-
Content count
657 -
Joined
-
Last visited
Community Reputation
845 BestAbout Bogdan S
-
Rank
Senior
- Birthday 11/15/1993
Profile Information
- Locatie Arad
- Auto Volvo 850 T-5
- Fabricatie 1996
- Auto 2 BMW F90 M5C
- Fabricatie 2 2023
Recent Profile Visitors
18,287 profile views
-
20T-ul e sus și se aude bine. Fiind parte rece billet in loc de șuierături standard de turbina este un sunet de “inspirat” aer, mai gros, asemanator cu un GT30. Am inlocuit vechiul japanifold crăpat intern cu altul mai nou, vopsit și el in VHT. Pasta ceramica pe toate șuruburile. Cât m-am învârtit puțin (lejer) cu mașina, senzația data este buna, având un răspuns mult mai rapid decât vechiul td05, la care aveai nevoie de 3500+ ture ca sa împingă in scaun. Urmează sa ajungă zilele astea un M4.4 cu niște specialități alese atent. Luat faruri noi. Sunt de America, și sunt curios sa le studiez. Luat o fata de ceasuri de bord cu motorașe cu tot, noua. Placa și memoriile rămân ale masinii pentru km și legacy. Tradera. Tipul are mai multe. Curatat puțin motorul in spate de praf.
-
MMihai liked a post in a topic: Povestea lui Blueberry
-
pedala liked a post in a topic: Povestea lui Blueberry
-
Una din ultimele piese din puzzle înainte de upgrade-ul la Motronic 4.4. Diverter de la GBF Australia, model DV+ T9302 SXV. Recircularea se face printr-un furtun cu diametrul de 25 mm pana in tubul de admisie. Fiind tubul de 3 Inch de la do88, are port dedicat pentru așa ceva. Elegant, cu liniste, prietenos cu mediul, alea alea… Cel mai important nu avem parte de sunetul ăla ostentativ de blow-off, care nu s-ar potrivi cu mașina. CBV-ul de pe turbina este inlocuit cu un block-off plate de la forge, rolul lui fiind acum in sarcina diverterului. Motivul de upgrade este legat de fiabilitate (CBV-ul având o membrana subtire, predispusă la rupturi și un arc stock slab pentru ce fac eu, nefiind posibila înlocuirea lui) dar și de performanța: CBV-ul sta deschis și recircula pana e nevoie sa se închidă, in timp ce diverterul sta închis pana e nevoie sa deschidă. Chestiile astea se traduc in răspuns mai bun la pedala, lag mai mic între trepte și culmea, luând in calcul modul de funcționare al Motronicului, un consum mai mic in trafic. :)) Schimbat toate colierele de boost cu unele Mikalor Stainess Black, luate din Suedia. Evident avem și sticker! Ne apropiem de un nou capitol de “choo-choo!”, in care speram maaacar sa stam bot in bot cu Polestar-ul colegului de mai sus la 100-200. :))
-
Bogdan S liked a post in a topic: Povestea lui Blueberry
-
pedala liked a post in a topic: Povestea lui Blueberry
-
MMihai liked a post in a topic: Povestea lui Blueberry
-
MMihai liked a post in a topic: Povestea lui Blueberry
-
Pe lumina mai buna.
-
Salutam. Intr-un final s-a întors olandezul din concediu și am primit airbagul bej, așa ca domnu’ @MMihai, problema este rezolvată! :)) Făcut update la ECC cu aplicația de diagnoza 850 și un Konnwei B0189-W chinezesc. Aceeași scula pe care o folosește și @pedala, dar a lui este verde. :)) Ocazional ECC ul clipea de erori dar niciodata nu lasă cod. Târziu am aflat ca Volvo a lăsat varianta de soft care rezolva problema erorilor fantoma. Aplicația costa 9 ron, și știe multe, inclusiv învățare de chei pentru immo. Scos cele 10 kg de pământ și nisip din bara spate și remontat tot la loc. Trebuie sa reglez esapamentul care acuma sta prea pe stanga, fiind modificata poziția suportului spate. Multumesc.
-
pedala liked a post in a topic: Povestea lui Blueberry
-
MMihai liked a post in a topic: Povestea lui Blueberry
-
Trăiți! Poza fără chiloței. A ajuns cuiul de la Sorin, din Suedia. Trei saptamani a fost la reconditionat, pentru ca efectiv a trebuit reînviat din morți. Acum e făcut sa nu mai ruginească niciodata. :)) Cuiul detașabil cu cheie e prezentat anterior. Nu au fost surprize specifice modelului când am dat jos bara. Longeroanele sunt absolut curate. La remontare primește suporti originali noi, luati de la Matrixxx acum câțiva ani. Montajul este ca de fabrica, cu ranforsarile interioare pentru longeroane, șurubul special lung cu distantier de pe partea stanga, care tine si suportul final de esapament. In total 14 șuruburi, lucru care m-a surprins, făcând comparație cu modele noi de la alte mărci care au doar 4. :)) La final o curățare atenta, niște vaselină de protecție, un tub de ceara de cavități si jumătate de tub de ceara exterioara, care sa îmbrace tot. Mai umblam aici peste vreo 30 de ani. Bineinteles, șuruburi și piulițe noi (12.9), cleme noi galvanizate pentru laterale și nituri bara originale Volvo. Salutam!
-
MMihai liked a post in a topic: Povestea lui Blueberry
-
pedala liked a post in a topic: Povestea lui Blueberry
-
Trăiți! Rezolvat cu oglinda: https://youtube.com/shorts/CoocZJm4Hu8?si=dQYiZUsGD3z1vc7a Mai luat niște nimicuri de la DO88. Am găsit geaca cu 850 Racing. Pregatit revizia pentru schimbul de turbo si japanifold portat. Va scriu in avans ca motivatie, pentru ca lately devin leneș și sa ajung sa imi fie jena de atatea amânări… Pregatit Metabond-urile. Noroc! Bog
-
Buna ziua! Instalat chestii venite din spate. Primit și restul de autocolante 3M originale Volvo. Oglinda noua autodim. Sunt fabricate de Donnelly și interschimbabile cu un minim de efort între mărci. Mutat pe asta suportul cu bila de Volvo și cositorit mufa de P80 in locul celei de Peugeot 607/807/etc. Decât sa dau 250€ pe una de Volvo, am dat 74 lei pe asta de Peugeot. Sunt absolut identice, inafara de suport. :)) Luat încă un tips Feritta, sa le mai schimb când ma plictisesc. Niste mufe noi și cheițe de pini sa reinnoiesc ce nu era absolut perfect pe la bord. Intr-un final am zis sa ajung și eu in rândul lumii și am luat un manual Haynes. To be continued!
-
Au ajuns și ranforsarile de burta de la Ultra Racing. Vor fi montate in echipa cu piesa centrala de C70 decapotabil. Trebuie putina prelucrare sa se pupe perfect, dar rezolvam “pe banc” toată ajustarea.
-
Buna ziua! Check engine! :))) A murit subit supapa de control turbo. Am ramas cu vreo 140-150 cp la 3 psi de boost. *vioara mica*. Schimbată cu aceeași unitate Pierburg de Porsche. In schița aveți desenat cu verde cum trebuie sa direcționeze aerul când e buna și cu roșu cum direcționa a mea de pe mașina. Soricei pe culorile din manual. :)) Gasit și luat de rezerva toate clipsurile de pe usi care țin gumele anti vânt. Am și pentru fata și pentru spate. Gasit câteva seturi de stickere protecție anti piatra pentru aripile fata și aripile spate. Nos. Gasit cablu acceleratie nou. Nu mai e livrabil de ceva timp. Luat un releu secundar de Guard 2 cu doua telecomenzi. Tot nou. Rezerva la ce este pe mașina. Din păcate frecvente diferite între telecomenzile actuale și cele proaspăt ajunse, așa ca vor lucra doar in perechi cu releele lor, dar nu ma deranjează.
-
Buna ziua! Ajuns kitul updatat de senzori de detonatie. Include protectiile si prinderile pentru cablaj. Kitul a început sa fie pus din luna August 1998. Ulterior a apărut un buletin tehnic prin 2002/2003 pentru update și la modele MY95+. Costa undeva la 240€ plus transport. Sau aveți noroc ca mine sa fie pe licitații si sa nu îl vrea nimeni. :)) Atenție la mufe, la orientarea senzorilor si la cuplul de strângere pe bloc. Ajunse si garniturile de protecție injectoare. Umpic târziu, dar oricum scot rampa din nou când pun distantierul phenolic pe chiulasa. Luat celebrul breloc btcc cu varianta estate pe care îl voiam de mult. Multumesc.
-
Apropo, update radiatoare do88. Scumpe, nu se potrivesc perfect nici între ele, deși sunt făcute de aceeași firma ambele, mari, abia le bagi la loc, îți reduc spațiul dintre ventilator și motor cu aproximativ 27 mm, lucru care va face grea orice lucrare in zona aia, cablajele din jur trebuie acum protejate termic de caldura radianta, splash guard-ul aproape nu mai are loc, senzorul de temperatura exterioara trebuie mutat. Nasol, nu? Ei bine, dacă as mai avea și alte P80-uri, FĂRĂ discuții as monta aceleași piese și pe alea. -Racirea e mult mai eficienta (timp scăzut de funcționare ventilator motor când porneste). -răspunsul la pedala este mult mai bun (ambele gauri ale traseului de aer fiind acum de același diametru). -intercoolerul cât timp motorul functioneaza rămâne RECE la atingere, chiar si cu clima pornita și 38 de grade ambiental. Nu înțeleg ce magie neagră este asta, dar nu mai am deloc comportament de heat soaking când merg bara la bara. Cu transport și mici accesorii, sunt vreo 1200€ și astea, dar da, merita! Multumesc.
-
Buna ziua! More supporting mods were needed! :)) Instalat injectoare verzi (Bosch Green Giants). Atenție la fake-uri! Sunt multe. Schimbat bujiile. NGK bkr7eix iridiu. Acum practic, cu tot cu regulatorul de presiune de benzina de 4 bar, cumva avem atât injecția, cât și aprinderea de S60R. AWD-ul ăla de ar mai fi. :)) Schimbat preventiv senzorii de poziție la came și la vilbrochen. Bosch. Luat niște reviste de răsfoit. Merge frumos: https://youtube.com/shorts/LlYkAJhfMOM?si=hogTTXbJmUr3IGFN Multumesc!
-
Buna ziua! Luat lămpi iluminat interior spate, noi. Luat senzor temperatura exterioara, nou. Gasit airbag funcțional bej in Olanda. O sa vina acasa cu un amic, șofer de tir. Fabuloasa suma de 20€. :)) Luat senzori de detonatii noi. Aia originali ai masinii sunt inca ok, dar plimba aiurea STFT-ul câteodată, lucru care ma enerveaza de câțiva ani… Greu când vrei cai și trebuie totul sa se comporte “like new”. Trăiască Launch-ul, cu el am identificat schema. Apoi, când @pedala a confirmat un comportament asemanator la el, nu am mai stat pe gânduri. Saru’mana, mr. Encyclopedia! Suporții interiori pentru cui, aia care se bagă in longeroanele spate pe post de ranforsare, proaspăt veniți de la sablat si tras in primer. Salutam!
-
Toți suntem profani, pana batem la poarta, bro! :)) Circula, circula. Cam 4000-ish km pe an. Merci de intervenție!
-
Salutam! Ajuns ultimele chestii de suspensie. Talere și fixare arcuri spate, șuruburi, șaibe, piulițe speciale, etc. Nu este mentenanța. Toate astea se vor lega la un nou sistem de suspensie, puțin mai diferit. Ajuns ultimele chestii pentru swap-ul de turbo. Prezoane, garnituri, piulițe, etc. Ajuns primerul și vopseaua VHT cu care am pregătit partea calda a 20T-ului și noul Japanifold care se montează. Protectie termică DEI pentru tubul de admisie. Extins cu 10-12 cm tipsul evacuării. Sunetul din habitaclu este acum comparabil cu evacuarea stock. Câștigăm atât pe partea de liniste, cât si pe cea estetica. Tot teava de inox și asta de umplutura. Interceptat @capi_1977 la intrarea in țara, de la care am confiscat o tăviță bej de portbagaj. Îndreptam umpic zona peste care a uitat geamantanul si o sa fie ca noua. :)) Much more to come. Bog.