat pentru masina dumneavoastra, acesta avand specificatii superioare fata de Castrol Magnatec 5W30."

Inca nu m-am convins, dar fie, am luat un raspuns "oficial".

Tocmai pentru ca nu stiu inca nimic sigur despre el, nu-l flutur in fata nimanui... Am, si gata, cine doreste, cine pofteste, intreaba si cumpara.

Ai procedat foarte corect, ai expus o varianta cumva diferita fata de cele atotstiute apoi ai cerut pareri de la cei care au folosit sau inca folosesc produsul. :smile:

Cei de la ENEOS RO se lauda ca sponsorizeaza Campionatul National de Drift, ca uleiurile lor sunt superioare, etc. Voi mai studia.

L-a testat cineva de aici, de pe forum?

Chiar nu stiu nimic despre Liqui Moly, intreb la modul cel mai serios.

Raportat la pret, este aproximativ la fel cu cel al Castrol Magnatec A1 5W30.

Edited by vali.ichim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai Castrol Magnatec Professional A1 e mult sub A5/B5, si implicit sub C1/C2/C3/C4... Magnatec A1 am si eu la 30RON litrul parca, dar nu vand asa ceva. Tie iti trebuie Castrol EDGE Professional

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant acel liqui moly pentru cei cu DPF, la ash sulphated (cenusa) nu scrie exact cat are dar daca te uiti la norma C1-08 trebuie sa aiba cel mult 0.5 iar castrol edge professional C1 are 0.49 deci asta nu poate sa fie mai rau decat castrol din punctul asta de vedere. Pare sa fie o idee mai vascos decat castrol c1, punct de curgere la -36 Celsius fata de -39 Celsius la castrol, punct de ardere 228 Celsius fata de 185 Celsius Castrol...cine stie poate o fi la fel de bun si cu 35% mai ieftin avand in vedere ca un C1 e cam 60 litrul dar nu e mare economie oricum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De asta a folosit cineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Engine (DT) Premium EDGE 0W-30 A5/B5 (a) 5.5 Mid-range Magnatec 5W-30 A1 Manual Transmission (MMT6/MTX75) Syntrans Multivehicle 75W-90 2.0 Automatic Transmission Differential From Gearbox Coolant (50%) Refer to main dealer 9.5 Brake Fluid React Performance DOT 4 Manual Transmission (M56) Premium Syntrans FE 75W 2.1 Mid-range Syntrans Multivehicle 75W-90 Power Steering Refer to main dealer

Recomandari castrol.

http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9033469&contentId=7061487

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai Castrol Magnatec Professional A1 e mult sub A5/B5, si implicit sub C1/C2/C3/C4... Magnatec A1 am si eu la 30RON litrul parca, dar nu vand asa ceva. Tie iti trebuie Castrol EDGE Professional

Da, ai dreptate, e sub Castrol EDGE Professional.

Il scoatem din discutie.

Interesant acel liqui moly pentru cei cu DPF, la ash sulphated (cenusa) nu scrie exact cat are dar daca te uiti la norma C1-08 trebuie sa aiba cel mult 0.5 iar castrol edge professional C1 are 0.49 deci asta nu poate sa fie mai rau decat castrol din punctul asta de vedere. Pare sa fie o idee mai vascos decat castrol c1, punct de curgere la -36 Celsius fata de -39 Celsius la castrol, punct de ardere 228 Celsius fata de 185 Celsius Castrol...cine stie poate o fi la fel de bun si cu 35% mai ieftin avand in vedere ca un C1 e cam 60 litrul dar nu e mare economie oricum...

Nu suna rau!

Ma tot roade recomandarea asta a Volvo pentru Castrol si pe mine ma mananca sa gasesc variante.

De asta a folosit cineva?

Nu am auzit niciodata de ei (eu = nestiutor intr-ale uleiulilor de motor sau echivalent).

Engine (DT) Premium EDGE 0W-30 A5/B5 (a) 5.5 Mid-range Magnatec 5W-30 A1 Manual Transmission (MMT6/MTX75) Syntrans Multivehicle 75W-90 2.0 Automatic Transmission Differential From Gearbox Coolant (50%) Refer to main dealer 9.5 Brake Fluid React Performance DOT 4 Manual Transmission (M56) Premium Syntrans FE 75W 2.1 Mid-range Syntrans Multivehicle 75W-90 Power Steering Refer to main dealer

Recomandari castrol.

http://www.castrol.c...ntentId=7061487

Aici este cam invers, Castrol recomanda.

Dar primul este, ce-i drept, EDGE 0W-30 A5/B5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Castrol for Volvo vs Castrol Edge 0w-30:

post-3567-0-28669500-1359222656_thumb.jp vs post-3567-0-34611700-1359222660_thumb.jp

Se pare ca uleiul pt volvo este mult mai subtire decat celelalte. Intrebarea mea este:

1. dupa un anumit grad de uzura al motorului, este sau nu recomandata cresterea vascozitatii? (5w-40 in loc de 0w-30)

2. pentru clima foarte calda (peste 40 de grade vara) si trafic solicitant pt motor (ca in Bucuresti), exista alternative la 0w-30 pt. Volvo?

3. uleiul pt. Volvo nu este diferit pentru diesel si benzina, sau pentru fiecare tip de motor in parte? (presupun ca A5 include si normele A3, asa cum imi cere mie manualul).

Edited by ovidiu xc 70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu sigur daca castrol for volvo cars include si masinile cu 2.0D. Din cate stiu este vechiul DW10 pe masinile S40 2.0D ce inseamna ca e acelasi motor de pe 407.

Ma mentin putin inteligent si merg pe recomandarile volvo si castrol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ofertele care sunt acum pe piata vad ca este destul de greu sa alegi uleiul potrivit pentru volvourile noastre,chiar si dupa ce ne recomanda producatorul in cartea tehnica.Vad ca trebuie sa luam mai multe aspecte in calcul atunci cand trebuie sa facem schimbul,si anume

-Recomandarea producatorului

-Normele ACEA

-Tipul de motorizare

-Gradul de uzura al motorului

-Tipul de clima de la noi din tara(in ultima perioada am avut extreme destul de mari de la -25 la +40)

-Fabricantul

-Feedbackurile unor produse noi iesite pe piata

-Echivalente uleiurilor care nu se mai fabrica

-Cred ca ar mai fi dar ma mai coplectati voi cei care sunteti mai in tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu sigur daca castrol for volvo cars include si masinile cu 2.0D. Din cate stiu este vechiul DW10 pe masinile S40 2.0D ce inseamna ca e acelasi motor de pe 407.

Ma mentin putin inteligent si merg pe recomandarile volvo si castrol.

Fiind doar citiva fabricanti propriu zis de motoare ,restul fie le cumpara fie se asociaza la fabricare astfel apar ca ex. vorbesc ,10 nuclele de motoare la 100 de marci .Deci nu inseamna ca la aceleasi motoare le trebuie musai alt ulei .Adica daca la PSA de 2l cu motor DW10 se pune 5W30 Mobil de ce nu ar merge si la S40 2l?!!Comercial nu prea merge ca Volvo agreeaza doar Castrol,deh.

In general si practic,convingerea clientilor este doar scopul marilor firme de a vinde ca in rest daca mai apar eventuale nemultumiri stiu sa le gestioneze.

Parerea mea :smile:

Uite D5-ului cu OEM Volvo recomandat este sub Castrol Slx Prof Longtec 0W30 ca si performante ale motorului pe trasee ,zona date.(extraurban)Imi exploatez masina in mod normal .Curind am sa fac comparatie intre Castrol si Aral Super Tronic E.

Ca paranteza la Ford-uri mele uleiul Formula F recomandat de Ford nu era cine stie ce si foloseam altceva.(Castrol nu era sigur in ambalaj Formula F cum se spunea pe aici)

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie la Primus in august 2012 mi-au pus Castrol Edge Professional C1 5w30. Cred ca au zis baietii sa fie prietenosi cu mediul desi nu am DPF :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut si eu schimb de ulei cu 5w30 Castrol FST .Am mentionat discutiile de pe aici . Mi-au spus ca e singurul ulei care se pune si la masini dotate cu DPF . Masina e V50 1,6D 2006 . M-am tot uitat pe bidoane nu am vazut nici un C1 ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca exagerezi cu prostitul, nu e un ulei rau chiar daca nu apare si Volvo in lista aia.

Are totusi norma C3, e ok pentru DPF chiar daca nu e cel mai bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate sa fie bun... pt vw, bmw. skoda. Ar trebui sa apara ford nu volvo in lista. Atunci de ce sa nu bagam ulei de dacie cu 8l/l

Tu ti ai fi bagat asa ceva?Daca pe masina scrie o norma ii asa greu sa o respecti? poi din uleiurile de pe piata pt generatia E4 de motoare este sub c3 ceva?

daca uleiul i-a fost schimbat de catre service atunci a fost prostit (parerea mea), daca l-a cumparat el si logic vanzatorul i-a dat la ce are mai mare bonus din partea distribuitorului, tot pacolo este.La magazin tre sa meri si sa ceri exact ce vrei, chiar daca nu stiu cum sa te mai duca de nas ca sa ti vanda unde au ei bonsurile mai mari.Cand am fost sa mi caut la recomandarea lui roberto castrol edge fst 5w 40 pt corsa benzina(dexos 2) toti,dar toti vroiau sa mi bage pe gat 5w40 fst de turbo disel.Dupa ce le am luat bidonul si am zis sa mi arate opel/vauxhall si nu gaseau...apoi mere si din asta, ca din ala pt benzina nici nu am auzit. Cu greu dupa 2 returnari de marfa, unde am specificat sa scrie pe el opel si sa nu fie td mi au adus ce vroiam.

Daca nu ti permiti un edge profesional c1, sau nu l gasesti, te interesezi si vezi ce poti lua ca inlocuitor din aceasi norma, motul,mobil,magantec pro a1 sau a5.si ajungi de la 60-70l/l la 25l/l dar macar esti in norma...sau poate gresesc

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stii ca 1.6d care e pe Volvo este si pe Mini, nu?

Asta asa ca tii neaparat sa vezi pe bidon marca de masina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am dus masina la service pt schimb ulei , nu m-am stresat prea mult , m-am gandit ca stiu ce sa puna , am cerut acum unul din uleiurile mentionate . Am sa fac schimbul azi daca spuneti ca e neaparat necesar . Totusi SLX ala nu prea se gaseste . Linkul dela mOTUL nu functioneaza , mai exact ce ulei e ala ? IAr la Ford au unul dar scrie pe el alta norma WSS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e WSS-M2C-913B sau 913C e foarte ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e WSS-M2C-913B sau 913C e foarte ok.

exact , mi-au gasit ulei ford original cu specificatia aia sau Motul MOT913C5L . Care din cele 2 e mai potrivit .

Edited by wyx99

Share this post


Link to post
Share on other sites

@thor4ever:

Cand au aparut motoarele astea, norma C1 nici macar nu exista, asa ca hai sa nu fim mai catolici decat papa.

Da, exista uleiuri cu specificatii mai bune decat Edge-ul ala dar de aici si pana la a spune ca a fost "prostit" si ca e "ulei de Dacie" e drum lung.

WSS-M2C-913B este uleiul pe care Ford il recomanda pentru 99% dintre motoarele lor, diesel, benzina, turbo sau aspirat si e ok chiar daca nu are norma C1...

Edited by huff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru motor de 1.6 benzina, ce fel de ulei îmi recomandați?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lui Sepukku i-am dat ulei Ford, la 25RON/litru, la recomandarea lui BogdanG...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now