All Activity

This stream auto-updates   

  1. Today
  2. Salutare, Din greseala mea trebuie sa schimb un rulment fata stanga. Zic din cauza mea ca am avut un capat de bara defect, am circulat mult asa pana a ajuns uzura la panza si am facut pana. Am schimbat cauciucul, nu stiusem de capatul de bara ca era defect, am circulat mult pana la verificarea technica, cei de acolo mi-au spus sa-l schimba. L-am schimbat, deja se facuse uzura interioara si la cel nou, am schimbat capatul de bara, l-am schimbat numarand vreo 20 turns, dar erau doua branduri diferite. Nu am mers sa fac alignmentul si a inceput sa apara un zgomot pe fata, stanga. Am facut si la cauciucul nou pana, din cauza uzurii, nu pana la panza, dar era bine uzat. Am schimbat cauciucurile din nou, dupa 3 luni, si  i-am facut alignmentul. Cu cele vechi si uzate pe interior nu se auzea zgomotul asa de tare, numai cand invarteam volanul in stanga, acum cu cele noi se aude si mers drept, in stanga foarte tare, sprea dreapat nu se aude nimic. Din nefericire nu pot merge numai rotind volanul in dreapta Am luat un rulment, Fag, ma gandesc la cele doua prese de rulmenti din imagine, care sa o i-au, tool kitul din cutia albastra 78mm, celalalt cred ca e general, hidraulic. Care e mai indicat? Multumesc.
  3. Yesterday
  4. Volvo EX30

    Mihai, crezi că e vreo firmă care dă în leasing operațional o electrică? Și să o facă la costuri aproximativ similare cu o termică de aceeași valoare/preț? Dacă da, atunci chiar e o soluție, dar am mari rezerve. Dacă știi ceva, spune-mi și mie.
  5. Volvo EX30

    Deci, am făcut un drive test în urmă cu o săptămână și acum, după ce s-au sedimentat impresiile, las aici câteva dintre ele. 1.- Am avut la dispoziție timp de circa 5 ore, modelul EX30 TwinMotors Performance, de 428 Cp, prin amabilitatea celor de la Primus Auto Otopeni. Am beneficiat de faptul că mai făcusem cu două luni în urmă un drive test cu XC40 Recharge (full electric) așa că partea de condus efectiv o electrică (inclusiv cu e-pedal în oraș) nu mi-a pus deloc probleme Traseul a fost de la Otopeni la Slănic Prahova și retur. Deși îmi propusesem să ajung la Cheia, mi-am dat seama că ar fi trebuit să reîncarc undeva la Ploiești la întoarcere ca să nu am emoții, așa că am renunțat. E drept că am plecat cu bateria pe la 72% din curtea Primus Auto. Cu încă vreo 10-15% în plus, duceam la bun sfârșit traseul propus inițial fără reîncărcare. E drept că m-a oprit din avântul de a o lua pe Cheia și ploaia abundentă din acea zi. 2.- .Mașinuța asta este un dream car pentru oraș. Nu-i vorbă că și afară se comportă excelent, chiar stă mult mai bine pe curbe decât XC40, fiind o adevărată plăcere să o conduci.. Singurul reproș la drum lung este legat de autonomie, care, deși am reușit s-o țin foarte aproape de ce promite, te face să-ți schimbi aproape radical comportamentul la volan. Mai concret, ori de câte ori apeși accelerația mai cu viață, nu poți să te abții în a trage cu ochiul la autonomie și îți taie instantaneu pofta de adrenalină. Așadar am condus circa 200 de kilometri, 95% la șosea și am utilizat 50% din capacitatea bateriei. Concluzia, bateria este de capacitate relativ mică pentru a utiliza mașina preponderent în afara orașului. 3.- Este atât de silențioasă, încât se aude destul de pregnant zgomotul de rulare al anvelopelor. Acum, desigur, modelul testat, înțeleg că avea anvelope de iarnă (așa mi s-a spus, deși pare ciudat pentru un model nou), sau erau unele foarte zgomotoase. Sper că nu de la antifonare era problema. 4.- Pentru cine stă la casă și poate să-și pună o stație de încărcare proprie de 11KW sau chiar 22 KW. și folosește zilnic mașina în oraș sau suburbii, doar prețul poate fi o frână în calea fericirii. Cât despre concedii, doar dacă mergi în doi și cu o bună planificare poate fi o soluție. Dar pentru navetă la servici este ideală. 5.- Faptul că aproape nu mai are butoane nu m-a deranjat atât de mult cum credeam. Ecranul central este de foarte bună calitate, plăcut ochiului și e multă tehnologie acolo, inclusiv gen Tesla, dacă ați mers vreodată în una. Scaunele foarte confortabile, chiar dacă materialul nu m-a impresionat. Spațiile de depozitare mult evoluate față de XC40, practic, aceasta e cea mai nouă platformă de la Volvo și este o mare evoluție. 6.- Singura părere de rău e că nu am apăsat niciodată pedala până la fund. Limita maximă de viteză pe anumite sectoare fiind de cel mult 100 de km. la oră și neavând setat Waze pe modelul de test  (se setează individual de proprietar, prin cont individual) și fiindu-mi lene să deschid pe telefon, mi-a fost teamă de o eventuală amendă de viteză sau cine știe mai rău, de carnet. Am făcut asta pe XC40 electric și a fost bestial, dar pe EX30 trebuie să fie mult mai spectaculos. 7. Viitorul e aici, iar Volvo e pe calea cea bună. Chiar dacă acum, acest model nu corespunde intru totul nevoilor mele, mă gândesc cu încredere că viitorul meu Volvo va fi unul full electric și îl recomand cu încredere celor interesați. Da, mașina e scumpă, dar se vor economisi mulți bani la revizii și la reîncărcare, mai ales dacă se beneficiază de încărcare acasă. Dacă ai și panouri și eventual ești și prosumator, chiar merită din plin, poți economisi cel puțin 3.000 de Euro anual numai din consum. Plus faptul că nu are emisii de gaze.
  6. manual xc90

    Salutare colegii. Mă ajutați și pe mine cu un link valabil pt manualul de reparatii? Va mulțumesc și sănătate tuturor 
  7. Last week
  8. XC40 T5 Plugin Hibrid

    Salutare!  1. Revizia 1800lei? Uau...nu știu cât este la un Volvo benzinar clasic sau un diesel, dar mi se pare extraordinar de mult... ne poți pune poză la factura de revizie? Chiar sunt curios ce a costat atât... în altă ordine de idei la un Audi 1.5TSI (nonhibrid ce-i drept) revizia în reprezentanță cred că ar ajunge la vreo 1000lei dacănu mă înșeală memoria ... 2. Ai încercat să vezi și un consum de oraș doar pe motorul termic?
  9. Earlier
  10. Injectoare sau .... ?

    Mi-am instalat astazi ei eu VIDA 2015A, (cica ar fi ultima versiune inainte de trecerea la online) pentru instructiuni de service, si coduri OE pt piese. Probabil am sa investesc si intr-o interfata de diagnoza (baiatul de la service folosea VXdiag “powered for Vida”) dar dupa ce o sa rezolv problema actuala… Si in Vida am gasit P200977 - este vorba despre actuatorul clapetelor swirl de pe admisie (asta stiam si dinainte). In schimb nu am gasit P030000. Cel mai probabil o sa comand acel actuator, dar as vrea sa o si curat, admisia, doar ca mecanicul nu vrea sa se bage, de frica sa nu cada depuneri si sa blocheze vreo supapa… a zis ca a patit si nu se baga. EGR-ul este ok, am schimbat anu trecut racitorul cu modelul care nu se infunda… de atunci nu am mai avut nici o eroare pe EGR 
  11. Injectoare sau .... ?

    Ca sfat: NU se scot mufele  de la injectoare cind motorul este pornit.Au o comunicare cu ECU si nu sint simple cuple de bujii aprindere carburant. Cind injectorul se schimba ,in fctie de clasa sa este nevoie de tester pt.codare.,s.a.m.d. In VIDA exista test pentru  injectoare ,etc. Eroarea P200977 spune ceva ..poate vezi EGR-ul  insa trebuie sa mergi la cunoscatori.
  12. Injectoare sau .... ?

    Buna ziua! Vin si eu cu o problema aparuta recent. P030000.... Rateu aprindere... Masina tremura, la fel si mototrul... In prima imagine sunt erorile citite pe diagnoza, apoi am sters erorile, am parcurs 3-4 km, si am refacut diagnoza (imaginea a doua) erorile nu au mai aparut, cu toate ca motorul facea la fel, si ca sa vada despre ce e vorba a dat sa citeasca valorile reale. Mi-au zis de la service sa revin a doua zi pentru ca un coleg are Vida… zis si facut, am revenit a doua zi, am mai parcurs intre timp aproximativ 50-70km, timp in care si-a revenit, mergea bine. Cand a facut diagnoza cu Vida, absolut nici o eroare pe nici un ecu, nimic. Mentionez ca nu se intampla tot timpul, are momente cand merge bine…. Iar cand se intampla, tremura toata masina, si motorul. Baiatul de la service a zis ca este injectorul 2 defect, si mi-a recomandat ori le reconditionez ori le schimb (pe toate patru). Si ca sa-mi testeze daca chiar e defect injectorul, a facut urmatorul test: cu motorul pornit, a scos mufa de pe injectorul 2, si nu s-a intamplat nimic.. apoi a zis “scoatem mufa de pe injectorul 1, daca se schimba ceva, atunci clar este injectorul 2”… cand a scos mufa de pe injectorul 1, a dat sa moara motorul, iar pe tester aparuse o eroare de genul “presiune rampa”, nu mai retin exact, din cauza ca a scos mufa, in timp ce pe injectorul doi nu aparuse eroarea aceasta. Si inainte sa bag mana adanc in buzunar, am zis sa pun o intrebare aici, in speranta ca nu ar fi injectoarele. A mai intampinat cineva aceasta problema? Si de la ce a fost… sau de la ce ar putea fi? Masina in cauza… V40, 2015, D4, VEA, 190cp, D4204 T14    
  13. Povestea lui Blueberry

    Bună ziua! Zi caldă de weekend. Inlocuit prezoanele cu unele noi OE. Tratat pielea. Tratat plasticele interioare si fețele de uși. Tratat plasticele exterioare. Primit de la Sorin protecția de plastic de sub roata de rezervă. Lipit burete deasupra carcasei schimbatorului, pentru a proteja releele suplimentare de auto up și auto down ale geamurilor față. Multumesc.  
  14. Buna ziua! Doresc sa va intreb daca s-a mai confruntat cineva cu problema urmatoare: am dus masina la un atelier pentru a-mi monta carlig de remorca si am primit-o innapoi cu urmatoarele defectiuni : ceasurile din bord nu se mai aprind, nu functioneaza ac si aeroterma, precum si geamurile de la portierele din dreapta. S-a mai intalnit cineva cu aceste probleme si daca da cum au fost rezolvate?
  15. Eroare Bord

     
  16. Volvo EX30

    Leasing operational si o dai inapoi de unde a venit.
  17. S60 P*

    I've done some things: Revizie (FA, FU, FP, oglio) 19.02.2024 @ Excellence Cars, la aprox. 71000 km; Montat jante vara + anvelope noi (SportContact 7) @ Autosoft, 22.03.2024; Schimb distributie + aux & carcasa termostat, furtun racire si garnitura galerie admisie '8' & placute frana spate pe 27.03.2024 @ Excellence Cars la 71676 km.
  18. anvelope Vara Fallen Azenis FK 510 SUV

    Am uitat sa menționez că au dimensiunile 235/60/18.
  19. Povestea lui Blueberry

    Revenit. Update 1.04.2024 SC-805-ul nou este montat și funcționează impecabil. Cardurile de cod sunt bune. De glumă m-as fi dus la Todorut, ca e aici aproape, sa cer montaj și activare garanție.  Demontat coloana de direcție și pus inelul de metal corect la loc. Umărul este în sus. :)) Recunosc cu jumătate de gură ca din 2018 de când am schimbat ambreiajul, nu era la loc. Nu intra apă, nici zgomot, dar schimbând mocheta, mi-am adus aminte. Mulțumesc!
  20. Am pt vînzare 2 anvelope de vara Falken Azenis FK 510 SUV, pe 18", cumpărate în 2021 (utilizate 2021-2023) in stare buna spre f buna. Am factura de cumpărare. Pot trimite poze celor interesați. Le vind pt am cumpărat un set nou de  jante pe 19" la care am montat tot Falken Azenis. Doritorii (daca există) pot să facă ei un preț cît de cît onorabil. Le trimit prin curier daca e cazul.
  21. Povestea lui Blueberry

    Bună ziua! Finalizat interiorul. Aspirat și curățat cu abur. Montat noua mocheta și presurile. Schimbat foot rest-ul și gumele de la pedale. Ozonificat și pus mirositoare nouă. Scaunele aspirate cu injecție, mecanismele curățate de praf și gresate adecvat. Și acum, să ne relaxăm, ca miroase a nou. Multumesc!  
  22. Povestea lui Blueberry

    Hai cu pagina 12!  Am trecut de perioada de teste cu noile configurații. Terminat cu adaptările noi, inclusiv poziții motorașe clima. Mici probleme electrice care au fost datorate mufei albe de la megaconectorul 2. Nu era băgată bine la locul ei. Schimbat becurile la modulul nou de climatizare, la bricheta si la iluminarea interioară a consolei centrale. Clips-uri si plastice NOS la hayon.  Deadlock-ul funcționează impecabil, yalele fiind curățate și gresate adecvat. Niste drumuri. Alta mașina…  SC-ul nou se montează doar când găsesc un Yatour compatibil. Multumesc tuturor pentru susținere! Bogdan
  23. Volvo EX30

    Din păcate, e aceeași mașină, absolut nimic nou. Eu speram să fie un XC40 pe platforma nouă de pur electrică, cum sunt Ex30 și Ex90. Nu că nu ar fi excelentă mașina, am condus-o și se mișcă foarte bine. Mă tentează foarte mult, dar mi-e greu să scap de range anxiety. Și nu prea mă pot obișnui cu ideea de lipsă a pieței second hand la electrice. Ce fac cu ea dacă vreau un alt model peste câțiva ani? O casez, o dau gratis la un prieten?
  24. Volvo EX30

    A aparut si EX40-ul, XC40-ul rebranduit https://www.autocar.co.uk/car-review/volvo/ex40
  25. Povestea lui Blueberry

    Bună ziua! Montat guma nouă care îmbină aeroterma, caroseria și carcasa filtrului de habitaclu.    Montat motorasele de reglat farurile. Montat gumitele noi pentru pedale. Montat panourile textile de usi, donate de aceeași mașină care a dat și bordul. Desfăcut ușile și montat yalele cu Deadlock. După ce mașina se încuie cu Guard 2, după puțin timp mai clipește odată, semn ca funcția nouă e activată.  Video: https://youtube.com/shorts/Ba0xNdwJNm8?si=N36Dp_F2N0JBrHZv Pentru Deadlock va trebuie yalele de la cele 4 usi doua relee. 202, respectiv 205-206, cel din urma care va înlocui vechiul releu de închidere centralizată. Profitat de timpul cu panourile de ușa date jos să verific vechile insonorizări (încă la locul lor, fără să fi adunat apă. De asemenea dat cu ceară și în interiorul ușilor.    Multumesc Bogdan
  26. Povestea lui Blueberry

    Buna ziua! Pacientul a fost operat.   Bord, consola și volanul noi sunt sus. Curatat cu abur și dezinfectat aeroterma. Buretel nou pe cablajele de sub bord și la îmbinarea dintre bord și aeroterma. Ceruit cub carenajul ștergătoarelor de parbriz. Curatat și gresat ansamblul ștergătoarelor. Toate funcțiile implementate cu soluții constructive OE, routate corect, direct in megaconectori. Nu mai exista fire trase aiurea.  Saptamana asta mai schimb carpetele, preșurile și cauciucurile de la pedale. Super mulțumit. Film cu bordul montat. Ciudat sa nu se audă nimic când apeși pe el. :))  https://youtube.com/shorts/mWCu2i1h37I?si=ZOZfTOu-3L2EPuxx Bordul in spate: https://youtube.com/shorts/jhbuwYzLYfk?si=LYcOCRVpwA93Yyd_   Consola: https://youtube.com/shorts/-61dAiLRMXU?si=AljqDsbfJU-_UV7q   Consola este pentru cutie automata. In loc de butonul ECO/Sport am pus dop. Multumesc! Bogdan  
  27. Volvo EX30

    Eu zic ca depinde mult de acomodarea cu …lipsa de butoane. aia cu one-pedal eu o gasesc brilianta la mersul in oras. Piata second-hand exista aici unde traiesc eu, mult mai dezvoltata in Norvegia. Iti dau link-uri pt informare, daca te imtereseaza. Varianta de am probat-o eu, fiind tractiune spate, cam derapa in curbe - ori eu neinvatat cu pedala(trebuie actionata mai cu grija) ori eu neinvatat cu tractiunea spate… Astept impresii dupa test drive
  28. Povestea lui Blueberry

    Buna ziua! Completam cu cateva piese rare de puzzle lipsa. Intr-un final vin yalele cu Deadlock. Releele așteaptă cuminți de câțiva ani pe raft.  Vin motorașele de reglat farurile. Gumita noua între suportul filtrului de habitaclu și caroserie. Scraper nou pentru geamul dreapta fata, ultimul care era neschimbat. Un detailing mic sub capota. Multumesc colegilor pentru ajutor și apreciere! 
  29. Volvo EX30

    Azi trebuia să fac și eu un test drive cu versiunea cea mai dotată, dar... ieri a avut loc un incident cu mașina în trafic și s-a amânat. Voi scrie aici după test. Oricum, am văzut-o în showroom, am intrat în mașină. E cam de oraș și cam de damă, după părerea mea. Dar performanțele din prezentare sunt uluitoare. Mă sperie un pic lipsa totală a butoanelor din bord, însă o să am timp câteva ore să mă obișnuiesc. Cu opțiunea one-pedal m-am familiarizat de la testul cu XC40 electric, redenumit de luna asta EX40. Sincer, cel mai mult mi-ar plăcea un adevărat EX40, adică pe platformă 100% nouă, ca EX30, cu ceva butoane, ca până acum și cu ecran la șofer, sau măcar un head-up display. Tableta de la EX30 pare ok. Dacă ar mai avea și o baterie solid state cu autonomie de peste 700 de km. chiar ar fi o opțiune. Greu de scăpat de range anxiety... Dar ce vreau eu, s-ar putea să vedem abia peste câțiva ani. Și cel mai îngrijorător este că nu am auzit nimic despre o piață second hand. Nu mă încântă ideea de a da la fier vechi mașina după ce nu mai e bună bateria, sau de a plăti 10-15 mii de Euro pe o baterie nouă. De fapt nimeni nu spune nimic despre asta, se trece sub tăcere perspectiva de peste 5-7 ani de utilizare. De exemplu, eu acum, după aproape 6 ani de utilizare, pot vinde XC40-ul T5 cu circa jumătate din prețul inițial (am ofertă fermă).   
  30. Load more activity